Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ

Φωτογραφία του Nikos Soldatos.

Ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες δὲν εἴμαστε , ὅπως θέλουν κάποιοι , ἐπιμόνως Ἰνδοευωπαῖοι. Εἴμαστε αὐτόχθονες, τὸ ἀποδεικνύουν ὅλοι οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες συγραφεῖς, οἱ ὁποῖοι ἀναφέρουν τοὺς Ἕλληνες ὥς αὐτόχθονες , ἐνῶ ἀποκλείουν κάθε ( σύγχρονη ;) ἄποψη, ποὺ θέλει νὰ ἔχουμε ἔλθει ἀπὸ ἀλλοῦ ἥ νὰ ἔχουμε ἀναμειχθῆ μὲ αὐτοὺς ποὺ τάχα βρήκαμε ἐδὼ, καὶ τοὺς ὁποῖους οἱ σύγχρονοι ὠνομάζουν λανθασμένα.

<< Προέλληνες >> ἀντὶ γιὰ τὸν σωστὸ ὅρο <<πρωτοέλληνες >> Ὁ ὅρος <<πρωέλληνες >> δὲν ὑπάρχει στὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ γραμματεία , ἀντιθέτως γιὰ τοὺς Ἀρκάδες ὑπάρχει ὁ ὅρος <<προσέλληνοιοι >> ποὺ σημαίνει ὅτι αὐτοὶ ὑπῆρχαν στὴν Ἀρκαδία πρίν τὴν ὕπαρξη τῆς σελήνης .

Ἐπίσης οἱ Ἀθηναῖοι κοσμοῦσαν στὰ μαλλιὰ καὶ τὰ ἐνδύματα τους μὲ χρυσοῦς τέττιγες , δηλαδὴ τζιτζίκια , ἀκριβῶς γιὰ νὰ δηλώσουν τὸ αὐτόχθονον . Τὰ τζιτζίκια ὡς γνωστῶν γεννοῦν τὰ αὐγὰ στὸ ἔδαφος καὶ ὅταν ἑπωάζονται μοιάζουν σὰν νὰ τὰ γέννησε Ἴδια ἡ γῆ.
Διότι βγαίνουν ἀπὸ αὐτὴν . Στὴν συνέχεια ὑπάρχει μία μικρὴ ἐπιλογὴ ἀπὸ τὰ ἀποσπάσματα ( τὸ Σύνολο ξεπερνᾶ τὰ 2000 ),,

( Σημείωση : οἱ παραμπομπές τὴς ἀρχαίας ἑλληνικῆς γραμματείας ποὺ ἀποδεικνύουν ὅτι οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες ἦσαν αὐτόχθονες εἶναι ἑνα μέρος ἀπὸ τὸ δύγγραμα τοῦ καθηγητῦ Ἀντωνίου Ἀντωνάκου <<ΤΟ ΟΜΟΑΙΜΟΝ , ΤΟ ΟΜΟΓΛΩΣΣΟΝ, ΤΟ ΟΜΟΘΡΗΣΚΟΝ, ΤΟ ΟΜΟΤΡΟΠΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ >> Ἀπο τὶς ἀπαρχές τῆς ἑλληνικῆς προϊστορίας ὡς τὴν αὐγὴ τοῦ 21..
                                          ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΑΘΗΝΑΙΟΙ
Ὁμολογεῖται μὲν γὰρ τὴν πόλιν ἡμῶν ἀρχαιοτάτην εἶναι καὶ μεγίστην καὶ παρὰ πᾶσι ἀνθρώποις ὀνομαστάτην. Οὕτω δὲ καλῆς τῆς ὑποθέσεως οὕσης ἐπι τοῖς ἐχομένοις τούυων ἔτι μᾶλλον ἡμᾶς προσήκει τιμᾶσθαι. Ταύτην γάρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ' ἐρήμην καταβάλοντες οὐδ' ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγόμεν ὥστ' ἐξ ἧσπερ ἔφυμεν ταύτην ἔχντες ἅπαντα τὸν χρόνον διατελοῦμε, αὐτόχθονες ὄντες καὶ τῶν ἀνομάτων τοῖς αὐτοῖς οἷσπερ τὺς οἰκεοτάτους τὴν πόλιν ἔχοντες προσειπεῖν.
\<< Ἴσοκράτους “Πανηγυρικὸς” 23—24 >>
                                 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΙΣ
Ἡ Πόλη μας ὁμολογεῖται (ἀναγνωρίζεται) ὡς ἡ ἀρχαιότατη, ἡ μέγιστη καὶ ἡ πιὸ φημισμένη σὲ ὅλον τὸν κόσμο . Ἀφοῦ λοιπὸν ἡ ἀρχὴ τῆς ἱστορίας της εἶναι τόσο ἔνδοξη, πρέπει νὰ τιμηθοῦμε ἀκὀμη περισσότερο γιὰ τὴν συνέχεια της διότη ἐμεῖς κατοικοῦμε σ΄ αὐτὴν τὴν πόλη χωρίς νὰ διώξουμε ἀπὸ ἐδῶ ἄλλους οὔτε τὴν βρήκαμε ἔρημη , οὔτε ἔχουμε συγκεντρωθῆ μιγάδες ἀπὸ πολλὰ ἡ καταγωγὴ μας εἶναι τόσο καλὴ γνήσια, ὥστε τὴν ἀπὸ τὴν ὁποία γεννηθήκαμε , τὴν Ἴδια κατέχουμε χωρίς καμμία διακοπὴ ( ὅλον τόν χρόνο), ἐπειδὴ εἴμαστε αὐτόχθονες, καί μποροῦμε νὰ ὀνομάσουμε τὴν πόλη μὲ τὰ ἴδια ὀνόματα πού δίνει κάπεοιος στοὺς πλησιέστερούς συγγενεῖς του . )



<< Ἥ Πρῶτα μὲν λεώς οὐκ ἐπακτὸς ἄλλοθεν αὐτόχθονες δ΄ ἔφυμεν >>



(Πλουτάρχου Dexilio 604 d 12)
/ Εὐριπίδου “ fragmeta” Fr360,7 /
\Λυκούργου <<κατὰ Λεωκράτους >> 100//


<< Πολλὰ μὲν οὔν ὑπῆρχε τοῖς ἡμετέροις προγόνοις μιᾶς γνώμη χρωμένοις περὶ τοῦ δικαίου διαμάχεσθαι. Ἥ τε γάρ ἀρχὴ τοῦ βίου δικαία οὐ γάρ , ὥσπερ οἱ πολλί, πανταχόθεν συνειλεγμένοι καὶ ἑτέρους ἐκβαλόντες τὴν ἀλλοτρίαν ὥκησαν ἀλλ΄ αὐτόχθονες ὄντες τὴν αὐτὴν ἐκέκτηνο μητἐρα καὶ πατρίδα. >>
\Λυσίου <<Ἐπιτάφιος >>17/
Ἦσαν Πολλὰ λοιπὸν αὐτὰ ποὺ ἕνωναν τοὺς προγόνους μας στὸν ἀγῶνα γιὰ τὴν δικαιοσύνη. Ἀκόμα καὶ ἡ ἀφετηρία τῆς ζωῆς τους ( τῆς ἱστορίας τους ) ἦταν συνυφασμένη μὲ τὴν δικαιοσύνη. Γιατὶ οἱ πρόγονοί μας δὲν συγκεντρώθη καν ἀπὸ διάφορα μέρη, ὅπος οἰ πολλοί ( ἄλλοι λαοί ) καὶ ἦλθαν νὰ κατοικήσουν μιὰ ξ΄σνη γῆ διῶχνοντας ἄλλους , ἀλλὰ ἐπειδὴ -ησαν αὐτόχθονες τὴν ἴδια γῆ ( ποῦ γεννήθηκαν ) , αὐτὴν κατεῖχαν ( ἐννοεῖ ἐκεῖ ἔμειναν ) (καὶ ὡνόμασαν) μητέρα καὶ πατρίδα / .


<< οὐ πολὺς χρόνος ἀφ΄ οὗ ἐπαύσαντο φοροῦντες χιτῶνος λινούς καὶ τέττιγας χρυσοῦς ἐξαρτῶντας τῶν τριχῶν πλέγματι. Ἐφόρουν δὲ τέττιγας διὰ τὸ αὐτόχθονες εἶναι καὶ γάρ τὸ ζῶον γηγενές ἐστίν,>>
// Σχόλια στὸν θουκυδιδη, 1,6,3,8,--13//

<< δέν πάει πολὺς χρόνος ποὺ ἔπαψαν νὰ φοροῦν χιτῶνες λινοὺς καὶ χρυσοῦς τέττιγγες ( τζιτζίκια ) νὰ κρεμοῦν ἀπὸ τὰ πλεγμένα μαλλιὰ τους .
Φοροῦσαν δὲ τζιτζίκια ἐξ αἰτίας τοῦ ὅτι ἦσαν αὐτόχθονες . Διότι τὸ ζῶο ( ἔντομο) αὐτὸ εἶναι γηγενὲς ( φαίνεται νὰ τὸ γεννᾶ ἡ γῆ. //


/ Σημειωση : τὸ κείμενο γράφεται ἀπὸ τὸν σχολιαστὴ τοῦ θουκυδίδου πολὺ καιρὸ ἀργότερα πρᾶγμα ποὺ σημαίνει ὅτι μέχρι περίπου ἐκείνη τήν ἐποχὴ οἱ Ἀθηναῖοι φοροῦσαν χρυσοῦς τέττιγες , γιὰ νὰ δηλώσουν ὅτι ἦσαν αὐτόχθονες./


<< ὅ δὴ καὶ ἡ ἡμετέρα γῆ τὲ καὶ μήτηρ ἱκονόν τεκμήριον παρέχεται ὡς ἀνθρώπους γεννησαμένη>>
Πλάτωνας <<μενέξενος>> 237 e5-7/

Αὐτὸ βεβαίως καὶ ἡ γῆ καὶ μητέρα μας παρουσιάζει ὡς ἱκανὴ ἀπόδειξη ὅτι γέννησε ἀνθρώπους ( δηλαδὴ ὅτι εἴμαστε αὐτόχθονες ./ ****

<< Οἴτινες αὐτόχθονες μὲν εἶναι φαμέν καὶ πόλιν τούτην προτέρον οἰκισθῆναι τῶν ἄλλων .>>
/'Ισοκρἀτους << περὶ Ἐρήνης >> 49 //

/Οἱ ὁποῖοι βέβαια λέμε πώς εἴμαστε αὐτόχθονες καὶ πώς ἡ πόλη αὐτὴ κατοικήθηκε πρίν τίς ἄλλες ./

<< Ἀττικοὶ μόνοι δικαίως ἐγγενεῖς αὐτόχθονες ἀνδρικώτατον γένος καὶ πλεῖστα τὴν πόλιν ὠφελῆσαν ἐν μάχαισιν >> Ἀριστοφάνους <<σφῆκες ( Vespse) στ. 1076- 1078 )

\\ Οἱ Ἀθηναῖοι γέννημα εἴμαστε καὶ θρέμμα γνήσιο ἀπὸ γένος πάρα πολὺ ἀνδρειωμένο, ποὺ ἔκανε στὴν πόλη αὐτὴ τόσα καλὰ πολεμῶντας . //
ΚΥΝΟΥΡΙΟΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ


<<Οἱ δὲ κυνούριοι αὐτόχθονες ἐάντες δοκέουσι μοῦνοι εἶναι Ἵωνες, ἐκδεδωρίωνται δὲ ὑπὸ τὲ Ἀργέλων ἀρχόμενοι >>.
(Ἡρόδοτος , 8 73, 10 – 1)

/Οἱ κυνούριοι ὄντες αὐτόχθονες θεωροῦσαν ἑαυτοὺς ὥς τοὺς μόνους Ἴωνες καὶ ὅτι μὲν τὸν καιρὸ ἔγιναν Δωριεῖς ὑποὸ τὴν ἐξουσία τῶν Ἀργείων /.
/ τούτων δὲ μὲν δύο αὐτόχθονα ἐόντα κάτα χώρην Ἵδρυται ωῦν τῆ καὶ τὸ πάλαι οἴκεον , Ἀρκάδες τε καὶ κυνούριοι. Ἕν δὲ ἔθνος τὸ Ἀχαϊκον 'κ μέν πελοποννήσον οὐκ ἐξεχώρησε, ἐκ μέντοι τῆς ἐωντῶν ,οἰκέει δὲ τὴν ἀλλοτρίην .//
Ἡρόδοτος , η, 73
/
Ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἕθνη τὰ μὲν δύο, οἱ Ἀρκάδες καὶ οἱ κυνούριοι εἶναι αὐτόχθονες καὶ ἕως τώρα μένουν στὸν τόπο, ὅπου κατοικοῦσαν καὶ τὸν παλαιὸ καιρὸ. Ἕνα δὲ ἔθνος τὸ Ἀχαιικόν ἔξω μέν ἀπὸ τὴν πελοπόννησον δὲν βγῆκε* ἀφὴκε ὄμως τὸν δικὸ του τόπο καὶ κατοικεῖ ἀλλοῦ.]
  • Σημ. Οἱ Ἀχαιοὶ ἐκδιωχθέντες ἀπὸ τὴν Λακωνικὴ καὶ τήν Ἀργολίδα ἀπὸ τοὺς Ἡρακλεῖδες κατέλαβαν τὴν χώρα , ποὺ τότε κατείχετο ἀπὸ ὄνομα Ἀχαΐα . ἔτσι τὸ ἔθνος αὐτὸ δὲν ἐξῆλθε ποτὲ ἀπὸ τὴν Πελοπόννησο.]
ΣΑΜΟΘΡΑΚΕΣ ΛΥΤΟΧΘΟΝΕΣ
<< Περὶ δὲ τῶν κατὰ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὸ Αἰγαῖον πέλαγος κειμένων νῦν διέξιμεν , τὴν ἀρχὴν ἀπὸ Σαμοθράκης ποιησάμενοι. Ταύτην γάρ τὴν νῆσον ἔνιοι μέν φασι τὸ παλοιόν Σάμον ὀνομασθῆναι, τῆς δὲ νῦν Σάμου κτισθείσης γιὰ τὴν ὁμωωυμίαν ἀπὸ τῆς παρακειμένης τῆ παλαιᾷ Σάμω θράκης Σαμοθράκην ὀνομασθῆναι ὤκησαν δ΄ αὐτὴν αὐτόχθονες ἄνθρωποι.
Διόδωρος Σικελιώτης 5, 47, 1-2

τώρα θὰ διηγηθοῦμε τὴν ἱστορία τῶν νησῶν ποὺ βρίσκονται στήν Ἑλλάδα καὶ τὸ Αἰγαῖον πέλαγος ἀρχίζοντας
ἀπὸ τὴν Σαμοθράκη, μερικοι λένε ὅτι τὸ νησὶ παλαιότερα λεγόταν Σάμος , ἀλλὰ ὅταν κατοικήθηκε ἡ σημερινὴ Σάμος , γιὰ νὰ μὴν ἔχει τὸ ἴδιο ὄνομα ὠνομάσθηκε Σαμοθράκη, ἐπειδὴ εὐρίσκεται κοντὰ στὴν θρὰκη. Αὐτὴν τὴν κατοίκησαν αὐτόχθονες ἄνθρωποι.]

ΕΤΕΟΚΡΗΤΕΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ
<<Ὅτι οὖν πρῶτοι κατώκησαν τὴν νῆσον ( κρήτην ) οἱ προσαγορευθέντες μὲν Ἐτεόκρητες, * αὐτόχθονες προειρήκαμεν
Διόδωρος Σικελιώτης , 5, 80, 1


/ ὅτι λοιπόν πρῶτοι κατοίκησαν τὸ νησί ( δηλαδὴ τὴν κρήτη ) οἱ λεγόμενοι Ἐτεόκρητες* ( γνήσιοι , ἀληθινοί κρῆτες) , ποῦ εἶναι αὐτόχθονες, τὸ ἀναφέραμε παραπάνω.]
*[Ἐτεός ὁ ἀληθὴς ἐκ τοῦ κατὰ πλεονασμὸν τοῦ ε. Ἐκ τοῦ εἰμι, τὸ ὑπάρχει ὁ παθητικὸς ἐνεστώς ἔμαι τὸ τίτον, ἔτοι καὶ αὐτοῦ ἐτὰς .
/Ἐτυμολογικόν τὸ Μέγα ./
Ἐτεὸς καὶ ἐτός ὁ ἀληθής. Ἐκ τοῦ εἰμί ἔσω,
Ζωναρᾶς Λεξικόν

<<Ἐτεοκρῆτες οἱ αὐτόχθονες καὶ γνησιώτατοι κρῆτες . >>
{Ἀπολλώνιος : <Λεξικόν ὁμηρικόν> 78,12 }
/ Ἐτεοκρῆτες οἱ αὐτόχθονες και γνησιώτατοι κρῆτες ./


ΠΛΑΤΑΙΕΙΣ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ
<<Οἱ δὲ Πλαταιεῖς τὸ ἐς ἀρρχῆς ἐμοι δοκεῖν εἰσίν αὐτόχθονες >>
{Παυσανίας : Ἐλλάδος Περιήγησις 9,1,1 }

/Οἱ δὲ Πλαταιεῖς Ἔξ ἀρχῆς θεωρῶ ὅτι εἶναι αὐτόχθονες/


ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΛΗΝΟΙ ΑΡΚΑΔΕΣ

/τοῦ γάρ Ἀρκάδας ἀρχαιοτάτους καὸ πρὸ τῆς σελήνης φάσκοντας γεγονέναι προσελήνους ἐκάλουν .]
Λεξικόν Σουίδα λήμα <<βεκασεληνε>>


/Διότι τοὺς Ἀρκάδες , ἐπειδὴ θεωροῦν ὅτι εἶναι ἀρχαιόταται καὶ ὑπάρχουν ( εἶχαν γίνει ἀκομη καὶ πρίν τὴν δημιουργία τῆς σελήνης τοὺς ὠνόμαζαν προσέληνιους .]
/”Ὅτι δὲ καὶ προσέληνοι λέγονται οἱ Ἀρκάδες διὰ τὴν πάνυ τοῦ ἔθνους ἀρχαιότητα , ὁ Λυκόφρων ἱστορεῖ .]
Εὐστάθιος, παρεκβολαῖ 414 ,33 -35

/Προσέληνοι : Ἡρόδοτος τοὺς Ἀρκάδας οὕτως λέγει , τουτέστιν ἀρχαίους , πρὸς τῆς σελήνης.]

<<Οὖτος ἐνέπλησε φρονήματος τοὺς Ἀρκάδας , λέγων ὡς μόνοις μέν αὐτοῖς πατρὶς Πελοπόννησος εἴη, μόνοι γὰρ αὐτόχθονες ἐν αὐτῆ οἰκοῖεν , πλεῖστον δὲ τῶν Ἐλληνικῶν.>>

<<Γένη δὲ ο”κεῖ πελοπόννησον Ἀρκάδες μὲν αὐτόχθονες καὶ Ἀχαιοί >> / Παυσανίου Ἑλλάδος περιήγισις 5,1,1>>

/ τὰ φύλα ποὺ κατοικοῦν τὴν πελοπόννησο εἶναι οἱ Ἀρκάδες ποὺ εἶναι αὐτόχθονες καὶ οἱ Ἀχαιοί)


ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΙΓΙΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΘΗΒΑΙΟΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ
<< HARPOKR.S. Αὐτόχθονες δὲ καὶ οἱ Άθηναῖοι...... αὐτόχθονες δὲ καὶ οἱ Ἀρκάδες ἦσαν ὡς Ἑλλάννικὸς φησι, καὶ αἰγινῆται καὶ θηβαῖοι,>> / Ἑλλάνικος : Fragmenta 161, 1 ]


/Ὁ Ἁρποκρατίων στὸ << Λεξίκο τῶν δ΄κα Ἀττικῶν ρητόρων >> γράφει / Αὐτόχθονες οἱ Ἀθηναῖοι ..... Αὐτόχθονες καὶ οἱ Ἀρκάδες ἦσαν , ὡς ὁ Ἑλλανικος λέγει καὶ οἱ Αἰγινῆτες καὶ οἱ θηβαῖοι.//


Νῖκος  Σολδάτος












Δεν υπάρχουν σχόλια: