Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Τὸ σὲξ στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα... Τί ὑποστήριζαν Ἱπποκράτης, Δημόκριτος καὶ Ἀριστοτέλης





Οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες εἶχαν μία διαφορετικὴ ὀπτικὴ γιὰ τὸ σέξ, μὲ περίεργες ἀντιλήψεις!
Μάλιστα ὁ Δημόκριτος πίστευε ὅτι οἱ ἄνθρωποι παίρνουν τὴν ἴδια εὐχαρίστηση
ἀπὸ τό... ξύσιμο, ὅσο καὶ ἀπὸ τὸ σέξ.
Διαβάστε παρακάτω...
Ὁ Ἀριστοτέλης ἀναρωτιόταν γιατί οἱ ἄνθρωποι ντρέπονται νὰ παραδεχτοῦν ὅτι
τοὺς ἀρέσει ἡ σεξουαλικὴ συνεύρεση, ἐνῶ δὲ συμβαίνει τὸ ἴδιο μὲ τὸ ποτὸ ἢ τὸ φαγητό.
Μήπως αὐτὸ ὀφείλεται στὸ γεγονός, ἀναφέρει στὰ Προβλήματα, ὅτι ἐπιθυμοῦμε
πράγματα ποὺ θέλουμε ὁπωσδήποτε νὰ ἀποκτήσουμε -μὲ ὁρισμένα ἀπὸ αὐτά
νὰ εἶναι ἀπαραίτητα γιὰ τὴ ζωή- ἐνῶ ἡ σεξουαλικὴ ἐπιθυμία
δὲν εἶναι ζωτικῆς σημασίας;


Ὁ Ἐπίκουρος -ναί, αὐτὸς ποὺ θεωρεῖ τὴν εὐχαρίστηση
ὡς τὸ νόημα τῆς ζωῆς- δήλωνε ὅτι τὸ σὲξ δὲν ἔχει κάνει ποτὲ καλὸ σὲ κανέναν
καὶ ὅτι κανεὶς θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι εὐχαριστημένος ἂν δὲν τοῦ ἔχει κάνει κακό.


Ἀπὸ τὴν ἄλλη, γράφει ὁ συγγραφέας J.C. McKeown σὲ ἄρθρο του
στὴ Huffington Post, ὅσοι ἀσκοῦσαν τὴν ἰατρικὴ στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα
εἶχαν μιὰ περισσότερο θετικὴ στάση ἀπέναντι στὴν ἐρωτικὴ ἐπαφή.
Τὴ συνιστοῦσαν μάλιστα ὡς τρόπο ἀντιμετώπισης ἑνὸς εὐρύτατου φάσματος
παθήσεων ὅπως: ἡ κατάθλιψη, ἡ δυσπεψία, ὁ ἴκτερος,
οἱ πόνοι στὴ μέση, ἡ ἀδύναμη ὅραση κ.ἄ.


Ὁ Ἱπποκράτης, ὁ πατέρας τῆς ἰατρικῆς, ὑποστήριζε ὅτι ἡ χωρὶς ὅρια
σεξουαλικὴ ἐπαφὴ μποροῦσε νὰ θεραπεύσει τὴ δυσεντερία.
Ἀκόμη, ὅτι τὸ σὲξ μπορεῖ νὰ ἀνακουφίσει ἀπὸ τὸ δάγκωμα ἑνὸς φιδιοῦ ἢ σκορπιοῦ,
ὡστόσο μπορεῖ τὴ σύντροφο ἐκείνου ποὺ δαγκώθηκε
καθὼς ἐπίσης καὶ νὰ κάνει καλὸ στὴ διανοητικὴ ὑγεία τοῦ ἀτόμου.


Σὲ ἰατρικὰ κείμενα τῆς ἀρχαίας Ἑλλάδας παρέχονται ἀκόμη «συνταγὲς» θεραπείας
τῆς ἀντρικὴς ἀνικανότητας, ὅπως γιὰ παράδειγμα ἡ ἐπάλειψη τοῦ πέους
μὲ ἕνα μεῖγμα ἀπὸ πιπέρι, ἐλαιόλαδο καὶ μέλι.
Ἄν κάποιος ἤθελε νὰ κάνει τὸ πέος του νὰ δείχνει... μεγαλύτερο, ἔπρεπε
νὰ βουτήξει τὴ ρίζα ἑνὸς φυτοῦ -δὲ γνωρίζουμε ποιου- σὲ καλῆς ποιότητας κρασί
γιὰ τρεῖς ἡμέρες καὶ ὅποτε τὸ χρειαζόταν νὰ τὸ δένει στὸ μηρό του,
προσθέτει ὁ συγγραφέας.


Ὁ Ἀριστοτέλης, ἀκόμη, πίστευε ὅτι τὸ μέγεθος... μετράει,
ὅμως εἶχε μιὰ διαφορετικὴ θεωρία!
Πίστευε ὅτι ὅσο πιὸ μακρὺ ἦταν τὸ πέος ἑνὸς ἄντρα, τόσο πιὸ μακριὰ ἔπρεπε
νὰ «ταξιδέψει» τὸ σπέρμα, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ εἶναι πιὸ δύσκολο νὰ τεκνοποιήσει!


Στὶς παρακάτω εἰκόνες παρουσιάζονται μερικὲς ἀπὸ τίς περίεργες ἀντιλήψεις
ποὺ εἶχαν στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα γιὰ τὸ σέξ- ἄλλες φορὲς μὲ σατιρικὴ διάθεση,
ἄλλες ἤδη γνωστὲς καὶ ἄλλες ἐντελῶς παράξενες.


Ὁ J.C. McKeown ἔγραψε τὸ παραπάνω ἄρθρο μὲ ἀφορμὴ τὴν κυκλοφορία
τοῦ νέου του βιβλίου «The Cabinet of Greek Curiosities:
Strange Tales and Surprising Facts From the Cradle of Western Civilization».

Γυναῖκα σὲ χωράφι μὲ φαλλούς: Μιὰ γυναῖκα περιποιεῖται τὸ χωράφι της
ποὺ εἶναι γεμᾶτο μέ... φαλλοὺς διακωμωδεῖ τὴν κατάσταση.


Νόμισμα μὲ ἕνα σάτυρο σὲ στύση: Ἀπεικονίζει ἕνα σάτυρο -μισὸς ἄντρας,
μισὸς κατσίκα, ὁ ὁποῖος μπορεῖ νὰ μὴν εἶχε τὴν καλύτερη ἐξωτερικὴ ἐμφάνιση,
ἀλλὰ τοῦ... περίσσευε ὁ πόθος.
Τέτοια νομίσματα κυκλοφοροῦσαν στὴν ἀρχαία Θράκη καὶ Μακεδονία
στὰ τέλη τοῦ 6ου -ἀρχὲς τοῦ 5ου αἰῶνα πρὸ Χριστοῦ.

Σὲξ ἐπὶ πληρωμῇ:
«Τὸ ἀγόρι εἶναι ὄμορφο» ἀναγράφεται στὸ πάνω μέρος αὐτῆς τῆς εἰκόνας.
Οἱ ὁμοφυλόφιλοι ποὺ ἐκδίδονταν στὴν Ἀθήνα ἔχαναν τὰ πολιτικά τους δικαιώματα,
ἐνῶ γιὰ ὅσα δημόσια πρόσωπα ὑπῆρχε ἡ ὑποψία ὅτι εἶχαν τέτοιου εἴδους ἐπαφές,
ὑπῆρχε κατακραυγή. Ἀπὸ τὴν ἄλλη, γράφει ὁ J.C. McKeown, ὁ Ἀριστοτέλης
σημειώνει: «Στὴν Κρήτη ἡ ὁμοφυλοφιλία "θεσπίστηκε" προκειμένου
νὰ περιοριστοῦν οἱ γεννήσεις, λόγῳ τῶν σεξουαλικῶν συνευρέσεων μὲ γυναῖκες.







Δεν υπάρχουν σχόλια: