Ἀρχαιοελληνική ὀνοματοδοσία παιδιοῦ
«Εἶναι αἰσχρὸν, νὰ ἔχεις μόνο το ὄνομα κάποιου, δίχως νὰ ἔχεις καὶ τις ἰδιότητες του.»
- Ἀπολλώνιος Τυανεύς
Εἶναι καλό νὰ δώσουμε τον καλύτερο ἑαυτὸ μας στὴν ἐπιλογή του ὀνόματος καὶ νὰ ὑπάρχει ὀμοθυμία, χαρούμενη διάθεση, εὐφροσύνη μεταξύ των συντρόφων. Το ὄνομα μποροῦν νὰ το ἐπιλέξουν καὶ οἱ φίλοι μας.
Στὴν Τελετή πρωτοστατοῦν οἱ γονεῖς του παιδιοῦ καὶ γίνεται με την συντροφιά συγγενῶν καὶ φίλων. Μπορεῖ νὰ γίνει στὸν οἶκο μας, σε ὑπαίθριο βωμό, σε ἄλσος, δάσος, λίμνη, ποταμό, ἡ ὁποῦ θεωροῦμε καταλληλότερο τόπο με προτιμώμενο ὅμως μέρος τον οἶκο ὁποὺ διατηρεῖται ἡ ἑστία.
ΑΝΟΙΓΜΑ
Θυμίαμα λιβάνου, σπονδή οἴνου
Κλύτε ὦ Μάκαρες Θεοί, θνητῶν ἔξοχοι φίλοι
κραταιόν του Κόσμου στήριγμα,
κλύτε Ἀθάνατοι Θεοί καὶ χάριν σπονδῶν
δότε βροτοῖς, πάσης παιδείης Ἀρετὴν
μεγίστην εὐτυχίαν καὶ περιπόθητον εὐδαιμονίαν.
Ὁ πατέρας ἀνάβει την πυρά του βωμοῦ ἐπικαλούμενος την Ἑστία.
ΥΜΝΟΣ ΕΣΤΙΑΣ
Θυμίαμα ποικιλία ἀρωμάτων, σπονδή οἴνου, προσφορά πορτοκαλιῶν
Ἑστία εὐδυνάτοιο, Κρόνου θύγατερ βασίλεια
σὺ πού κατέχεις το μέσον του οἰκοῦ,
του αἰώνιου μεγίστου πυρός
θνητῶν στήριγμα ἰσχυρόν, οἰκία των μακαρίων θεῶν.
ἔλα θεά στὸν οἶκο μας,
ἔχοντας διάθεση ἰδία με του σοφοῦ Διός,
καὶ φύσηξέ μας ὑγεία καὶ εὐτυχία.
Ἡ μητέρα ἐπικαλεῖται την Κουροτρόφον Δήμητρα, καὶ κρεμάει το «μέταλλον» γύρω ἀπὸ τον λαιμό του παιδιοῦ.
ΥΜΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΣ
Θυμίαμα στύρακος, σπονδή ὕδατος, προσφορά πολύσπορου ἄρτου
Ὦ Δηώ μητέρα των πάντων, πολυώνυμη θεά
σεβαστή Δήμητρα ποὺ τρέφεις τα παιδιά
καὶ δίνεις εἰρήνη, πλοῦτο καὶ εὐτυχία.
Περιπόθητη, ἀγαπημένη θεά πού τρέφεις τους ἀνθρώπους.
φιλόστοργη, σεβαστή φίλη τῶν παιδιῶν, κουροτρόφε κόρη.
σῦ ποὺ τα νεογέννητα παιδιά κρατᾶς στὴν ἀγκαλιά σου
φύσα γλυκά καὶ το παιδί μου χαρίζοντάς του,
της ψυχῆς τις ἀρετὲς καὶ τὴν ὀμορφιά της φύσης.
ΥΜΝΟΣ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΟΥ
Ἐπιλέγεται ἀπὸ του γονεῖς, καὶ ὑμνεῖται ταυτόχρονα καὶ ἀπὸ τους δύο.
ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ
Ὁ πατέρας ἡ ἡ μητέρα ἡ μία/ἕνας φίλη/ος, κρατῶντας στὰ χέρια το παιδί, περιφέρονται δεξιόστροφα γύρω ἀπὸ τον βωμό τρεῖς φορές, λέγοντας στὸ πέρας κάθε κύκλου, ὑψώνοντας το παιδί πάνω ἀπὸ τον Βωμό.
Ἔστωσαν οἱ θεοί προστάται της/του ...... (σπονδή οἴνου)
Οἱ προσκεκλημένοι τους ραίνουν με ἀνθῆ καὶ τοποθετοῦν τα δῶρα τους γύρω ἀπὸ τον βωμό.
ΕΥΧΗ
Θυμίαμα ἀρωμάτων, σπονδή οἴνου, ἀρωμάτων καὶ γάλατος
Ἤ μητέρα παίρνει το παιδί καὶ εὔχεται:
Ὦ Ἀθάνατοι Θεοί σας καλῷ νὰ ἔλθετε εὐμενεῖς
καὶ νὰ χαρίσετε στὴν/στον .................
βίον ἀτάραχον, βίον ἠδαῖον καὶ Ἐνάρετον
συνδράμοντας με λόγον, φύσιν καὶ ἔθος.
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χαίρετε ὦ Μάκαρες Θεοί
μεθ' ἡμῶν ἀεί ἐστέ
κι ἐσεῖς μὲν οὕτω χαίρεσθε
παύσατε νοῦσους χαλεπάς καὶ λῦπες ἀποδιῶξτε.
Γένοιτο.
Μοιράζονται στοὺς προσκεκλημένους γλυκά καὶ ἀκολουθοῦν οἱ εὐχές τους. Στήν συνέχεια μπορεῖ νὰ δοθεῖ δεῖπνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου