Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

Τι ἔγινε καὶ φέτος στὸ Μανταμάδο της Λέσβου;;;











Ἕνα ἄγνωστο βάρβαρο ἔθιμο, ποῦ δὲν γνωρίζουν πολλοί.





Κάθε χρόνο, μία μέρα πρὶν ἀπὸ την Κυριακή των Μυροφόρων, στὴν αὐλὴ της Μονῆς Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν Ἀρχαγγέλων στὸ Μανταμάδο Λέσβου, πηγαίνει πολύς κόσμος ἀπὸ κάθε γωνιά της Ἑλλάδας γιὰ νὰ πάρει μέρος σε μιά τελετή θυσίας ζωῶν.

Ναί, καλά διαβάσατε, θυσίες ζώων σε ἕνα μοναστήρι ποῦ εἶναι ἀφιερωμένο στοὺς ἀρχαγγέλους.(!!!)

Ἑκατοντάδες ἄνθρωποι, μεγάλοι, μικροί, γέροι, ἀπὸ κάθε γωνιά της Ἑλλάδος συγκεντρώνονται γιὰ νὰ δοῦν ἕναν ταῦρο νὰ σφάζεται καὶ νὰ βουτήξουν βαμβάκι στὸ αἷμα του, ὥστε νὰ το κρατήσουν ὥς φυλακτό γιὰ νὰ τους...προστατεύει. Ὅλοι πηγαίνουν φορῶντας τα καλά τους γιὰ νὰ παρακολουθήσουν την μεγάλη αὐτὴ τελετή ποῦ ἀποτελεῖ λένε, παράδοση του τόπου στὸ ὄνομα τῶν ἀρχαγγέλων (!!!).

Ὁ ταῦρος ἔρχεται φορτωμένος σε μία καρότσα καὶ ἀποτελεῖ συνήθως τάμα κάποιου ἐκ των πιστῶν πρὸς τους ἁγίους (!!!) Ἀφοῦ τον κατεβάζουν ἀπ το φορτηγό, τον δένουν με σχοινιά γύρω ἀπὸ τον κορμό ἑνὸς δέντρου στὴν αὐλὴ του μοναστηριοῦ, στὸ μέρος ποὺ διεξάγεται το τελετουργικό ποὺ θυμίζει τελετή πρὸς το Σατανᾶ, ὁ ὁποῖος ζητοῦσε τις θυσίες ζωῶν στὰ ἑβραϊκά κείμενα ποὺ κάποιοι ἐγκάθετοι ἱεράρχες με ἐγκληματικό τρόπο ὅρισαν ὥς ἱερὰ γιὰ τον Χριστιανισμό τον 4ο αἰῶνα.



Ὡστόσο δὲν σφάζεται μόνο ὁ ταῦρος ἀλλὰ καὶ ἀλλὰ ζῶα (πρόβατα, κατσίκια) τα ὁποία...εὐλογεῖ ὁ μητροπολίτης Μυτιλήνης. Τα τελευταία χρόνια πολλές φορές πυροβολοῦν τον ταῦρο κατευθεῖαν στὸ κεφάλι γιὰ νὰ εἶναι ἀκαριαῖος ὁ θάνατος του ζώου.

Σε αὐτὴ την τελετή ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ ζηλέψει ἀκόμη καὶ κάποιος μουσουλμᾶνος, κόβουν το λαιμό του ζώου, ἐνῶ το ποίμνιο ποὺ δψά-στην κυριολεξία- γιὰ αἷμα, παρακολουθεῖ το θέαμα. Το αἷμα ποὺ χύνεται συγκεντρώνεται σε εἰδικὸ χῶρο καὶ ὅλο αὐτὸ λαμβάνει χώρα μπροστά στὰ μάτια τῶν παιδιῶν ποὺ οἱ γονεῖς καὶ οἱ παπποῦδες παίρνουν μαζί τους στὸ...ἱερὸ τελετουργικό.

Μόλις το αἷμα του ταύρου ἀρχίσει νὰ τρέχει, οἱ πιστοί τρέχουν -στὴν κυριολεξία- γιὰ νὰ το μαζέψουν με το βαμβάκι. Μετά την ἀφαίμαξη του ταύρου σφάζονται, γδέρνονται καὶ τεμαχίζονται ὅλα τα ὑπόλοιπα ζῶα, ἐπὶ τόπου καὶ οἱ προετοιμασίες γιὰ το μαγείρεμα του κρέατος καὶ του παραδοσιακοῦ φαγητοῦ ποὺ το λένε "κεσκέτσι" ξεκινοῦν. Το κεφάλι του ταύρου κληρώνεται σε αὐτὸν ποὺ θὰ δώσει τα περισσότερα χρήματα.(!!!) Στὴν συνέχεια οἱ παρευρισκόμενοι καὶ ὅταν οἱ προετοιμασίες τελείωνoυν τρῶνε το κεσκέτσι ποὺ μοιράζεται σε πλαστικά μπολ.

Το 2015 με παρέμβαση φιλοζωϊκών συλλόγων ἀπαγορεύτηκε προσωρινά το ἔθιμο της θυσίας των ταύρων καὶ των ζώων στὸ Μανταμάδο της Μυτιλήνης. Ξέσπασε τότε μεγάλος "πόλεμος" ἀνάμεσα στοὺς πιστούς ποὺ ἤθελαν νὰ συνεχιστεῖ πᾶσι θυσία το ..ἱερὸ ἔθιμό καὶ γι'αυτό ἔκαναν δηλώσεις

ὅπως ἡ παρακάτω :

"Κανείς μας ,δὲν πίστεψε πὼς θὰ κατάφερναν, ἐκεῖνες οἱ φωνές, νὰ καταργήσουν ἕνα ἔθιμο ποὺ κρατάει αἰῶνες. Το κουρμπάνι τῶν προπαπούδων μας. Κατηγόρησαν το ἔθιμό σὰν βάρβαρο, σὰν σατανιστικό. Οἱ ρίζες του ὅμως, εἴτε το θέλουν εἴτε ὄχι, εἶναι πολύ βαθιές. Κρατᾶνε ἀπ τις ἀγάπες-κοινά δεῖπνα των πρώτων χριστιανῶν(!!!!!) καὶ στοὺς βυζαντινούς χρόνους, ὅταν το αἷμα, ἦταν σύμβολο της ζωῆς, της γέννησης καὶ της γονιμότητας. Πέρασε ἔτσι μέσα στὶς παραδόσεις των λαῶν, σε ὁλόκληρο τον κόσμο, θεωρήθηκε ἱερὸ καὶ ἄρχισε νὰ παίζει σημαντικό ρόλο μέσα σε διάφορες θρησκεῖες. Το αἷμα του Χρηστοῦ σώζει."

Βλέπουμε μεταξύ των ἄλλων καθαρά τον ὑλισμό, ὁ ὁποῖος κυριαρχεῖ στὸν Εβραιοχριστιανισμό. Το αἷμα του Χρηστοῦ σώζει λένε. Δὲν σώζει δηλαδή ἡ πνευματική πίστη καὶ σχέση με το Χριστό, δὲν σώζει το νὰ γνωρίσει κανείς την Ἀλήθεια, ἀλλὰ σώζει το αἷμα, το ὑλικὸ πρᾶγμα. Πόσο μακριά εἶναι αὐτὰ τα λόγια ἀπὸ την Ἀλήθεια του Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος δὲν ἔχει σχέση με ὁτιδήποτε ὑλικὸ ἀλλὰ μόνο με τα πνευματικά πράγματα.

Νὰ θυμίσουμε τέλος, ὅτι στὸ Μανταμάδο, στὸ ναό των ταξιαρχῶν, βρισκόταν το ἱερὸ σπαθί του Πολεμάρχου του Θεοῦ, μέχρι της 27 Σεπτεμβρίου 2015, ποὺ ὁ Πολέμαρχος του Θεοῦ πῆρε το Σπαθί του ἀπὸ τον Μανταμάδο γιὰ πάντα. Σύμφωνα με τον Δημοσθένη Λιακόπουλο, το σπαθί ἔχει φύγει πλέον καὶ αὐτὸ ποὺ ἔχει μείνει ἐκεῖ, δὲν εἶναι παρά το "κουφάρι" του. Ἕνα τσίγκινο κατασκεύασμα, ποὺ μόνο στὴν ὄψη μοιάζει στὸ πραγματικό. Το πραγματικό, ζωντανό σπαθί, το πῆρε ὁ Πολέμαρχος, λόγω της ἀνυπακοή των ὑπευθύνων του ναοῦ, γιὰ πολλοστή φορά, στὸ πρόσταγμα ποὺ ἤθελε, το σπαθί νὰ εἶναι μόνο του, χωρίς τάματα, χαϊμαλιά, καὶ μπιλτζίκια δίπλα του.

Το ἄρθρο αὐτὸ το ἔγραψα γιὰ νὰ γίνει ἀντιληπτό σε τι βαθμό μας ἔχει ἐπηρεάσει στὴν καθημερινότητά μας καὶ στὶς σκέψεις μας, ἡ ὑλιστική καὶ βάρβαρη νοοτροπία του θεοῦ των Ἑβραίων Γιαχβέ Σατανᾶ ποὺ ὑπάρχει μέσα στὰ ἑβραϊκά κείμενα, ἡ ὁποία ἑνώθηκε ἀπὸ μασόνους ἱεράρχες με ἐγκληματικό τρόπο με αὐτὴ του Ἰησοῦ Χριστοῦ τον 4ο μ.Χ. αἰῶνα, στὴν ἀνίερη πᾶν-αίρεση ποὺ ὀνομάστηκε Ἐβραιοχριστιανισμός ἡ ὀρθοδοξία. Αὐτὴ ἡ ἀνίερη μίξη δεχόταν καὶ δέχεται ἕνας μέρος τῶν ἑβραϊκῶν κειμένων ὥς ἱερὰ καὶ...θεόπνευστα.

Ἀνανέωση : Δυστυχῶς παρότι το ἔθιμο δὲν ἔλαβε χώρα γιὰ το ἔτος 2015, φέτος ἔγινε καὶ πάλι κανονικά.

Τρίτη 2 Μαΐου 2017

"Ἡ Ἑλλὰς ἐν Σμύρνῃ" - Σὰν σήμερα τὸ 1919 ἡ ἀποβίβαση τοῦ ἑλληνικοῦ στρατοῦ




Οἱ εἰκόνες εἶναι ἀπὸ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ Ἑλληνικοῦ στρατοῦ στὴ Σμύρνη τὸν Μάϊο τοῦ 1919.
 Στὴν ἀρχὴ τοῦ βίντεο διακρίνεται
 ὁ πλοίαρχος Μαυρουείδης, κυβερνήτης τοῦ θωρηκτοῦ "Ἀβέρωφ" ἐπικεφαλῆς τῆς στρατιωτικῆς ἀποστολῆς, ὁ ὁποῖος διάβασε τὸ διάγγελμα τοῦ Ἕλληνα πρωθυπουργοῦ Ἐλευθερίου Βενιζέλου στοὺς κατοίκους τῆς Σμύρνης .
Ὅπως γράφει ὁ Κάρολος Μπρούσαλης στὸ historyreporter, "ἡ 1η ἑλληνικὴ μεραρχία ἀποβιβάστηκε στὴ Σμύρνη, στὶς 2 Μαΐου 1919.
 Μεταφέρθηκε ἐκεῖ μὲ δυὸ ὑπερωκεάνια καὶ δώδεκα ἐπιβατικὰ πλοῖα ποὺ συνοδεύονταν ἀπὸ ἕνα ἀντιτορπιλικὸ καὶ τέσσερα τορπιλοβόλα τοῦ ἑλληνικοῦ πολεμικοῦ στόλου.
 Γιὰ νὰ ὑπογραμμιστεῖ ἡ κάλυψη τῆς συμμαχίας στὸ ὅλο ἐγχείρημα ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ προληφθεῖ ὁποιαδήποτε ἰταλικὴ ἐνέργεια, τὴ νηοπομπὴ συνόδευαν καὶ τέσσερα βρετανικὰ ἀντιτορπιλικά.
Ἀπὸ τὰ ξημερώματα, χιλιάδες 
Ἕλληνες τῆς Σμύρνης συνωστίζονταν στὴν προκυμαία γιὰ νὰ ὑποδεχτοῦν τὸν ἑλληνικὸ στρατό. Ὅταν, στὶς 7, τὸ πρῶτο ὑπερωκεάνιο φάνηκε νὰ μπαίνει στὸ λιμάνι, χιλιάδες σημαῖες ξεδιπλώθηκαν.


Ἡ ἀποβίβαση ξεκίνησε στίς

Ἡ ἀποβίβαση ξεκίνησε στὶς 7.30', ἐνῶ γονατιστοὶ οἱ Σμυρνιοὶ τραγουδοῦσαν τὸ ἐθνικὸ ὕμνο κι ὁ μητροπολίτης Χρυσόστομος εὐλογοῦσε τοὺς πρώτους φαντάρους καὶ εὔζωνες ποὺ πατοῦσαν τὴν ἰωνικὴ γῆ κάτω ἀπὸ τίς ὁδηγίες τοῦ μεράρχου, συνταγματάρχη Ν. Ζαφειρίου.
 Λαὸς καὶ στρατὸς ἔγιναν ἕνα. Ξεχείλιζε κι ἀπὸ τίς δυὸ πλευρὲς ἡ συγκίνηση. Μὲ δυσκολία οἱ ἀξιωματικοὶ προσπαθοῦσαν νὰ ἐπιβάλουν κάποια τάξη. 
Πρώτη φάλαγγα ποὺ ξεκίνησε γιὰ τὰ ἐνδότερα ἦταν αὐτὴ τοῦ ταγματάρχη Κ. Τζαβέλα. 
Οἱ ἄνδρες παρατάχθηκαν κατὰ τετράδες καὶ προχώρησαν, ἐνῶ δεξιὰ κι ἀριστερά τους ὁ κόσμος ἔτρεχε παραληρώντας ἀπὸ συγκίνηση καὶ ἐνθουσιασμό.
Σὲ μιὰ στροφή, μέ το ποὺ φάνηκε κρατῶντας ὑψωμένη τὴ σημαία ὁ σημαιοφόρος μὲ τοὺς παραστάτες εὔζωνες, μιὰ ὁμοβροντία ἀκούστηκε. 
Ὁ σημαιοφόρος κι ἕνας εὔζωνας χτυπήθηκαν. Ταυτόχρονα, ἄρχισαν νὰ πέφτουν πυροβολισμοὶ ἀπὸ παράθυρα ξενοδοχείων καὶ σπιτιῶν. 
Οἱ Ἕλληνες εἶχαν πέσει σὲ τουρκικὴ ἐνέδρα. Ἀνασυντάχθηκαν γρήγορα καὶ ξεκίνησαν συστηματικὴ ἐκκαθάριση τῶν ὁπλισμένων Τούρκων, ἐνῶ τὴν ἴδια ὥρα ὁ κυβερνήτης τοῦ ἰταλικοῦ θωρηκτοῦ στὸ λιμάνι ζητοῦσε νὰ γίνει ἀπόβαση Ἰταλικῶν ἀγημάτων «γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς τάξης». 
Τοῦ τὴν ἀπαγόρευσε ὁ Βρετανὸς ναύαρχος. 
Ἡ τάξη ἀποκαταστάθηκε γύρῳ,γύρω στὶς 4 μετὰ τὸ μεσημέρι, μὲ νεκροὺς καὶ τραυματίες πολλοὺς Ἕλληνες καὶ Τούρκους. Στὴ διάρκεια τῆς ἀναταραχῆς, σημειώθηκαν καὶ πολλὲς λεηλασίες καὶ βανδαλισμοί".







"Η Ἑλλὰς ἕν Σμύρνη" - Σὰν σήμερα το 1919 ἡ ἀποβίβαση του ἑλληνικοῦ στρατοῦ

"Η Ἑλλὰς ἕν Σμύρνη" - Σὰν σήμερα το 1919 ἡ ἀποβίβαση του ἑλληνικοῦ στρατοῦ
Οἱ εἰκόνες εἶναι ἀπὸ την ἀποδοχή του Ἑλληνικοῦ στρατοῦ στὴ Σμύρνη τον Μάϊο του 1919. Στήν ἀρχὴ του βίντεο διακρίνεται ὁ πλοίαρχος Μαυρουείδης, κυβερνήτης του θωρηκτοῦ "Ἀβέρωφ" ἐπὶ κεφαλῆς της στρατιωτικῆς ἀποστολῆς, ὁ ὁποῖος διάβασε το διάγγελμα του Ἕλληνα πρωθυπουργοῦ Ἐλευθερίου Βενιζέλου στοὺς κατοίκους της Σμύρνης .
Ὅπως γράφει ὁ Κάρολος Μπρούσαλης στὸ historyreporter, "ἡ 1η ἑλληνική μεραρχία ἀποβιβάστηκε στὴ Σμύρνη, στὶς 2 Μαΐου 1919. Μεταφέρθηκε ἐκεῖ με δύο ὑπερωκεάνια καὶ δώδεκα ἐπιβατικά πλοῖα ποῦ συνοδεύονταν ἀπὸ ἕνα ἀντιτορπιλλικῷ καὶ τέσσερα τορπιλοβόλα του ἑλληνικοῦ πολεμικοῦ στόλου. Γιὰ νὰ ὑπογραμμιστεῖ ἡ κάλυψη της συμμαχίας στὸ ὅλο ἐγχείρημα ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ προληφθεῖ ὁποιαδήποτε ἰταλική ἐνέργεια, τὴ νηοπομπή συνόδευαν καὶ τέσσερα βρετανικά ἀντιτορπιλλικά .
Ἀπὸ τα ξημερώματα, χιλιάδες Ἕλληνες της Σμύρνης συνωστίζονταν στὴν προκυμαία γιὰ νὰ ὑποδεχτοῦν τον ἑλληνικό στρατό. Ὅταν, στὶς 7, το πρῶτο ὑπερωκεάνιο φάνηκε νὰ μπαίνει στὸ λιμάνι, χιλιάδες σημαῖες ξεδιπλώθηκαν.
Η ἀποβίβαση ξεκίνησε στὶς 7.30', ἐνῶ γονατιστοί οἱ Σμυρνιοί τραγουδοῦσαν το ἐθνικὸ ὕμνο κι ὁ μητροπολίτης Χρυσόστομος εὐλογοῦσε τους πρώτους φαντάρους καὶ εὔζωνες ποὺ πατοῦσαν την ἰωνική γῆ κάτω ἀπὸ τις ὁδηγίες του μεράρχου, συνταγματάρχη Ν. Ζαφειρίου. Λαός καὶ στρατός ἔγιναν ἕνα. Ξεχείλιζε κι ἀπὸ τις δύο πλευρές ἡ συγκίνηση. Με δυσκολία οἱ ἀξιωματικοί προσπαθοῦσαν να ἐπιβάλουν κάποια τάξη. Πρώτη φάλαγγα ποὺ ξεκίνησε γιὰ τα ἐνδότερα ἦταν αὐτὴ του ταγματάρχη Κ. Τζαβέλα. Οἱ ἄνδρες παρατάχθηκαν κατά τετράδες καὶ προχώρησαν, ἑνῶ δεξιά κι ἀριστερά τους ὁ κόσμος ἔτρεχε παραληρῶντας ἀπὸ συγκίνηση καὶ ἐνθουσιασμό.
Σε μία στροφή, με το ποὺ φάνηκε κρατῶντας ὑψωμένη τὴ σημαία ὁ σημαιοφόρος με τους παραστάτες εὔζωνες, μία ὁμοβροντία ἀκούστηκε. Ο σημαιοφόρος κι ἕνας εὔζωνας χτυπήθηκαν. Ταυτόχρονα, ἀρχίσαν νὰ πέφτουν πυροβολισμοί ἀπὸ παράθυρα ξενοδοχείων καὶ σπιτιῶν. Οἱ Ἕλληνες εἶχαν πέσει σε τουρκική ἐνέδρα. Ἀνασυντάχθηκαν γρήγορα καὶ ξεκίνησαν συστηματική ἐκκαθάριση τῶν ὁπλισμένων Τούρκων, ἐνῶ την ἴδια ὥρα ὁ κυβερνήτης του ἰταλικοῦ θωρηκτοῦ στὸ λιμάνι ζητοῦσε νὰ γίνει ἀπόβασή Ἰταλικῶν ἀγημάτων «γιὰ την ἀποκατάσταση της τάξης». Του την ἀπαγόρευσε ο Βρετανός ναύαρχος. Η τάξη ἀποκαταστάθηκε γύρω στὶς 4 μετά το μεσημέρι, με νεκρούς καὶ τραυματίες πολλούς Ἕλληνες καὶ Τούρκους. Στή διάρκεια της ἀναταραχῆς, σημειώθηκαν καὶ πολλές λεηλασίες καὶ βανδαλισμοί".

Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1941, Ἡ ΘΥΣΙΑ ΤΟΥ ΗΡΩΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΟΥΚΙΔΗ



Ὅταν μπῆκαν οἱ Γερμανοὶ στὴν Ἀθήνα, 27
Ἀπριλίου 1941, ἡ πρώτη τους δουλειὰ ἦταν νὰ στείλουν ἕνα
ἀπόσπασμα ὑπὸ τὸν λοχαγὸ Γιάκομπι καί τον
ὑπολοχαγὸ Ἔλσνιτς γιὰ νὰ κατεβάσει τὴ Γαλανόλευκη ἀπὸ τὸν Ἱερὸ Βράχο
τῆς Ἀκρόπολης καὶ νὰ ὑψώσει τὴ σβάστικα.
Δεξιὰ ὁ Παρθενῶνας, ἀριστερὰ οἱ Καρυάτιδες.
Ἀπὸ τὴν ἐλιὰ τῆς Ἀθηνᾶς οἱ Γερμανοὶ ἀντικρίζουν στὸ ἀκραῖο σημεῖο τοῦ
βράχου τῆς Ἀκρόπολης ποῦ δεσπόζει τῆς πόλης, τὴν γαλανόλευκη σημαία
ποῦ θ' ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὸν ἀγκυλωτὸ σταυρό.
Ἡ ἐθνικὴ Σημαία μὲ τὸ μεγάλο σταυρὸ στὴν μέση
λάμπει καὶ τὰ χρώματά της τονίζουν καὶ τονίζονται ἀπὸ τὸν Παρθενῶνα.......
ποὺ στέκει ἀγέρωχος καὶ ὄμορφος ὅπως πάντα.
Ἐκεῖ στὴν θέση Καλλιθέα, στὸ ἀνατολικὸ σημεῖο
τοῦ Ἱεροῦ Βράχου ὁ ἐπικεφαλῆς του ἀποσπάσματος ζήτησε ἀπὸ τὸν εὔζωνο
ποὺ φρουροῦσε τὴ σημαία μας νὰ τὴν κατεβάσει καὶ νὰ τὴν παραδώσει.
Ὁ ἁπλὸς αὐτὸς φαντάρος, ὅταν στὶς 8:45 τὸ πρωί
ἔφθασαν μπροστά του οἱ κατακτητὲς τῆς χώρας μας
καὶ μὲ τὸ δάκτυλο στὴν σκανδάλη τῶν πολυβόλων
τους, τὸν διέταξαν νὰ κατεβάσει τὸ Ἐθνικό μας

σύμβολο, δὲν ἔδειξε κανένα συναίσθημα. Δὲν πρόδωσε τὴν τρικυμία της
ψυχῆς του. Ψυχρός, ἄτεγκτος καὶ ἀποφασισμένος.. ἁπλᾶ ἀρνήθηκε! Οἱ ὧρες
τῆς περισυλλογῆς, ποὺ μόνος του εἶχε περάσει δίπλα στὴν σημαία, τον
εἶχαν ὁδηγήσει στὴ μεγάλη ἀπόφαση.
"ΟΧΙ"!
Αὐτὸ μονάχα πρόφερε καὶ τίποτε ἄλλο. Μιὰ ἁπλῆ
λέξη, μὲ πόση ὅμως τεράστια σημασία καὶ ἀξία. Ἡ Ἑλληνικὴ μεγαλοσύνη σε
ὅλη την ἁπλῆ μεγαλοπρέπειά της κλεισμένη μέσα σὲ δύο συλλαβές! Ξέρουν
ἀπ' αὐτὰ οἱ Ἕλληνες..

Ὁ λοχαγὸς Γιάκομπι διέταξε ἕναν Γερμανό
στρατιώτη νὰ τὸ πράξει. Ὁ στρατιώτης τὴν κατέβασε κι ἀφοῦ μὲ τή
βοήθεια ἑνὸς συναδέλφου τοῦ τὴν δίπλωσε πολὺ προσεκτικά, τὴν παρέδωσε
στὰ χέρια τοῦ Ἕλληνα φρουροῦ. Ὁ εὔζωνας κοίταξε γιὰ λίγα δευτερόλεπτα
μὲ κατεβασμένο κεφάλι τὸ διπλωμένο γαλανόλευκο πανὶ πάνω στὰ χέρια
του. Κι ὕστερα τυλίχτηκε μὲ τὴ σημαία, ἔτρεξε ὡς τὴν ἄκρη τοῦ Ἱεροῦ
Βράχου καὶ μπρὸς στὰ μάτια των
ἐμβρόντητων Γερμανῶν ρίχτηκε μ' ἕνα σάλτο στόν
γκρεμό, βάφοντας τὸ ἐθνικό μας σύμβολο μὲ τό
τίμιο αἷμα του.
Οἱ Γερμανοὶ σκύβουν πάνω ἀπὸ τὸ κενό: 60 μέτρα
πιὸ κάτω, κείτεται ὁ Εὔζωνας, νεκρὸς πάνω στὸν βράχο, σκεπασμένος με
τὸ σάβανο ποῦ διάλεξε.

Οἱ δύο Γερμανοὶ ἀξιωματικοί, ποῦ εἶναι ἐπί
κεφαλῆς τῶν ἐμπροσθοφυλακῶν, ὁ ἀρχηγὸς ἱππικοῦ Γιάκομπι καὶ ὁ λοχαγός
Ἔλσνιτς τῆς 6ης ὀρεινῆς μεραρχίας, χρησιμοποιοῦν
τὸν ραδιοφωνικὸ σταθμὸ Ἀθηνῶν γιὰ νὰ στείλουν
μήνυμα στὸν Χίτλερ:
«Μάϊν Φύρερ, στὶς 27 Ἀπριλίου, στὶς 8 καὶ 10,
εἰσήλθαμε εἰς τὰς Ἀθήνας, ἐπὶ κεφαλῆς τῶν πρώτων γερμανικῶν τμημάτων
στρατοῦ, καὶ στὶς 8 καὶ 45, ὑψώσαμε τὴν σημαία τοῦ Ράϊχ πάνω στήν
Ἀκρόπολη καὶ στὸ Δημαρχεῖο. Χάϊλ, μάϊν Φύρερ».

Ἡ γερμανικὴ στρατιωτικὴ διοίκηση Ἀθηνῶν
ὑποχρέωσε τὴν προδοτικὴ κυβέρνηση Τσολάκογλου νὰ δημοσιεύσει στὸν Τύπο
ἀνακοίνωση, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ὁ φρουρὸς τῆς σημαίας μας, ὑπέστῃ
ἔμφραγμα ἀπὸ τὴν συγκίνηση ὅταν τοῦ ζητήθηκε νὰ τὴν παραδώσει. Ὅμως οἱ
στρατιῶτες κι οἱ ἐπικεφαλῆς τοῦ γερμανικοῦ ἀποσπάσματος εἶχαν
συγκλονιστεῖ
ἀπ' αὐτὸ ποὺ εἶδαν καὶ δὲν κράτησαν τὸ στόμα
τοὺς κλειστό. Στὶς 9 Ἰουνίου ἡ εἴδηση δημοσιεύθηκε στὴν DAILY MAIL με
τίτλο: "A Greek carries his flag to the death" (Ἕνας Ἕλληνας φέρει την
σημαία του ἕως τὸν θάνατο).

Ἡ θυσία τοῦ Ἕλληνα στρατιώτη ἔγινε αἰτία νὰ ἐκδοθεῖ
διαταγὴ ἀπὸ τὸν Γερμανὸ φρούραρχο νὰ ὑψώνεται
καὶ ἡ ἑλληνικὴ σημαία δίπλα στὴ γερμανική.
Μέχρι πρὶν ἀπὸ λίγα χρόνια, ἐκεῖ στά
Ἀναφιώτικα κάτω ἀπὸ τὸν Ἱερὸ Βράχο, ζοῦσαν ἀκόμα αὐτόπτες μάρτυρες,
ποὺ εἶδαν τὸ παλικάρι νὰ γκρεμοτσακίζεται μπροστὰ στὰ μάτια τους
τυλιγμένο μὲ τὴν Γαλανόλευκη. Καὶ κάθε χρόνο, στὸ μνημόσυνό του στίς
27 Ἀπριλίου, ἄφηναν τὰ δάκρυά τους νὰ κυλήσουν στὴ μνήμη του. Οὐδείς
ἐνδιαφέρθηκε ποτὲ νὰ καταγράψει τὴν μαρτυρία τους.
Κωνσταντῖνος Κουκίδης
εἶναι τ' ὄνομα τοῦ εὐζώνου.
Κωνσταντῖνος Κουκίδης εἶναι τ' ὄνομα αὐτοῦ του
ΕΛΛΗΝΑ καὶ στολή του ἡ Σημαία μας.

Μᾶς τὸν ἔχουν κρύψει, μας τὸν ἔχουν κλέψει.
Κλεῖστε κι αὐτὸν τὸν ἐθνομάρτυρα στὴν ψυχή σας κοντὰ στοὺς ἄλλους.
Ἀπαιτεῖστε νὰ γραφτεῖ τ' ὄνομά του στὰ σχολικὰ βιβλία τῆς Ἱστορίας.
Ψιθυρίστε το, ἔστω καὶ βουβά, μέσα σας,
κάθε φορὰ ποὺ ἀντικρίζετε τὴ σημαία μας.
Πεῖτε στὰ παιδιά σας ὅτι αὐτὴ ἡ σημαία, ἔχει βυζάξει
ποταμοὺς ἑλληνικοῦ αἵματος, γιὰ νὰ μπορεῖ
ἀγέρωχη νὰ κυματίζει τὴν τιμὴ καὶ τὴν ἀξιοπρέπειά μας.
Τὸ ἀφιερώνουμε στοὺς Εὐρωπαίους.
Καὶ κάτι ἄλλο:
Τὸ νὰ προσπαθεῖ κάποιος νὰ ἐξαλείψει μιὰν Ἰδέα
εἶναι σὰν νὰ προσπαθεῖ νά... συνθλίψει τὸν ἀέρα μὲ μιά
μυγοσκοτώστρα...

Κι ΕΜΕΙΣ οἱ ΕΛΛΗΝΕΣ εἴμαστε... πλήρεις ΙΔΕΩΝ...
Εἰδικὰ σήμερα, ποὺ οἱ σύγχρονοι ἐφιάλτες προσπάθησαν ἀκόμα καὶ νὰ ἀμφισβητήσουν τὴν θυσία του, ὅπως οἱ ναζὶ πρόγονοι τους, γιὰ νὰ στερήσουν ἀπὸ τὸν ἀμυνόμενο Ἕλληνα τὴν ἱστορική του εὐθύνῃ. Γιὰ νὰ τὸν κάνουν ἄβουλο ἀμνό, πειθήνιο ὄργανο.
Ὅλα ἄλλωστε ἔχουν τὸν σκοπό τους καὶ ἡ λήθη εἶναι τὸ μεγαλύτερο ὅπλο τῶν ἐξουσιαστῶν.
Πολύτιμες πληροφορίες ἔχει το


Κάποια ἄλλα στοιχεῖα ποὺ φαίνεται νὰ συνηγοροῦν ὑπὲρ τοῦ ἀνωτέρῳ ἡρωικοῦ γεγονότος καὶ τῶν ὁποίων γίνεται ἐπίκληση, εἶναι τὰ ἑξῆς:
1. Ἡ δήλωση τοῦ ἐπὶ κεφαλῆς τῆς Διευθύνσεως Ἱστορίας Στρατοῦ (Δ.Ι.Σ.), ὅτι πράγματι ἐκ τῶν ἱστορικῶν ἀρχείων, ἐμφαίνεται ὅτι «ὁ φρουρὸς στρατιώτης τῆς σημαίας ηὐτοκτόνησεν περιβληθεὶς ταύτην».

2. Ὁ τότε Ἀρχιεπίσκοπος Χρύσανθος, στὰ ἀπομνημονεύματά του, ἀναφέρει ὅτι: «Ὁ Ἕλλην φρουρὸς τῆς Ἑλληνικῆς σημαίας ἐπὶ τῆς Ἀκροπόλεως, μὴ θελήσας νὰ παραστῇ μάρτυς τοῦ θλιβεροῦ θεάματος τῆς ἀναρτήσεως τῆς ἐχθρικῆς σημαίας, ὥρμησεν ἐκ τῆς Ἀκροπόλεως κρημνισθεὶς καὶ ἐφονεύθῃ. Ἐκάθησα στὸ γραφεῖον μου περίλυπος μέχρι θανάτου καὶ δακρύων...»....
3. Ἡ ἐφημερίδα Daily Mail δημοσίευσε στὶς 9 Ἰουνίου 1941, σὲ δημοσίευμα μὲ τίτλο «A Greek carries his flag to the death» (Ἕνας Ἕλληνας φέρει τὴν σημαία του ἕως τὸν θάνατο) γράφει: «Ὁ Κώστας Κουκίδης, Ἕλληνας στρατιώτης ὁ ὁποῖος φρουροῦσε τὸ ἐθνικὸ σύμβολο τῶν Ἑλλήνων πάνω στὴν Ἀκρόπολη, τυλιγμένος μὲ τὴν Γαλανόλευκη, ἐφόρμησε στὸ κενὸ καὶ αὐτοκτόνησε (27/4/1941)».
4. Ὁ Νίκολας Χάμοντ (Nicolas Hammond), καθηγητὴς τοῦ Πανεπιστημίου τοῦ Κέμπριτζ, ἀξιωματικὸς Εἰδικῶν Ἐπιχειρήσεων Καΐρου στὴν Ἑλλάδα κατὰ τὴν Κατοχή, γράφει: «Την 27ην Ἀπριλίου 1941, λίγο προτοῦ χαράξει, ὅλα ἦσαν κλειστά. Τότε ἔμαθα ὅτι οἱ Γερμανοὶ διέταξαν τὸν φρουρὸ τῆς Ἀκροπόλεως νὰ κατεβάσει τὸ ἑλληνικὸ σύμβολο. Πράγματι, ἐκεῖνος τὴν ὑπέστειλε. Τυλίχθηκε μὲ αὐτὴν καὶ αὐτοκτόνησε, πέφτοντας ἀπὸ τὸν βράχο...»....

5. Μιὰ ἀναφορὰ τοῦ λογοτέχνη Μενέλαου Λουντέμη στὸ διήγημά του «Τὰ ἄλογα τοῦ Κουπύλ», ποὺ γράφτηκε τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1944: «...τὴν κατέβασε, τυλίχθηκε μέσα κι ἔπεσε χωρὶς ἡρωισμοὺς ἀπ' το βράχο».
6. Τὸ Λεύκωμα «Ἔπεσαν γιὰ τὴ ζωή», τοῦ ΚΚΕ: «Τὴ στιγμὴ ποὺ ἄλλοι ἔδιναν γῆ καὶ ὕδωρ στοὺς χιτλερικούς, ὁ Ἕλληνας στρατιώτης, πιστὸς στὰ πατριωτικὰ ἰδανικά, προτίμησε νὰ αὐτοκτονήσει τυλιγμένος μὲ τὴ γαλανόλευκη, πέφτοντας ἀπὸ τὸν ἱερὸ βράχο τῆς Ἀκρόπολης, παρὰ ν' ἀνεβάσει στὸν ἱστὸ τὴ σβάστικα».
7. Σύμφωνα μὲ τὴν ἱστορικὴ ἔρευνα τοῦ ἀντιστασιακοῦ ἐρευνητῆ Κώστα Γ. Κωστοπούλου: «Ὁ Ἥρωας Στρατιώτης, χτυπῶντας πάνω στὰ βράχια, στὴν διαδρομὴ τῆς πτώσεώς του στὸν γκρεμὸ ἀπὸ τὸν βράχο τῆς Ἀκροπόλεως, ὅταν τελικὰ κατατρακυλώντας, ἔπεσε στὴν ὁδὸ Θρασύλλου στὴν Πλάκα, εἶχε πολτοποιηθεῖ καὶ ἡ στολή του ἦταν καταξεσκισμένη. Ὅταν τὸν περιμάζεψαν δύο-τρεῖς κάτοικοι τῆς Πλάκας, δὲν βρῆκαν τίποτε ἐπάνω του ἐκτὸς ἀπὸ ἕνα τσαλακωμένο ταχυδρομικὸ δελτάριο στὸ ὁποῖο ἔγραφε πολὺ κακογραμμένα τὸ ὄνομα τοῦ παραλήπτη: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΚΙΔΗΣ. Αὐτὰ τὰ στοιχεῖα εἶχαν καταθέσει δύο γέροντες (ἐπιζῶντες ἀκόμη) σχετικὰ μὲ τὸ ἀνωτέρῳ περιστατικό».
8. Μιὰ προσωπικὴ ἔρευνα τοῦ ἀντιστασιακοῦ Χαράλαμπου Ρούπα, ἡ ὁποία δημοσιεύθηκε στὴν ἐφημερίδα «Τὸ Βῆμα τῆς Αἰγιαλείας» (12 Μαΐου 2006):

«Ἐγὼ καὶ οἱ φίλοι μου, περίεργοι καὶ ἀργόσχολοι συνταξιοῦχοι, ἀρχίσαμε νὰ ψάχνουμε στὴν Πλάκα μέσα στὰ παραδοσιακὰ ταβερνάκια καὶ καφενεῖα, μήπως βροῦμε κάποιο γεροντάκι ποὺ νὰ μᾶς ἔλεγε κάτι τὸ σχετικό. Ὅλοι γνώριζαν τὸ περιστατικό, ἀλλὰ μᾶς ἔλεγαν, «ἄκουσα... μοῦ εἶπαν...», δηλαδὴ αὐτὰ ποῦ γνωρίζαμε κι ἐμεῖς. Τελικά, ψάχνοντας καὶ κάνοντας μὲ ὑπομονὴ τὴν ἔρευνά μας, βρήκαμε μία γριούλα ποὺ μᾶς εἶπε: «Πηγαίνετε κάτω στοὺ Μακρυγιάννη (μᾶς εἶπε περίπου τὴν διεύθυνση), κι ἐκεῖ ζεῖ ἕνας πρώην τσαγκάρης. Αὐτὸς εἶναι ὁ γιος τοῦ παγοπώλη ὁ ὁποῖος μὲ τὸ καροτσάκι του πῆρε τὸν νεκρὸ στρατιώτη, καὶ τὸν ἐπῆγε στὸ Α' Νεκροταφεῖο καὶ τὸν ἔθαψε».

Τελικά, συναντήσαμε τὸν γερο-τσαγκάρη. Δυσκολευθήκαμε ὅμως νὰ τοῦ δώσουμε νὰ καταλάβει το τί θέλαμε νὰ μᾶς πεῖ, διότι οὔτε ἄκουγε, κι οὔτε ἔβλεπε καλά. Στὸ τέλος, συγκινημένος, μᾶς εἶπε: «Ἐκείνη τὴν ἡμέρα εἴχαμε κλεισθεῖ στὰ σπίτια μας, ὅπως κι ὅλη ἡ Ἀθήνα. Ἐγὼ τότε ἤμουν 16 χρονῶν. Ἀκούσαμε στὸν δρόμο μία γριὰ ποὺ στρίγκλιζε. Πεταχθήκαμε τότε στὸν δρόμο δύο-τρεῖς, γιὰ νὰ δοῦμε το τί συμβαίνει, καὶ τότε εἴδαμε τὸ τραγικὸ αὐτὸ θέαμα: Ἕνα χιλιοστραπατσαρισμένο πτῶμα ντυμένο στὸ χακὶ καὶ μία σημαία γύρῳ,γύρω του ματωμένη. Χαρτιά, πορτοφόλι κλπ. δὲν βρέθηκαν ἐπάνω του, ἐκτὸς ἀπὸ ἕνα δελτάριο ποὺ ἔγραφε τὸ ὄνομά του. Τὸ δελτάριο τὸ κράτησε ἕνας φίλος τοῦ πατέρα μου. Ἐπειδὴ ὁ πατέρας μου κι ἐγὼ μοιράζαμε κολῶνες πάγου στὰ σπίτια, εἴχαμε ἕνα καρότσι. Τὸ ἔβαλαν τὸ παλληκάρι μέσα μαζὶ μὲ τὴν σημαία, τὸ σκέπασαν μὲ μία κουβέρτα καὶ τὸ πῆγαν μαζὶ μὲ τὸν φίλο του στὸ Ἀ΄ Νεκροταφείου καὶ τὸ ἔθαψαν.

Ἐκεῖ βρῆκαν ἕναν παπᾶ καὶ τοῦ εἶπαν τί εἶχε συμβεῖ. Αὐτὸς τοὺς πῆγε σὲ ἕναν ἀνοικτὸ τάφο, τύλιξαν τὸ παλληκάρι μὲ ὅ,τι εἶχε μείνει ἀπὸ τὴν σημαία, εἶπε καὶ δύο-τρία λόγια ὁ παπᾶς καὶ τὸ παράχωσαν. Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ πρέπει νὰ σᾶς τονίσω, αὐτὸ τὸ τραγικὸ περιστατικὸ ἀπὸ στόμα σὲ στόμα τὸ εἶχε μάθει ὅλη ἡ Ἀθήνα. Ὁ πατέρας μου φοβήθηκε καὶ δὲν μὲ πῆρε μαζί του. Ἐὰν πήγαινα κι ἐγώ, τότε θὰ σᾶς ὑπέδειχνα ποὺ ἀκριβῶς εἶναι παραχωμένο τὸ παλληκάρι. Τὸν πατέρα μου, τὸν ἔχασα τὸν Ἰανουάριο τοῦ 1942 στὴν μεγάλη πεῖνα.>»>.

9. Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Μυστικὴ Ἀκρόπολη» τοῦ Ἰωάννη Γιαννόπουλου, παρατίθενται δύο ἀκόμα μαρτυρίες.
Ὁ Κυριάκος Γιαννακόπουλος, παιδὶ ἀκόμη, πουλοῦσε τσιγάρα στὴν Πλάκα, γεννημένος πρὶν ἕνδεκα χρόνια στὸ Θησεῖο. Ἔτυχε τὴν στιγμὴ τῆς θυσίας νὰ στρέψει τὸ βλέμμα του πρὸς τὴν Ἀκρόπολη: «Τὴν ὥρα ἀκριβῶς ποὺ ἔπεφτε τὸ παιδὶ μὲ τὴν σημαία τυλιγμένο καὶ κτυποῦσε στοὺς βράχους. Ἔκανα νὰ τρέξω πρὸς τὰ ἐκεῖ καὶ δὲν μποροῦσα. Ναὶ προσπάθησα, νὰ πάω καὶ ἐγὼ ἐκεῖ... Τὸ παιδί... τρέξανε, χάλασε ὁ κόσμος, ἔγινε σεισμὸς ἐκείνη τὴν ὥρα ποὺ εἶδαν τὸ παιδί, ὅλος ὁ κόσμος ἀναστατώθηκε. Ποῦ νὰ πάω ἐγὼ παιδάκι τότε, νὰ χωθῶ, ἐκεῖ μέσα στὴν στοὰ τῆς Ἀκροπόλεως, νὰ μαζέψω... νὰ προσφέρω τί; Ἁπλῶς πῆρα τὰ πράγματά μου καὶ ἔφυγα. Σκοτώθηκε ἐκείνη τὴν ὥρα. Κτύπησε στοὺς βράχους καὶ ἐκτινάχθηκε. Τὸ θυμᾶμαι, τὸ βλέπω σὰν νὰ τὸ βλέπω τώρα. Αὐτὸ τὸ πρᾶγμα δὲν πρόκειται νὰ φύγει ποτὲ ἀπὸ τὰ μάτια μου, μόνο ὅταν πεθάνω!».

Ὁ Στάθης Ἀρβανίτης, μικρὸ παιδὶ κι αὐτός, θυμᾷται: «Ἤμουνα τότε ἑπτὰ χρονῶν. Μέναμε ἀκριβῶς κάτω ἀπ' τὴν Ἀκρόπολη. Ἐκείνη τὴν ἡμέρα στὶς 27 Ἀπριλίου -μιὰ ἡμέρα ἡλιόλουστη μὲ καθαρότατο οὐρανό- ὁ πατέρας μου εἶχε ἀπαγορέψει καὶ στὸν ἀδελφό μου καὶ στὴν μητέρα μου νὰ βγοῦνε ἀπ' τὸ σπίτι. Ἐγὼ ἤμουνα στὴν ταράτσα καὶ ἔπαιζα μὲ τὸ αὐτοκινητάκι μου. Ξαφνικὰ βλέπω ἕνα σῶμα, μᾶλλον πρέπει νά 'τανε τσολιάς, νὰ πέφτει ἀπὸ τὴν Ἀκρόπολη καὶ νὰ χτυπιέται στοὺς βράχους. Κατέβηκα κάτω καὶ τὸ ἀνέφερα στὸν πατέρα μου, ὁ ὁποῖος μέσα στὴν σύγχυση τὴν στιγμὴ ποὺ ἔμπαιναν οἱ Γερμανοί, κάπως δὲν μὲ πίστεψε. Μετὰ 15 ἡμέρες ἔρχεται καὶ μοῦ λέει: «Μικρὲ εἶχες δίκιο. Τὸ εἶπε τὸ BBC.>»>.

Μετὰ ἦλθαν οἱ νεογενίτσαροι γιὰ νὰ μᾶς πείσουν ὅτι ὁ Κωνσταντῖνος Κουκίδης "δὲν ὑπῆρξε". Οἱ κεμαλοναζὶ τῶν συνωστισμῶν, τῆς παράδοσης Ἐθνικῆς κυριαρχίας.
Ἴσως νὰ ἔχουν δίκιο. Δὲν "Ὑπῆρξε". Ὑπάρχει μέσα σὲ κάθε ἐλεύθερο μυαλό, σὲ κάθε Ἕλληνα ποὺ γνωρίζει ὅτι δὲν ἔχει δικαίωμα γονιδιακῆς ἐκμετάλλευσης τῆς καταγωγῆς του, παρὰ μόνο χρέος.
Ἕνα κολοσσιαῖο χρέος ποὺ πρέπει νὰ τὸ φέρουμε εἰς πέρας ἐπάξια. Τὸ νὰ γεννιέσαι Ἕλληνας, εἶναι ὑποχρέωση. Ἀλίμονο σὲ αὐτοὺς ποὺ βαυκαλίζονται γιὰ τὴν καταγωγὴ τοὺς χωρὶς νὰ γνωρίζουν τὸ χρέος τους. Τὸν ρόλο τους στὴν Γῆ.

Τὸ ἔθεσε ἄλλωστε ἄψογα ἡ Λιάνα Κανέλλη πρὶν λίγες ἡμέρες:
"Ἔχουν τὸ θράσος νὰ μιλοῦν στὴν Ἑλλάδα γιὰ τὸ μαχαίρι στὸ κόκκαλο. Ὅτι θὰ βάλουν λέει τὸ μαχαίρι στὸ κόκκαλο. Πού; Στὴν πατρίδα ποὺ ὑμνεῖ τὰ Ἱερὰ Ὀστᾶ τῶν Ἑλλήνων ποὺ ἔπεσαν γιὰ τὴν Ἐλευθερία! Τέτοια Ὕβρις..."
καὶ συμπληρώνει: "Ἡ Ἑλλάδα ὅμως εἶναι ἡ μόνη χώρα ποὺ ἔκανε τὸ κύριο ὄνομα "Ἐφιάλτης", οὐσιαστικό. Γιὰ νὰ γράφεται μὲ μικρὸ "ἔ" καὶ ὄχι κεφαλαῖο, ἐξασφαλίζοντας τοῦ τὴν ἀπαξίωση μέσα στοὺς αἰῶνες".
Ἐνάντια στὴν Λήθη


...καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς.










Τετάρτη 26 Απριλίου 2017

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΑΙΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
================
ΛΕΜΕ ΄΄ΑΥΓΟ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΩΟΝ΄΄....ΣΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΜΩΣ ΛΕΞΕΩΝ ΤΟ ΄΄ΑΥΓΟ΄΄....ΧΑΝΕΤΑΙ...ΚΑΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΤΟ ΄΄ΩΟΝ΄΄...ΕΤΣΙ ΛΕΜΕ΄΄ΩΟΘΗΚΕΣ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΑΥΓΟΘΗΚΕΣ΄΄.....ΛΕΜΕ ΄΄ΩΑΡΙΟΝ΄΄ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΑΥΓΟΑΡΙΟΝ΄΄....ΛΕΜΕ ΄΄ΕΠΩΑΣΙΣ΄΄ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΕΠΑΥΓΩΣΙΣ΄΄.... ΑΡΑ ΤΟ ΄΄ΩΟΝ΄΄ ΩΣ ΛΕΞΙΣ ΖΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ....

ΛΕΜΕ ΄΄ΜΠΟΥΚΑΛΙ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΦΙΑΛΗ΄΄...ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΛΕΞΕΩΝ ....ΛΕΜΕ ΄΄ΕΜΦΙΑΛΩΣΙΣ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΕΜΠΟΥΚΑΛΩΣΙΣ΄΄...ΖΗΤΟΥΜΕ ΄΄ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΟ ΝΕΡΟ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΜΠΟΥΚΑΛΩΜΕΝΟ΄΄.

ΛΕΜΕ ΄΄ΨΩΜΙ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΑΡΤΟΣ΄΄....ΟΜΩΣ ΛΕΜΕ ΄΄ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟΝ΄΄...΄΄ΑΡΤΕΡΓΑΤΑΙ΄΄....ΟΜΩΣ ΤΟ ΄΄ΨΩΜΙ΄΄ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΝ π.χ. ΞΕΝΟΦΩΝ ...ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ Γ.14,5....ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΝ ....ΡΗΤΟΡΙΚΗ ...3,4,3 ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ, ΟΠΟΥ ΄΄ΨΩΜΟΣ΄΄ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΡΤΟΣ ΚΑΙ Η ΜΠΟΥΚΙΑ-ΒΟΥΚΑ- ΑΡΤΟΥ ΕΛΕΓΕΤΟ΄΄ΟΨΟΝ΄΄ ΕΚ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΄΄ΟΨΩΝΙΟΝ΄΄ ...ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΄΄ΨΩΝΙΑ΄΄...ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΡΗΜΑ ΟΨΩΝΩ, ΠΟΥ ΕΝΝΟΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ....

ΕΑΝ ΑΝΕΛΥΑΜΕΝ ΤΑΣ ΛΕΞΕΙΣ ΘΑ ΔΙΕΠΙΣΤΩΝΑΜΕΝ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ....ΔΗΛ. Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΛΕΞΕΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΕΜΦΑΝΗ ΤΗΝ ΛΕΞΙΠΕΝΙΑΝ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ.

ΛΕΜΕ ΄΄ΠΑΠΟΥΤΣΙ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΥΠΟΔΗΜΑ΄΄....ΑΛΛΑ ΄΄ΥΠΟΔΗΜΑΤΟΠΟΙΕΙΟΝ΄΄...΄΄ΥΠΟΔΗΜΑΤΟΠΟΙΟΣ΄΄....

΄΄ΡΟΥΧΟ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΕΝΔΥΜΑ΄΄...ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΄΄ΕΝΔΥΩ-ΕΠΕΝΔΥΩ΄΄....΄΄ΕΠΕΝΔΥΣΙΣ΄΄

....ΛΕΜΕ΄΄ΚΥΝΗΓΙ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΘΗΡΑ΄΄ ...ΑΛΛΑ

ΛΕΜΕ΄΄ΛΑΘΡΟΘΗΡΑΣ΄΄...΄΄ΘΗΡΕΥΩ΄΄....΄΄ΘΗΡΑΜΑ΄΄ΚΑΙ ΄΄ΧΡΥΣΟΘΗΡΑΣ΄΄....

ΛΕΜΕ ΄΄ΠΑΝΤΟΤΕ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΑΕΙ΄΄ ΑΛΛΑ ΕΠΙΣΗΣ ΛΕΜΕ΄΄ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ΄΄ΚΑΙ ΄΄ΑΕΙΘΑΛΗΣ΄΄

...ΛΕΜΕ ΄΄ΤΑΦΟΣ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΤΥΜΒΟΣ΄΄...ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΄΄ΤΥΜΒΩΡΥΧΟΣ΄΄....΄΄ΕΠΙΤΥΜΒΙΟΣ΄΄
...ΛΕΜΕ ΄΄ΘΑΛΑΣΣΑ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΠΟΝΤΟΣ΄΄

....ΑΛΛΑ ΕΠΙΣΗΣ ΛΕΜΕ΄΄ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ΄΄....΄΄ΥΠΕΡΠΟΝΤΙΟΣ΄΄....΄΄ΠΟΝΤΙΣΙΣ΄΄....
ΛΕΜΕ ΄΄ΒΛΕΠΩ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΔΕΡΚΟΜΑΙ΄΄ , ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΄΄ΟΞΥΔΕΡΚΗΣ΄΄.
ΛΕΜΕ ΄΄ΦΡΟΝΤΙΣ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΚΗΔΟΣ΄΄....ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΄΄ΚΗΔΕΜΩΝ΄΄....΄΄ΚΗΔΕΙΑ΄΄(ΦΡΟΝΤΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ)...
ΛΕΜΕ ΄΄ΠΟΡΤΑ΄΄ ΚΑΙ ΟΧΙ ΄΄ΘΥΡΑ΄΄...ΑΛΛΑ ΛΕΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΄΄ΠΑΡΑΘΥΡΟ΄΄...΄΄ΘΥΡΩΡΟΣ΄΄....΄΄ΘΥΡΟΚΟΛΛΗΣΙΣ΄΄.

Ἡ Αὐτοκράτειρα Θεοφανώ. Tὴν κατηγόρησαν ὅτι δολοφόνησε τρεῖς αὐτοκράτορες...

Περίληψη

ΘΕΟΦΑΝΩ Η ΕΣΤΕΜΜΕΝΗ ΦΟΝΙΣΣΑ


«Θριάμβευε η Θεοφανώ, κυβερνούσε, πίστευε στη δύναμή της· Κίρκη του 10ου αιώνα, δεν μετέβαλε σε χοίρους εκείνους που την αγαπούσαν, αλλά σε σκλάβους, σε δούλους που έσκυβαν το κεφάλι μπροστά σε κάθε υποταγή της. Εξουσίαζε, ήταν αδάμαστη, ήταν σκληρή, ήταν λύκαινα, όπως την αποκάλεσε ο σύγχρονός της Λέων ο διάκονος. Βασίλευε, κυβερνούσε από τον γυναικωνίτη, μισούσε χωρίς ν' αγαπάει, ώσπου κάποια αυγή, όταν πρωτόνιωσε τον έρωτα, τον πλάστη και τον χαλαστή, γνώρισε μετά από μια ανόσια πράξη της ένα τέλος φρικιαστικότερο από το θάνατο για το χαρακτήρα της: την τέλεια εξαφάνιση για πολλά χρόνια από το προσκήνιο της ζωής της Αυτοκρατορίας. Είδα με αγάπη τους ήρωές μου, τόνισα τις μεγαλοσύνες τους, φανέρωσα, όσο μου επέτρεπαν τα μέσα μου, τον χαρακτήρα τους. Μην βιαστείτε να τους κρίνετε, η εποχή ήταν αλλιώτικη, οι άνθρωποι πιο άγριοι, το έγκλημα συγχωριότανε πολλές φορές...».


Η αγία Θεοφανώ η Βασίλισσα, απεικόνιση σε εκκλησιαστικό βιβλίο

Ἡ Αὐτοκράτειρα Θεοφανώ. Tὴν κατηγόρησαν ὅτι δολοφόνησε τρεῖς αὐτοκράτορες...

Σύζυγος δύο αὐτοκρατόρων, μητέρα του Βασιλείου Βουλγαροκτόνου καὶ ἀδίστακτη πολιτικός. Ἡ αὐτοκράτειρα του Βυζαντίου, Θεοφανώ, ὀργάνωσε τὴ δολοφονία του συζύγου της γιὰ νὰ τον ἀντικαταστήσει με τον ἐραστὴ της καὶ ἀνιψιό του, Ἰωάννη Τσιμισκή.
 ¨Η Θεοφανώ γεννήθηκε στὴν Πελοπόννησο καὶ ἦταν κόρη ἑνὸς ταπεινοῦ ταβερνιάρη. Κανείς δὲν ξέρει πώς κατάφερε μία φτωχή κοπέλα ἀπὸ ἄσημη οἰκογένεια νὰ φτάσει στὸ ὑψηλότερο ἀξίωμα της βυζαντινῆς αὐτοκρατορίας.
 Μία ἐκδοχὴ εἶναι ὅτι ἔγινε διαγωνισμός όμορφιάς γιὰ νὰ ἐπιλεχθεῖ ἡ νύφη του μελλοντικοῦ αὐτοκράτορα καὶ ἡ Θεοφανώ ξεχώρισε γιὰ τα κάλλη της.

Ἡ ἄλλη ἐκδοχὴ μιλάει γιὰ ἕναν φιλήδονο νεαρό διάδοχο, τον Ρωμανό, ὁ ὁποῖος μαγεύτηκε ἀπ’ την ἀξεπέραστη γοητεία της Πελοποννήσιας. Θεοφανώ 

Η καταγωγή της νύφης σχολιάστηκε ἀρνητικά ἀπὸ τους αὐλικούς καὶ ἰδιαίτερα ἀπὸ τον πατέρα του γαμπροῦ, τον Αὐτοκράτορα Κωνσταντῖνο Ζ’, ποὺ ἤθελε μία ἀριστοκράτισσα στὸν θρόνο. Το 956, ὁ διάδοχος Ρωμανός καὶ ἡ Θεοφανώ παντρεύτηκαν.
 Πολύ σύντομα, ἡ Θεοφανώ ἔμεινε ἔγκυός καὶ ο Ρωμανός, παρά την ἀδυναμία πού της εἶχε, ἐπέστρεψε στὶς ἐρωμένες του. Τα πρῶτα χρόνια του γάμου ἡ Θεοφανώ ἔμενε συνεχῶς ἔγκυος καὶ οἱ δολοπλοκίες της αὐλῆς δὲν την ἀπασχολοῦσαν.

Ὅμως, ὅταν πέθανε ὁ Αὐτοκράτορας το 959, οἱ αὐλικοί «κατασπάραξαν» τὴ νύφη του. Την κατηγόρησαν ὅτι τον δηλητηρίασε, γιατί ὁ Αὐτοκράτορας συνέχιζε νὰ τὴ δυσφημεῖ στὸ γιὸ του.

Ἡ ἐνοχὴ της δὲν ἀποδείχτηκε ποτέ καὶ ἡ Θεοφανώ ἔγινε αὐτοκράτειρα, στὸ πλάϊ του Ρωμανοῦ ποὺ στέφθηκε ἐλέῳ θεοῦ, Αὐτοκράτορας τῶν Ρωμαίων.

Η νέα αὐτοκράτειρα ἀσκοῦσε τεράστια ἐπιρροή στὸν ἄντρα της, ποὺ δὲν τον γοήτευε ἡ πολιτική καὶ προτιμοῦσε νὰ γλεντοκοπάει με ὡραῖες γυναῖκες.

Μετά την στέψη του ἄντρα της ὡς αὐτοκράτορα του Βυζαντίου ἡ Θεοφανώ στρέφεται ἀποφασιστικά ἐναντίον της ὑπόλοιπης οἰκογένειας του πεθαμένου αὐτοκράτορα, ἀρχῆς γενομένης ἀπὸ τις ἀδελφὲς του Ρωμανοῦ.

Χρησιμοποιῶντας την ἐπιρροή της στὸν σύζυγο της, τον πείθει τελικά ὅτι ἡ ζωή του παλατιοῦ δὲν ταιριάζει στὶς ἀδελφὲς του, δὲν τις κάνει εὐτυχισμένες καὶ καλύτερα γιὰ αὐτὲς θὰ ἦταν νὰ βροῦν τὴ γαλήνη πού τους λείπει σε ἕνα μοναστήρι προσευχόμενες.

Φαίνεται ἀπὸ τα ἀποτελέσματα πῶς ἡ γοητεία της ἔχει ἐπίδραση στὸν σύζυγο γιατί μετά τις ἱκεσίες τῶν ἀδελφῶν, οἱ ὁποῖες δίχως τὴ θέλησή τους ὁδηγοῦνταν στὸ μοναστήρι, οὔτε τα παρακάλια της μητέρας του Ρωμανοῦ, Ἑλένης, ἔπιασαν τόπο.

Ἔτσι οἱ πέντε κόρες του πιθανότατα δολοφονημένου Κωνσταντίνου Ζ’ στέλνονται ὑπὸ την ἐποπτεία του Πατριάρχη Πολύευκτου σε μοναστήρι, ὁποῦ κουρεύονται καὶ κλείνονται σε κελί φυλακισμένες κανονικά.

Κατόπιν ἡ Θεοφανώ περιόρισε την πεθερά της Ἑλένῃ στὰ ἰδιαίτερα διαμερίσματά της ἀφήνοντάς τη νὰ θρηνεῖ τον χαμό του ἄντρα της καὶ τὴ δυστυχία τῶν κοριτσιῶν της.

Ὁ Ρωμανός ὄχι μόνο δὲν προβληματιζόταν γιὰ τις πράξεις της συζύγου του, ἀλλὰ τὴ γέμιζε πλούτη ἀδειάζοντας το ταμεῖο του κράτους.

Ἐπίσης αὐτὸ ποὺ ἔδειχνε νὰ τον ἐνδιαφέρει περισσότερο δὲν ἦταν ἡ διοίκηση της αὐτοκρατορίας ὅσο οἱ ἀπολαύσεις καὶ οἱ ἀκολασίες, στὶς ὁποῖες ἐπιδιδόταν με ὅλο του το εἶναι.

Ἔτσι οἱ κρατικές ὑποθέσεις εἶχαν περάσει στὰ χέρια ἑνὸς Ἰωσήφ Βρίγγα, στόν ὁποῖο ὅμως δὲν ἀσκοῦσε καμιά ἐπιρροή ἡ φιλόδοξη καὶ μᾶλλον ἐπικίνδυνη αὐτοκράτειρα.

Στὸ μεταξύ, αὐτὸ ποὺ την εἶχε ἐξαντλήσει ἦταν οἱ συνεχόμενες ἐγκυμοσύνες της: τέσσερα παιδιά σε ἕξι χρόνια γάμου. Πρᾶγμα ποὺ την ἐμπόδιζε ἀντικειμενικά νὰ πραγματοποιήσει τις φιλοδοξίες της καὶ νὰ ἱκανοποιήσει την ἀκόρεστη δίψα γιὰ ἐξουσία ποὺ τὴ διακατεῖχε.

Η ξέφρενη ζωή, ἡ ἀδιάκοπη κραιπάλη καὶ οἱ καταχρήσεις, εἶχαν ἄσχημη κατάληξη γιὰ το Ρωμανό. Το 963, ὁ Αὐτοκράτορας πέθανε σε ἡλικία μόλις 26 ἐτῶν.

Οἱ αἰτίες του θανάτου ἀπὸ κάποιους ἀποδόθηκαν στὸν ἐκλύτῳ βίο, ὡστόσο ὁ Λέων Διάκονος ἔγραψε ὅτι «οἱ περισσότεροι ὑποψιάζονται ὅτι το δηλητήριο του το ἔδωσαν ἀπὸ τον γυναικωνίτη», φωτογραφίζοντας τὴ Θεοφανώ.

Γιὰ ἀκόμα μία φορά ἡ Θεοφανώ βρέθηκε στὸ στόχαστρο των αὐλικῶν, οἱ ὁποῖοι τὴ μισοῦσαν. Φυσικά τὴ θεώρησαν ὕποπτη γιὰ τον θάνατό του, ἄν καὶ δὲ φαινόταν νὰ ἔχει κανένα συμφέρον, ἀφοῦ ἡ ἀπώλεια του Ρωμανού, ἄφηνε την ἴδια καὶ τα παιδιά της ἀπροστάτευτα σε ἕνα ἐχθρικὸ παλάτι.

Η συμμαχία με τον νονό τῶν παιδιῶν της, Νικηφόρο Φωκά ποὺ κατέληξε σε γάμο

Ο πρωτότοκος γιὸς της καὶ διάδοχος του θρόνου, Βασίλειος, ἦταν πολύ μικρός καὶ οἱ ἰσχυρότεροι σύμβουλοι του νεκροῦ αὐτοκράτορα ἐποφθαλμιοῦσαν το θρόνο.

Ο μεγαλύτερος ἀντίπαλος της Θεοφανοῦς ἦταν ὁ εὐνούχους Ἰωσήφ Βρίγγας, ἀλλὰ ἡ πανούργα αὐτοκράτειρα βρῆκε τρόπο νὰ τον ἀντιμετωπίσει.

Ἐπανέφερε στὸ παλάτι τον σκληροτράχηλο στρατηγό Νικηφόρο Φωκά, ὁ ὁποῖος μόλις εἶχε ὁλοκληρώσει με ἐπιτυχία την ἐκστρατεία στὴν Κρήτη καὶ ἦταν φοβερά ἀγαπητός στὸν λαό.

Ὁ Φωκάς στέφθηκε αὐτοκράτορας στὴν Καισάρεια καὶ μπῆκε θριαμβευτής στὴν Κωνσταντινούπολη, ὁποῦ κυβερνοῦσε ἄτυπα ὁ Ἰωσήφ Βρίγγας. Μετά ἀπὸ αἱματηρές ὁδομαχίες, ὁ Φωκᾶς ἑδραίωσε την κυριαρχία του καὶ νυμφεύτηκε την αὐτοκράτειρα Θεοφανώ.

Ὁ γάμος τους προκάλεσε τεράστιο σκάνδαλο, γιατί ὁ Φωκᾶς ἦταν πνευματικός πατέρας του δύο γιῶν της Θεοφανοῦς καὶ ἡ συγγένεια θεωροῦνταν πολύ στενή γιὰ γάμο.

Ὁ Πατριάρχης Πολύευκτος ποὺ μισοῦσε τὴ Θεοφανώ καὶ ἤθελε νὰ την ξεφορτωθεῖ με κάθε τρόπο, ἐκμεταλλεύτηκε την εὐκαιρία γιὰ νὰ ἐμποδίσει τον γάμο.

Ἀφόρισε τον Φωκά καὶ ἀρνοῦνταν νὰ εὐλογήσει τὴ βασιλεία του, ὅσο βρισκόταν στὸ πλευρό του ἡ Θεοφανώ.
 Ὁ Φωκᾶς «ξεμπέρδεψε» με τον Πατριάρχη, ὅταν δύο μάρτυρες ὁρκίστηκαν ὅτι ὁ Φωκᾱς δὲν ἦταν νονός τῶν παιδιῶν της Θεοφανοῦς.

Η δολοφονία του Νικηφόρου Φωκά με συνεργό τον ἐραστὴ της Θεοφανοῦς, Ἰωάννη Τσιμισκή

Ὁ Φωκᾶς ἦταν ἡ λύση ἀνάγκης σε μία κρίσιμη περίοδο στὴ ζωή της Θεοφανοῦς. Ὅταν ἡ κατάσταση ἐξομαλύνθηκε, ἡ Θεοφανώ ἄρχισε νὰ παρατηρεῖ τα ἐλαττώματα του νέου συζύγου της.

Ἦταν πολύ μεγαλύτερός της, ὑπερβολικά σοβαρός καὶ τραχύς χαρακτῆρας. 
Ὁ στρατηγός ἦταν συνηθισμένος στὴν πειθαρχία καὶ τὴ λιτότητα του στρατοῦ, κοιμόταν στὸ πάτωμα καὶ φοροῦσε ἕνα χοντρό μάλλινο πουκάμισο μέσα ἀπὸ τα ροῦχα του, πού του ἔγδερνε το δέρμα ὡς τιμωρία γιὰ τις ἁμαρτίες του.

Η θρησκοληψία του δὲν ταίριαζε εὔκολα με τα «ἤθη» της γυναίκας του. 
Ἡ Θεοφανώ μποροῦσε νὰ παραβλέψει τις παραξενιές του στὴν προσωπική του ζωή, ἀλλὰ δὲν ἀνεχόταν την ἀνικανότητά του στὴ διακυβέρνηση της αὐτοκρατορίας, ποὺ προκαλοῦσε τεράστια λαϊκή δυσφορία.

Ο στρατηγός ἀποδείχτηκε ἀκατάλληλος αὐτοκράτορας καὶ ἡ Θεοφανώ, γιὰ νὰ μὴ φθείρεται ὁ θρόνος τῶν παιδιῶν της, ἀποφάσισε νὰ τον ἀντικαταστήσει με τον ἀνιψιό του, Ἰωάννη Τσιμισκή, πού ἦταν καὶ ἐραστής.

Το βράδυ της 10ης Δεκεμβρίου του 969, ὁ Τσιμισκής ἔφτασε στὴν Κωνσταντινούπολη, ἀφοῦ διέσχισε τον Βόσπορο μέσα σε τρομερή καταιγίδα.

Η Θεοφανώ ἔφυγε νωρίς ἀπὸ την κρεβατοκάμαρα του καὶ ἄφησε την πόρτα ξεκλείδωτη. Λίγες ὧρες μετά, μπῆκε κρυφά στὸ δωμάτιο ὁ Τσιμισκής με τους ἄντρες του καὶ σκότωσαν τον Αὐτοκράτορα.

Ἡ Θεοφανώ συμμετεῖχε στὴ δολοφονία, ὑπὸ την προϋπόθεση ὅτι ὁ νέος αὐτοκράτορας Τσιμισκής θὰ την παντρευόταν γιὰ νὰ συνεχίσει τὴ βασιλεία της.

Ὅμως ὁ μεγάλος ἐχθρὸς της, ὁ Πατριάρχης Πολύευκτος, ἐπανῆλθε δριμύτερος. Ἀρνήθηκε νὰ στέψει τον Τσιμισκή αὐτοκράτορα, ἐκτὸς ἄν την ἔδιωχνε ἀπὸ την Κωνσταντινούπολη.

Ὁ ἐραστὴς της αὐτοκράτειρας ἐπιθυμοῦσε την ἐξουσία πιὸ πολύ ἀπὸ τὴ Θεοφανώ καὶ την ἐξόρισε στὰ Πριγκιπόννησα. Τον ἑπόμενο χρόνο, ὁ Τσιμισκής παντρεύτηκε την κόρη του Αὐτοκράτορα Κωνσταντίνου Ζ’, Θεοδώρα, ποὺ με ἐντολὴ της Θεοφανούς εἶχε φυλακιστεῖ σε μοναστήρι.

Το 975, ὁ γιὸς της Θεοφανοῦς, Βασίλειος, διαδέχτηκε τον Τσιμισκή καὶ ἐπανέφερε τὴ μητέρα του στὴν αὐλὴ, ἡ ὁποία ὑποσχέθηκε νὰ μείνει μακριά ἀπὸ την πολιτική ζωή του παλατιοῦ.

Ἄλλωστε δὲν μποροῦσε νὰ κάνει καὶ διαφορετικά. Ο Βασίλειος σύντομα ἀπέκτησε το προσωνύμιο Βουλγαροκτόνος καὶ δὲν ἔμοιαζε με τους ἀδύναμους ἡγέτες του παρελθόντος.

Στήν πολυετῆ βασιλεία του, δὲν κοίταξε ποτέ τα συμφέροντα μιᾶς γυναίκας, ἀλλὰ ὑπηρέτησε με ἀφοσίωση καὶ ἐπιτυχία την αὐτοκρατορία.



Ἡ Θεοφανώ πέθανε στὸ μοναστήρι της στὶς 10 Νοεμβρίου του 893 ἡ 897.

Ἡ Θεοφανώ τιμήθηκε με ἀγιοκατάταξη ἀπὸ την Ορθόδοξη Εκκλησία μετά τον θάνατό της καὶ ἐτάφη στὸν ναό των Αγίων Αποστόλων.
 Η μνήμη της τιμᾶται στὶς 16 Δεκεμβρίου καὶ το λείψανό της φυλάσσεται ὁλόκληρο ἐντὸς του ναού του Αγίου Γεωργίου στὸ Φανάρι[2]
. Μετά το θάνατό της, ὁ σύζυγός της ἔχτισε μία ἐκκλησία, με σκοπό νὰ την ἀφιερώσει σε αὐτὴν. Ὅταν αὐτὸ του ἀπαγορεύτηκε, ἀποφάσισε νὰ την ἀφιερώσει στοὺς «Ἁγίους Πάντες», ἔτσι ὥστε ἄν η σύζυγός του ἀξιοποιοῦνταν, νὰ τιμᾶται καὶ αὐτὴ την ἡμέρα της μνήμης της[3]. Σύμφωνα με την παράδοση, ὁ Λέων ἦταν αὐτὸς ὁ ὁποῖος ἐπέκτεινε την γιορτή της Κυριακῆς μετά την Πεντηκοστή ἀπὸ ἡμέρα μνήμης ὅλων των Μαρτύρων σε γενικό ἑορτασμό τῶν Ἁγίων Πάντων, μαρτύρων καὶ μὴ[4].



Συγγραφέας: ΚΥΡΙΑΖΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Εκδότης: ΕΣΤΙΑ

Τρίτη 25 Απριλίου 2017

ΒΑΚΧΕΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗ (Απόσπασμα χορού)



ΒΑΚΧΕΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗ (Ἀπόσπασμα χοροῦ)


Euripides Trag., Bacchae Line 73


ΧΟΡΟΣ

….τὰ νομισθέντα γὰρ αἰεὶ Διόνυσον ὑμνήσω.

ὦ μάκαρ, ὅστις εὐδαίμων τελετὰς θεῶν εἰδὼς


βιοτὰν ἁγιστεύει καὶ θιασεύεται ψυχὰν


ἐν ὄρεσσι βακχεύων ὁσίοις καθαρμοῖσιν,


τά τε ματρὸς μεγάλας ὄργια Κυβέλας θεμιτεύων


ἀνὰ θύρσον τε τινάσσων κισσῶι τε στεφανωθεὶς


Διόνυσον θεραπεύει.

ἴτε βάκχαι, ἴτε βάκχαι, Βρόμιον παῖδα θεὸν θεοῦ

85 Διόνυσον κατάγουσαι Φρυγίων ἐξ ὀρέων Ἑλλάδος

εἰς εὐρυχόρους ἀγυιάς, τὸν Βρόμιον·



ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ



ΒΑΚΧΕΣ: ΧΟΡΟΣ

…. καὶ με τα πατροπαράδοτα ἐγὼ θὰ ὑμνήσω τον Διόνυσο.

Ω! μακάριε, ποὺ ἔχεις την χάρη νὰ γνωρίζεις θεῖες τελετές,

στὰ ὄρη ἐξαγνίζεις την ψυχή σου χορεύοντας

τους καθαρμούς τους ὅσιους ἐκτελῶντας

τῶν μεγάλων μυστηρίων της μητέρας Κυβέλης,

τινάζοντας ψηλά τον θύρσο, στεφανωμένος με κισσό,

τιμῶντας ἔτσι τον Διόνυσο.

Ἐμπρὸς Βάκχες, ἐμπρὸς! Το θεϊκό παιδί της Βριμοῦς,

τον Διόνυσο, φέρτε τον ἀπὸ τα ὄρη της Φρυγίας

σε διάπλατους δρόμους Ἑλληνικούς, με Κοσμική ἐνέργεια..


ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ .

Βριμῶ: Ἀρχαίγονη θεά της πρωταρχικῆς δημιουργικῆς ἐνέργειας.

Βλέπε στὴν ἀρχὴ τῶν Ἀργοναυτικῶν.

Ο Σαβάζιος εἶναι ὁ Φρύγιος Διόνυσος. Πολλές Διονυσιακές τελετές ἦταν κοινές στοὺς Φρύγες καὶ τους Ἕλληνες.

ΠΙΝΑΚΑΣ

Η ὑπερκόσμια Βριμῶ, δίνει την δημιουργική ἐνέργεια του οἴνου στὸν Διόνυσο.