Τετάρτη 19 Απριλίου 2017

"ΤΟ ΕΔΑΦΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ"



“Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου. Ελλάς γαρ μόνη ανθρωπογονεί, φυτόν ουράνιον και Βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμην.”







Ὁ Ἰησοῦς καὶ οἱ Ἕλληνες

Εἰς τὸν Εὐαγγελιστήν Ἰωάννην κεφ. 12 § 20-23 διαβάζουμε:Ἦσαν δὲ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἶνα προσκυνήσωσιν ἐν τὴ ἑορτὴ. Οὗτοι οὖν προσῆλθον Φιλίππω τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδά της Γαλιλλαίας καὶ ἠρώτων αὐτόν λέγοντες: κύριε θέλομεν τὸν Ἰησοῦν ἰδεῖν.

Ἔρχεται Φίλιππος καὶ λέγει τῷ Ἀνδρέα καὶ πάλιν Ἀνδρέας καὶ Φίλιππος λέγουσι τῷ Ἰησοῦ, ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀπεκρίνατο αὐτοῖς λέγων: “ Ἐλήλυθεν ἡ ὥρα ἶνα δοξασθῆ ὁ υἱός του Ἀνθρώπου”.

Η φράση αὐτή τοῦ Ἰησοῦ εἶναι ἡμιτελής, διότι

δὲν δίδεται ἐξήγηση πώς θὰ δοξασθῆ ὁ “Υἱός του Ἀνθρώπου”.

Ὅπως ἀναφέρει ὁ Μενέλαος Παγουλάτος εἰς το βιβλίον του “Ἀνθολόγιον Πατριδογνωσίας”, το ἔτος 1974 ὁ καθηγητής Ἐλευθ. Πρόκος –ἐπίτιμος καθηγητής ξένων πανεπιστημίων- συμμετέχων σε ἐπιστημονική ἐπιτροπή της UNESCO, ἀνεκάλυψε σε μία βιβλιοθήκη του Βατικανοῦ, χειρόγραφο του ΕΥΣΕΒΙΟΥ του ΠΑΜΦΙΛΟΥ, ἐπισκόπου Καισαρεῖας, 265 μ.Χ., το ὁποῖον περιέχει την συνέχεια της ὡς ἄνω φράσεως ὡς ἐξῆς:“Ἐλήλυθεν ἡ ὥρα ἶνα δοξασθῆ ὁ Υἱός του Ἀνθρώπου. Ἑλλάς γάρ μόνη ἀνθρωπογονεί, φυτόν οὐράνιον καὶ Βλάστημα θεῖον ἡκριβωμένον, λογισμόν ἀποτίκτουσα οἱκειοῦμενον ἐπιστήμην.”

Διότι μόνη ἡ Ἑλλὰς γεννᾶ ἀνθρώπους φυτόν ἐκ του οὐρανοῦ καὶ του Θεοῦ Βλάστημα ἐξακριβωμένον ἀπογεννώσα λογικήν σκέψιν, ἰδιοποιουμένη την ἐπιστήμην.

Πιστεύω ὅτι αὐτή ἡ περικοπή θὰ ἔπρεπε νὰ λέγεται καὶ νὰ ἀναλύεται εἰς τους ἱερούς ναούς ἰδιαίτερα, ἀφοῦ μάλιστα ἀπευθύνεται σε Ἕλληνες ὀρθοδόξους. Αὐτό τουλάχιστον ἀπαιτεῖ καὶ το δίπτυχον Ἕλληνος- Ὀρθοδοξία.

Ἀλλὰ γιατί ὁ Ἰησοῦς ὁμιλεῖ ἔτσι καὶ ἐναποθέτει την δόξαν Του εἰς τους Ἕλληνας καὶ πλέκει ἐγκώμιον διὰ την Ἑλλάδα καὶ δὲν πιστεύει ὅτι θὰ δοξασθῆ ἀπὸ τον “περιούσιον λαόν” του Θεοῦ δηλ. τους Ἑβραίους;

Πιστεύω ὅτι ἡ ἐξήγησις εἶναι ἁπλῆ: Ὅλη ἡ διδασκαλία του Ἰησοῦ ταυτίζεται ἀπόλυτα με την ἀρχαίαν Ἑλληνικήν φιλοσοφίαν καὶ σκέψιν καὶ ὡς πρὸς αὐτὸ ὑπάρχει σωρεία παραδειγμάτων.

Ἐνδεικτικά ἀναφέρω τα ἐξῆς:Ἰησοῦς: “ Ὁ ὑψῶν ἑαυτόν ταπεινωθήσεται καὶ ο ταπεινῶν ἑαυτόν ὑψωθήσεται.”Χείλων ὁ Λακεδαιμόνιος (600 π.Χ.): “Τα μὲν ὑψηλά ταπεινοῦν (ὁ Θεός), τα δὲ ταπεινά ὑψοῦν.”

Ἰησοῦς: “ Ἀγαπᾶτε τους ἐχθροὺς ὑμῶν” Ματθ.κεφ.5 §44Κλεόβουλος ὁ Ρόδιος (500 π.Χ.): “ Τον δὲ ἐχθρὸν φίλον ποιεῖν.”Ἰησοῦς: “ Εὐεργετεῖτε κείνους ποῦ σας μισοῦν” Ματθ.κεφ.5 §44.Κλεόβουλος ο Ρόδιος (500 π.Χ.): “ Τον δὲ ἐχθρὸν εὐεργετεῖν”.Ἰησοῦς: “ Οὐκ ἐπιορκήσεις” Ματθ.κεφ.5 §33.Πυθαγόρας: (580 π. Χ.) “Σέβου ὅρκον.”Ἰησοῦς: “ Μακάριοι οἱ πεινῶντες καὶ διψῶντες την δικαιοσύνην.”Πλάτων (427 π.Χ.): “Η δικαιοσύνη εἶναι το μεγαλύτερον ἀγαθὸν γιὰ την ἴδια την ψυχήν.”Καὶ ὁ χρυσός κανών

Ἰησοῦς: “Ὅλα ὅσα θέλετε νὰ σας κάνουν οἱ ἄνθρωποι, κάνετε καὶ σεῖς τα ἴδιά σ΄αὐτούς.”

Ματθ.κεφ.7 §12 Ἱσοκράτης (430 π.Χ.): “Μήν κάνετε στοὺς ἄλλους ἐκεῖνα γιὰ τα ὁποία ἐσεῖς θυμώνετε ὅταν τα κάνουν οἱ ἄλλοι σε σας.”

Βλέπουμε λοιπόν ὅτι ὅλο το ἠθικόν δίδαγμα του Ἰησοῦ εἶναι ταυτισμένο με το ἀρχαῖον Ἑλληνικόν πνεῦμα. Καὶ ἐδῶ νομίζω ὅτι θὰ ἔπρεπε νὰ γίνεται ἀναφορά στοὺς ἱερούς Ἑλληνορθόδοξους Ναούς γιὰ το ποῖοι πρωτοεῖπαν τα μεγάλα αὐτὰ ἠθικά διδάγματα.

Βλέποντας λοιπόν ὁ Ἰησοῦς τους Ἕλληνες νὰ ἔρχονται πρὸς Αὐτὸν, διαβλέπει ὅτι μόνον διά μέσου του Ἑλληνισμοῦ θὰ ἠδύνατο νὰ διαδοθεῖ ἡ διδασκαλία Του –πρᾶγμα το ὁποῖον ἀκριβῶς ἔτσι συνέβη- καὶ εἶναι ὄντως μία τεράστια ἀναγνώριση τοῦ Ἑλληνικοῦ πνεύματος ἀπὸ Αὐτόν τον ἴδιον τον Υἱόν του θεοῦ.

Τι μεγαλεῖο ἀλήθεια καὶ τι ἀρετὴ στὸ πρόσωπο του Θεανθρώπου!

Ὅταν λοιπόν ὁ ἱδρυτής της θρησκείας της ἀγάπης ὁμιλεῖ ἔτσι γιὰ την Ἑλλάδα καὶ τους Ἕλληνες, ἐμεῖς τι ἄλλο μποροῦμε νὰ ποῦμε περισσότερον;

Δύο χιλιάδες χρόνια τώρα μετά Χριστόν τα λόγια του Ἰησοῦ περισσότερον ἀπὸ κάθε ἄλλη φορά πρέπει νὰ γίνουν ὁ Φάρος ποῦ θὰ μας ὁδηγήσει διὰ της ἀρετῆς καὶ της δικαιοσύνης εἰς την ἀναζήτησιν του Θείου, ὥστε νὰ ἐκπληρώσουμε την ὑποστολήν μας διὰ της τελειοποιήσεως ὡς πνευματικῶν ἀνθρώπων ἐπὶ της Γῆς.


Ηλίας Παπαδόπουλος
Καθηγητής μουσικής



Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

Ποῖος ἦταν ὁ ἑωσφόρος στὴν Ἀρχαία Ἑλληνική Μυθολογία;




Το Ἑλληνικό ὄνομα «Προμηθεύς»

σημαίνει τον προ της μάθησης - της γνώσης,

αὐτὸν πού προμηθεύεται, τον προνοητικό κι ἐπιμελῆ.

Ἀδέλφια εἶχε τον Ἐπιμηθέα,

τον Ἄτλαντα καὶ τον Μενοίτιο.

Ὁ Ἐπιμηθεύς ἐτυμολογικά συμβολίζει αὐτὸν

ποὺ δὲν ἔχει προνοήσει (το ἐπὶ εἶναι χρονικό),

συνεπῶς αὐτὸν πού σκέφτεται κατόπιν ἑορτῆς.

Ὁ Ἄτλας, αὐτὸν ποὺ δὲν ἀποτάσσεται ἐπιχειρῶντας

πράγματα ποὺ δὲν τολμοῦν οἱ ἄλλοι, καὶ ὁ Μενοίτιος

αὐτὸν ποὺ πράττει ἀπὸ την ἐπιθυμία,

τον φλογερό παρορμητισμό. ...



Ὁ Προμηθέας εὐεργέτησε τους ἀνθρώπους

κλέβοντας ἀπὸ το Δία τὴ φωτιά γιὰ νὰ βελτιώσουν

τὴ ζωή τους, ἀποκτῶντας κατά τον τρόπο αὐτὸ

τὴ γνώση του καλοῦ.

Η φωτιά παραπέμπει στὴν πρώτη γνώση

καὶ γιά το λόγο αὐτὸ ὁ Προμηθέας

καλεῖτο καὶ Ἑωσφόρος, δηλαδή ὁ φέρων το ἑως,

την ἠῶ-αὐγή, το φῶς της γνώσης στοὺς ἀνθρώπους.

Ὁ Δίας, πού ὁ ἑνικὸς του συμβολίζει

αὐτὸν πού ζεύει (Ζεύς) καὶ κατόπιν διαχωρίζει

γιὰ νὰ κυβερνάει (δυισμός), ἔστειλε το διαχειριστή

της φωτιᾶς καὶ του σιδήρου του, τον τρισάθλιο

στὴν οὐσία κουτσό συγγενῆ του τον ὁποῖο κάποτε

εἶχε πετάξει ἀπὸ το πόδι στὴ Λῆμνο, τον Ἥφαιστο,

γιὰ νὰ τιμωρήσει τον Προμηθέα.

Η τιμωρία του ἦταν νὰ ἁλυσοδεθεῖ στὸ ψηλότερο βουνό

καὶ νὰ ἔρχεται ἕνας ἀετὸς νὰ του τρώει

την ἔδρα του ἐπιθυμητοῦ πού τότε πίστευαν

πῶς ἦταν το συκώτι, το ὁποῖο ὅμως ξαναγινόταν.

Οἱ τιτᾶνες πού του ἔβαλαν τις ἁλυσίδες

εἶχαν τα «περίεργα» ὀνόματα Κράτος καὶ   Βία.


Το ὄνομα του Προμηθέα, παράγεται


ἀπὸ την πρόθεση «πρὸ» καὶ το ρῆμα «μανθάνω»,

ὅπου το «α», σε ὁρισμένες ἀρχαιοελληνικές

διαλέκτους, γίνεται «η».

Κατά τὴ διάρκεια της Τιτανομαχίας ὁ Προμηθέας

τάχθηκε ὑπὲρ του Δία καὶ γι' αὐτὸ δὲν τιμωρήθηκε

ὅπως οἱ ἄλλοι Τιτᾶνες.


Η συμβολή του στὴν ἀνάπτυξη του ἀνθρώπινου γένους

ἦταν πολύ σημαντική.

Κατά τον Λουκιανό, ὁ Προμηθέας, με την ἀρωγή

της θεάς Ἀθηνᾶς, δημιουργεῖ τον πρῶτο ἄνθρωπο

(Χρυσό Γένος) ἀπὸ πηλό καὶ φωτιά

(κατά ἄλλους με το νερό του ἥρωα Πανοπέα της Φωκίδας)

καὶ με μορφή ὁμοία με αὐτὴ τῶν θεῶν.

Αὐτό ἔλαβε χώρα μετά την Τιτανομαχία.

Κατά τους Ὀρφικούς αὐτὸς ὁ πηλός

ἦταν το χῶμα ποὺ ποτίστηκε

ἀπὸ το αἷμα τῶν Τιτάνων.

Ἀναφερόμενος στὴν δημιουργία του ἀνθρώπου,

ὁ Πλάτωνας μας μεταφέρει την εἰκόνα ἑνὸς ὄντος

σφαιρικοῦ, ποὺ διακρίνοταν σε τρία γένη

(ἀρσενικό, θηλυκό καὶ μεικτό) καὶ εἶχε διπλή σειρά

ἀπὸ μέλη καὶ ὄργανα.

Ἀργότερα ὁ Δίας, ἐπειδή ἐξοργίστηκε

ἀπὸ την ἀλαζονεία τους καὶ φοβήθηκε τὴ δύναμή τους,

τα χώρισε στὰ δύο.

Τα ζῶα δημιουργήθηκαν την ἴδια περίοδο

(μετά την Τιτανομαχία), ἀλλὰ ἀπὸ μίξη ὑλικῶν της Γῆς

καὶ της φωτιᾶς.

Η δημιουργία τῶν ὄντων καὶ του ἀνθρώπου

ἔγινε μέσα στὴ γῆ.

Ὅταν κλήθηκαν ὅλα τα ὄντα της Γῆς

νὰ βγοῦν στὸ φῶς, ἀνατέθηκε στὸν Προμηθέα

καὶ στὸν Ἐπιμηθέα νὰ δώσουν στὸ κάθε ὄν

τα χαρακτηριστικά ποὺ ἔπρεπε νὰ ἔχει.

Ὁ Ἐπιμηθέας ἔπεισε τον ἀδελφὸ του νὰ του ἐπιτρέψει

νὰ ἀναλάβει μόνος αὐτὴ τὴ δουλειά.

Ἔτσι ὁ Ἐπιμηθέας ὀνομάτισε καὶ ἀπέδωσε

στὸ κάθε ὄν τα χαρακτηριστικά ποὺ ἤθελε ὁ ἴδιος,

με τρόπο ὥστε νὰ μὴν μποροῦν

νὰ ἀλληλοκαταστραφοῦν


(αὐτοῖς ἀλληλοφθοριῶν διαφυγὰς ἐπήρκεσε,

Πλάτων, Πρωταγόρας 321α).

Ὅταν ἔφτασε στὸ τέλος ἡ ὥρα του Ἀνθρώπου,

δὲν εἶχε νὰ του δώσει παρά λίγες τρίχες

καὶ νύχια εὐπαθῆ καὶ ἀνίσχυρα.

Ἀπὸ αὐτὸ το λάθος ὁ Προμηθέας ἀνέλαβε

την προστασία του Ἀνθρώπου.

Βλέποντας την κατάντια του ἀνθρώπινου γένους

καὶ την ἀδυναμία του ἀπέναντι στὴ φύση,

ὁ Προμηθέας ἀποφασίζει νὰ του χαρίσει τὴ φωτιά.

Ἔτσι, ἐπισκεπτόμενος το ἐργαστήρι του Ἤφαιστου,

τοποθετεῖ τὴ φωτιά σε ἕνα κούφιο βλαστό νάρθηκα

καὶ τὴ δίνει κρυφά στοὺς ἀνθρώπους.

Ὡς τόπος παράδοσης της φωτιᾶς ἀναφέρεται

ἡ πόλη Σικυῶνα της Πελοποννήσου.

Ο Προμηθέας ἔμαθε τους ἀνθρώπους νὰ χειρίζονται

τὴ φωτιά, νὰ δημιουργοῦν ἐργαλεῖα καὶ τους ἔμαθε

τις Ἐπιστῆμες (ποῦ ἔκλεψε ἀπὸ την Ἀθηνᾶ)

καὶ τα Γράμματα.

Γιὰ νὰ γλυτώσει την ἀνθρωπότητα

ἀπὸ το μένος τῶν θεῶν, την ἔμαθε νὰ τους λατρεύει

καὶ νὰ τους κάνει θυσία.




Σάββατο 15 Απριλίου 2017

Καλή Ἀνάσταση






Θυμᾶμαι ἀπὸ παλιά, το πώς ἐπικράτησε νὰ λέμε Καλή Ἀνάσταση, ὅπως ἀκριβῶς λέμε καὶ τα Καλά Χριστούγεννα.

Πῶς ἐπικράτησε δηλαδή, το νὰ εὐχόμαστε στοὺς ἄλλους, νὰ περάσουνε καλά καὶ ἤρεμα, με τους ἀνθρώπους τους, την ἡμέρα ἀνάμνησης της Ἀνάστασης του Χριστοῦ.

Ξέρετε κάτι;

Λέμε τα σωστά λόγια, ἀλλὰ ἐννοοῦμε λάθος νόημα.

Ὅταν λέμε καλή Ἀνάσταση, ἄς εἶναι μία προσωπική εὐχὴ γιὰ την Ἀνάσταση του ἴδιου του προσώπου στὸ ὁποῖο ἀπευθυνόμαστε καὶ ὄχι μία εὐχὴ γιὰ μία ὄμορφη γιορτινή μέρα.

Η Ἀνάσταση, δὲν εἶναι ἁπλᾶ ἡ τελετή της ἐκκλησίας στὶς 12 το βράδυ του Σαββάτου, οὔτε το τραπέζι της Κυριακῆς της Λαμπρῆς.

Η εὐχὴ γιὰ καλή Ἀνάσταση, ἄς εἶναι κάτι το πολύ πολύ σημαντικότερο.

Ἀνάσταση ἀπὸ τον κόσμο της φθοράς, τον κόσμο τον ψεύτικο, στὸν ἀληθινό κόσμο του Χριστοῦ.

Ἀνάσταση ἄς εἶναι ἢ μετάβαση, ἀπὸ τον "κόσμο τῶν ὀνείρων", στὸν ἀληθινό.

Σὰν νὰ λέμε δηλαδή, καλό Παράδεισο, καλή Πατρίδα.

Αὐτὴ ὅμως ἄς εἶναι ἢ δεύτερη Ἀνάσταση γιὰ την κάθε μία καὶ τον καθένα. Η πρώτη, ἂς γίνει ἐδῶ, στὸν ψεύτικο κόσμο.

Ἀνάσταση ἄς εἶναι ἡ μετατροπή μας καὶ ἡ ἀποφάσει μας, νὰ σταματήσουμε νὰ ζοῦμε γιὰ τον ἑαυτὸ μας καὶ νὰ ἀρχίσουμε νὰ ζοῦμε γιὰ τους ἄλλους. Ἀποφάσει, νὰ θέσουμε τον ἑαυτὸ μας στὴν διάθεση του Χριστοῦ. Αὐτὸ σημαίνει ἀπόφαση, νὰ θέσουμε τον ἑαυτό μας στὴν ὑπηρεσία τῶν ἄλλων.

Μία καλή κουβέντα, ἕνα χαμόγελο παρηγοριᾶς, μία ἁπλῆ καὶ ἀσήμαντη γιὰ ἐμᾶς πράξη, μπορεῖ νὰ σώσει στὴν κυριολεξία ζωές καὶ νὰ φέρει την Ἀνάσταση κάποιου συνανθρώπου.

Εὔχομαι λοιπόν σε ὅλες καὶ ὅλους

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ


Ἀνάσταση στην Ἑλλάδα το 1947

Σπάνιο βίντεο

Το βίντεο τραβήχτηκε κατά την διάρκεια του συμμοριτοπολέμου στην Ελλάδα και θα δείτε πλάνα από στρατιώτες, στρατόπεδα, σουβλισμα αρνιών και τσούγκρισμα αυγών.


Η λόγχη του Λογγίνου καὶ οἱ μεταφυσικές ἰδιότητές της





Γιατί την ψάχνουν ὅλοι οἱ κατακτητές

Η λόγχη – ποὺ χρησιμοποιήθηκε ἀπὸ το Ρωμαῖο ἑκατόνταρχο Λογγίνο - γιὰ νὰ τρυπήσει τὴ δεξιά πλευρά του Χριστοῦ στὸ σταυρό – ἔγινε δημοφιλής κυρίως χάρη στὸ κλασικό πλέον βιβλίο του Τρίβορ Ραβενσκροφτ “the spear of destiny” (λόγχη του πεπρωμένου). Τονίζεται ὅτι ὁ Άγιος Λογγίνος ἔζησε ἐπὶ Τιβερίου. Καταγόταν ἀπὸ την Καππαδοκία καὶ ὑπηρετοῦσε στὸ ρωμαϊκό στρατό ὥς ἑκατόνταρχος, ὑπὸ τις διαταγές του Ποντίου Πιλάτου.

¨Ο Ρωμαῖος ἑκατόνταρχος Λογγίνος, ἦταν αὐτὸς ποὺ ἔλαβε διαταγή νὰ ἐκτελέσει μαζί με τους ἄνδρες του την ἀποφάσει του Πιλάτου, αὐτὸς πού ὁδήγησε στὸ ἅγιο Πάθος του Κυρίου καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καὶ νὰ φυλάξουν τον τάφο του.

Οἱ θεωρίες γιὰ την λόγχη

Ὑπάρχουν διάφορες θεωρίες γιὰ το πού μπορεῖ νὰ βρίσκεται σήμερα η λόγχη...Η λόγχη λέγεται ὅτι βρίσκεται στὸ παλάτι του Χόφμπουργκ στὴ Βιέννη καὶ ἀνῆκε στὸν Καρλομάγνο. ὁ ἐπίσημος ὁδηγὸς γιὰ τα ἐκθέματα του Χόφμπουργκ ἀναφέρει πῶς ἡ λόγχη φτιάχτηκε ἀπὸ ἕνα ἀπὸ τα καρφιά ποὺ χρησιμοποιήθηκαν κατά τὴ σταύρωση του χρηστοῦ, καὶ με τα χρόνια, μετά τον Καρλομάγνο, ἔφτασε νὰ θεωρεῖται ὅτι εἶναι ἡ αὐθεντική λόγχη του Λογγίνου.

Πιὸ γνωστή κατά το μεσαίωνα ἦταν μία λόγχη ποῦ εἶχε χρησιμοποιήσει μία ἀντιχριστιανική ὁμάδα γιὰ νὰ «ἐπιτεθεῖ» σε ἕνα ἄγαλμα του Χριστοῦ. Σύμφωνα με την 'ἱστορία' το ἄγαλμα μάτωσε καὶ ἡ λόγχη ἔγινε ἀντικείμενο τιμῆς, ἀφοῦ θεωρήθηκε ἡ αἰτιᾶ ἑνὸς θαύματος.

Ὕστερα ἀπὸ αὐτό ἔπεσε στὴν ἀφάνεια, γιὰ νὰ ἀποκαλυφθεῖ σε ἕνα ὅραμα αἰῶνες ἀργότερα, το 1099, στοὺς σταυροφόρους ποῦ πολιόρκησαν την Ἀντιόχεια.

Μερικοί λένε ὅτι σήμερα φυλάσσεται στὴν καθολική ἐκκλησία του Ἐχμιατζίν, στὴν Ἀρμενία, ἄλλες πηγές ἀναφέρουν ὅτι ἡ αὐθεντική λόγχη βρισκόταν στὴν Ἱερουσαλήμ την ἐποχῆ του μεγάλου Κωνσταντίνου τον 4ο αι μ.Χ. Ἔπεσε στὰ χέρια των Πάρθων τον 7ο αἰῶνα καὶ ἀνακαλύφτηκε ἀπὸ τον βυζαντινό αὐτοκράτορα Ἡράκλειο, ὁ ὁποῖος ἀφαίρεσε τις ἄκρες της καὶ την ἔφερε πάλι πίσω στὴν Κωνσταντινούπολη. Το μεγαλύτερο μέρος της αἰχμῆς της παρέμεινε στὴν Ἱερουσαλήμ μέχρι το 715, ὁπότε καὶ στάλθηκε στὴν Πόλη.

Το 1241, μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης στοὺς Φράγκους, ὁ Λουδοβίκος ο 6ος, βασιλιάς της Γαλλίας, παρουσιάστηκε με ἕνα κομμάτι της μύτης της λόγχης καὶ μία συλλογή ἀπὸ θρησκευτικά ἀντικείμενα, τα ὁποία στέγασε στὸ Σεντ Σαπέλ στὸ Παρίσι.

Το μεγαλύτερο μέρος της αἰχμῆς ὡστόσο, παρέμεινε στὴν Κων/Πολη κι ἔπεσε στὰ χέρια των Τούρκων το 1453. Ὁ Τοῦρκος σουλτᾶνος Βαγιαζήτ ὁ Β την ἔστειλε στὸν Πάπα Ἰννοκέντιο τον 8ο το 1492. Ἀπὸ τότε, βρίσκεται κάτω ἀπὸ τον τροῦλο του Ἁγίου Πέτρου.

Κατά το 18ο αἰῶνα ὁ Πάπας Βενέδικτος ο 14ος εἶχε μία ἀκριβὴ εἰκόνα της ἄκρης της λόγχης ποὺ βρισκόταν στὸ Σεντ Σαπέλ καὶ βρῆκε ὅτι ταίριαζε τέλεια με το δικό του μεγαλύτερο κομμάτι. Κατά την γαλλική ἐπανάσταση ὅμως ἡ αἰχμή ἐξαφανίστηκε καὶ κανείς δὲν γνωρίζει ἀπὸ τότε ποῦ βρίσκεται.

Τι σχέση μπορεῖ νὰ ἔχει ὁ Χιτλερ με ὅλα αὐτά; Ὅπως ἔχει ἀναφέρει το Onalert σε προηγούμενο δημοσίευμα, οἱ ναζιστές ἐνδιαφερόντουσαν γιὰ τον μυστικισμό συνεπῶς ἦταν ἀπόλυτα φυσιολογικό ὁ Ἀδόλφος Χίτλερ, μετά ἀπὸ ἐκείνη την πρώτη ἐπαφῆ με τη Λόγχη, νὰ ἀρχίσει μανιωδῶς νὰ μελετάει την ἱστορία της. Σύντομα συνδέθηκε με τις ἰσχυρές ἀποκρυφιστικές ὁμάδες ποὺ ἤκμαζαν τότε στὴ Γερμανία. Καὶ ἦταν αὐτοὶ οἱ κύκλοι, σύμφωνα με το συγγραφέα Trevor Ravenscroft, ποὺ τον ἀνέδειξαν στὴν ἐξουσία ὥς ὀργάνῳ τους, παρέχοντάς του ὄχι μόνο πολιτική καὶ οἰκονομική στήριξη, ἀλλὰ καὶ τὴ βοήθεια των σκοτεινῶν δυνάμεων ποὺ μετέτρεψαν μία ἀσήμαντη καὶ μᾶλλον περιφρονημένη ἀπὸ τον κοινωνικό περίγυρο προσωπικότητα σε ἕναν ἡγέτη ποὺ μαγνήτιζε τα πλήθη. Κι ὅταν τελικά ἀπέκτησε καὶ καὶ τὴ Λόγχη, ὁ Χίτλερ ἦταν πιὰ σίγουρος ὅτι θὰ κυριαρχήσει στὸν κόσμο...












Παρασκευή 14 Απριλίου 2017

Σήμερα μαῦρος οὐρανός. Τὸ μοιρολόϊ τῆς Παναγιᾶς





Ἕνα ἀπὸ τὰ πιὸ ὄμορφα παραδοσιακὰ τραγούδια τοῦ λαοῦ μας, ἕνα μοιρολόϊ φτιαγμένο γιὰ τὸν Μεγάλο νεκρό, τὸν Ἰησοῦ Χριστό, τὸ μοιρολόϊ τῆς Παναγιᾶς.
Σὲ πολλὲς ἐκκλησιὲς σὲ ὅλη τὴν ἐπικράτεια τὸ ψάλλουν γυναῖκες τὴν ὥρα ποὺ στολίζουν τὸν Ἐπιτάφιο.
Διαβάστε τοὺς πανέμορφους στίχους καὶ ἀκοῦστε το ἀπὸ τὸν μεγάλο δάσκαλο κ. Χρόνη Ἀηδονίδη.


Σήμερα μαῦρος Οὐρανός, σήμερα μαύρη μέρα,

σήμερα ὅλοι θλίβουνται καὶ τὰ βουνὰ λυποῦνται,

σήμερα ἔβαλαν βουλὴ οἱ ἄνομοι Ὀβραῖοι,

οἱ ἄνομοι καί τα σκυλιὰ κι' οἱ τρισκαταραμένοι

γιὰ νὰ σταυρώσουν τὸ Χριστό, τὸν Ἀφέντη Βασιλέα.

ὁ Κύριος ἠθέλησε νὰ μπεῖ σὲ περιβόλι

νὰ λάβει δεῖπνον μυστικὸν γιὰ νὰ τὸν λάβουν ὅλοι.


Κι' ἡ Παναγιὰ ἡ Δέσποινα καθόταν μοναχή της,

τὰς προσευχάς της ἔκανε γιά το μονογενῆ της.

Φωνὴ τοὺς ἤρθ' ἐξ Οὐρανοῦ ἀπ' Ἀρχαγγέλου στόμα:

-Φτάνουν κυρά μου οἱ προσευχές, φτάνουν κι' οἱ μετάνοιες,

τὸ γυιό σου τὸν ἐπιάσανε καὶ στὸ φονιᾶ τὸν πᾶνε

καὶ στοῦ Πιλάτου τὴν αὐλὴ ἐκεῖ τὸν τὸν τυραγνάνε.

-Χαλκιά-χαλκιά, φτιάσε καρφιά, φτιάσε τρία περόνια.

Καὶ κεῖνος ὁ παράνομος βαρεῖ καὶ φτάχνει πέντε.


-Σὺ Φαραέ, ποὺ τά 'φτιασες πρέπει νὰ μᾶς διδάξεις.

-Βάλε τα δυὸ στὰ χέρια του καὶ τ' ἄλλα δυὸ στὰ πόδια,

τὸ πέμπτο τὸ φαρμακερὸ βάλε το στὴν καρδιά του,

νὰ στάξει αἷμα καὶ νερὸ νὰ λιγωθεὶ ἡ καρδιά του.

Κι' ἡ Παναγιὰ σὰν τάκουσε ἔπεσε καὶ λιγώθη,

σταμνὶ νερό της ρίξανε, τρία κανάτια μόσχο

γιὰ νὰ τῆς ἔρθ' ὁ λογισμός, γιὰ νὰ τῆς ἔρθει ὁ νοῦς της.

Κι' ὅταν τῆς ἤρθ' ὁ λογισμός, κι' ὅταν τῆς ἤρθ' ὁ νοῦς της,

ζητᾷ μαχαίρι νὰ σφαγεῖ, ζητᾷ φωτιὰ νὰ πέσει,

ζητᾷ γκρεμὸ νὰ γκρεμιστεῖ γιὰ τὸ μονογενῆ της.


-Μὴν σφάζεσαι, Μανούλα μου, δὲν σφάζονται οἱ μανᾶδες

Μὴν καίγεσαι, Μανούλα μου, δὲν καίγονται οἱ μανᾶδες.

Λάβε, κυρὰ μ' ὑπομονή, λάβε, κύρά μ' ἀνέση.

-Καὶ πῶς νὰ λάβω ὑπομονὴ καὶ πῶς νὰ λάβω ἀνέση,

ποὺ ἔχω γυιο μονογενῆ καὶ κεῖνον Σταυρωμένον.

Κι' ἡ Μάρθα κι' ἡ Μαγδαληνὴ καὶ τοῦ Λαζάρου ἡ μάνα

καὶ τοῦ Ἰακώβου ἡ ἀδερφή, κι' οἱ τέσσερες ἀντάμα,


ἐπῆραν τὸ στρατί-στρατί, στρατὶ τὸ μονοπάτι

καὶ τὸ στρατί τους ἔβγαλε μὲς τοῦ λῃστῆ τὴν πόρτα.

-Ἄνοιξε πόρτα τοῦ λῃστῆ καὶ πόρτα τοῦ Πιλάτου.

Κι' ἡ πόρτα ἀπό το φόβο της ἀνοίγει μοναχή της.

Τηράει δεξιά, τηράει ζερβά, κανέναν δὲν γνωρίζει,

τηράει δεξιώτερα βλέπει τὸν Ἀϊγιάννη,


Ἀγιέ μου Γιάννη Πρόδρομε καὶ βαπτιστῆ τοῦ γυιου μου,

μὴν εἶδες τὸν ὑγιόκα μου καὶ τὸν διδάσκαλόν σου;

-Δὲν ἔχω στόμα νὰ σοῦ πῶ, γλῶσσα νὰ σοῦ μιλήσω,

δὲν ἔχω χεροπάλαμα γιὰ νά σου τόνε δείξω.

Βλέπεις Ἐκεῖνον τὸ γυμνό, τὸν παραπονεμένο,

ὁπού,ὁποῦ φορεῖ πουκάμισο στὸ αἷμα βουτηγμένο,

ὁπού,ὁποῦ φορεῖ στὴν κεφαλὴ ἀγκάθινο στεφάνι;

Αὐτὸς εἶναι ὁ γυιόκας σου καί με ὁ δάσκαλός μου!


Κι' ἡ Παναγιὰ πλησίασε γλυκὰ τὸν ἀγκαλιάζει.

-Δὲ μοῦ μιλᾷς παιδάκι μου, δὲ μοῦ μιλᾷς παιδί μου;

-Τί νὰ σοῦ πῶ, Μανούλα μου, ποὺ διάφορο δὲν ἔχεις·

μόνο τὸ μέγα-Σάββατο κατὰ τὸ μεσονύχτι,

ποὺ θὰ λαλήσει ὁ πετεινὸς καὶ σημάνουν οἱ καμπάνες,

τότε καὶ σύ, Μανούλα μου, θάχεις χαρὰ μεγάλη!

Σημαίνει ὁ Θεός, σημαίνει ἡ γῆ, σημαίνουν τὰ Οὐράνια,

σημαίνει κι' ἡ Ἅγια Σοφία μὲ τίς πολλὲς καμπάνες.


Ὅποιος τ' ἀκούει σώζεται κι' ὅποιος τὸ λέει ἁγιάζει,

κι' ὅποιος τὸ καλοφουγκραστεὶ Παράδεισο θὰ λάβει,

Παράδεισο καὶ λίβανο ἀπ' τὸν Ἅγιο Τάφο













Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Άσκηση "Πάτερ ἡμῶν"

Πάτερ  ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖςΕπουράνιε πατέρα μας
ἀγιασθήτω τό ὄνομά ·ας αγιαστεί το όνομά σου·
ἐλθέτω ἡ βασιλεία ·ας έλθει η βασιλεία σου·
γεννηθήτω τό θέλημά ας γίνει το θέλημά σου
ὡς ἐν οὐρανῷ καί ἐπί τῆς γῆς.όπως στον ουρανό έτσι και στη γη.
Τόν ἄρτον  τόν ἐπιούσιονΤο ψωμί μας το καθημερινό (το αναγκαίο)
δός  σήμερονδώσε σε μας σήμερα
καί ἄφες  τά ὀφειλήματα ἡμῶνκαι χάρισέ μας τα χρέη των αμαρτιών μας
ὡς καί  ἀφίεμενόπως και εμείς τα χαρίζουμε
τοῑς ὀφειλαίταις στους δικούς μας οφειλέτες
καί μή εἰσενέγκῃς  εἰς πειρασμόνκαι μη μας φέρεις σε πειρασμό
ἀλλά ῥῦσαι  ἀπό τοῦ πονηροῦ.αλλά ελευθέρωσέ μας από το πονηρό.