Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

Ἰωνική Ἐπανάσταση - Μηδικοί πόλεμοι ΕΝΟΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ


ΕΝΟΤΗΣ  ΤΕΤΑΡΤΗ






                

Ἰωνική Ἐπανάσταση - Μηδικοί πόλεμοι

<< Εἰρήνη ἐν δουλεία ἡ πόλεμος γιὰ τὴν ἐλευθερία; >>

(Ὁ Ἀθηναῖος πολέμαρχος Καλλίμαχος πρίν τὴν μάχη τοῦ Μαραθῶνος ) .


Τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος δὲν εἶναι φιλοπόλεμο. Ἀπ΄ ἐναντίας ὑπῆρξε πάντα καὶ εἶναι φιλειρηνικό. Ἡ πρώτη καταδίκη τοῦ πολέμου συναντᾷται στὴν << Ἰλιάδα >>τοῦ Ὁμήρου, ὅπου :

<< Ἀφρήτωρ, ἀθέμιστος , ἀνέστιος ἐστίν ἐκεῖνος ὅς πολέμου ἔραται...>> Ὅμηρος <<Ἰλιάς >> ρ Ι, στ. 63-64

Ἀπόδοσις << Ἀκοινώνητος, ἀσεβής καὶ χωρὶς πατρίδα ( ἄπατρις ) εἶναι ἐκεῖνος , ὁ ὁποῖος ἀγαπᾶ τὸν πόλεμο >>!

Οἱ Ἕλληνες πάντοτε προτιμοῦσαν τὴν εἰρήνη, διότι ἐπίστευαν ὅτι μὲ τὴν εἰρήνη ὁ ἄνθρωπος καὶ τὰ ἔθνη προοδεύουν .

Ἀλλὰ ὅταν ἐτίθετο τὸ ἐρώτημα, ὅπως αὐτὸ ποῦ ἔθεσε ὁ Καλλίμαχος : << Προτιμᾶτε εἰρήνη μὲ σκλαβιὰ,  ἡ πόλεμο γιὰ τὴν Ἐλευθερία >> , οἱ Ἕλληνες προτιμοῦσαν πόλεμο, διότι ἐπίστευαν ὅτι ἡ ἐλευθερία της Πατρίδος, εἶναι ἀγαθὸν ὑπέρτερον τῆς εἰρήνης! Τότε δὲν ὑπῆρχαν << εἰρηνιστάδες >> .

Καὶ ἐπαναλαμβάνω κάτι ποῦ ἔχει χιλιοειπωθεῖ : Ἐὰν κατορθώσαμε καὶ ἐπιζήσαμε ἀπὸ θύελλες ποῦ ἦλθαν στὴν πατρίδα μας , ἡ μία κατόπιν τῆς ἄλλης, τὸ ὀφείλουμε κυρίως στὴν πολεμικὴ μας ἀρετή !

Τὴν ἀνδρεία τὴν εἶχαν ἀνυψώσει μέσω τοῦ ἀλτρουισμοῦ, της ἀνιδιοτέλεια καὶ τῆς πνευματικότητος .

Αὐτὰ σκεπτόμενοι οἱ ἀδελφοί τῆς Ἰωνίας ἐξεσηκώθησαν τὸ 500 π.Χ ( κατ΄ ἄλλους τὸ 499 π.Χ ) κατὰ τῆς βαρβαρότητος καὶ τοῦ μισελληνισού !

Ἡ καταστολή τῆς Ἰωνικῆς Ἐπαναστάσεως ἐσήμανε τή συντριβὴ τοῦ βαρβαρισμοῦ τῆς ἐποχῆς ἐκείνης .

Καὶ ὅπως θὰ διαπιστώσετε, συνετρίβησαν καὶ τὰ σχέδια τῶν Ἰουδαίων περὶ ἀφανισμοῦ τῶν Ἑλλήνων.




Ἡ ἐξέγερση τῶν Ἰώνων

( 5000 - 495 π.Χ )



Τὸ 500 π. Χ οἱ Ἴωνες τῶν παραλίων τῆς Μ. Ἀσίας , μὲ τοῦς Σάμιους, τοῦς Χίους καὶ τοῦς Λέσβιους , ἔχοντας ὡς ἀρχηγὸ τους τὸν τύραννο τῆς Μιλήτου , Ἀρισταγόρα , ἐπαναστάτησαν μὲ σκοπό τὴν ἀποτίναξη τοῦ Περσικοῦ ζυγοῦ .

Γιὰ τὸν λόγο αὐτό ἐστράφησαν στὴν Μάνα Ἑλλάδα καὶ ζήτησαν βοήθεια ἀπὸ τὰ ἀδέρφια τους .

Πρὸς βοήθεια τῶν ἀδελφῶν τῆς Ἰωνίας ἔσπευσαν οἱ Ἀθηναῖοι μὲ εἴκοσι πλοῖα καὶ οἱ Ἐρετριεῖς μὲ πέντε πλοῖα.

Ἡ δικαιολογία τῆς μικρῆς βοήθειας τῶν Ἀθηναῖων,  ἔγκειτο στὴν φοβία ποῦ εἶχαν γιὰ πιθανὴ ἐπάνοδο τοῦ Ἱππία,   μὲ τὴν βοήθεια τῶν Περσῶν.

Ἡ Σπάρτη ἀρνήθηκε βοήθεια, διότι στὴν Πελοπόννησο 'ἀναμένεται ἀπὸ ὥρα σὲ ὥρα, ἡ σύγκρουση μεταξύ Σπάρτης καὶ Ἄργους.

Εἶναι γεγονὸς ὅμως, ὅτι οἱ Δωριεῖς δὲν τὰ << πήγαιναν >> καὶ τόσο καλὰ μὲ τοῦς Ἴωνες . Ἡ ἄτιμη << διχόνοια >> ...

Οἱ αἰτίες τῆς Ἰωνικῆς ἐπαναστάσεως ἔχουν τίς ρίζες τους στὴν πολιτική ποῦ ἐφήρμοζε ἡ Περσία στοὺς Ἴωνες τῶν παραλίων τῆς Μ. Ἀσίας.

Οἱ Πέρσες ἀσκοῦσαν ἕνα εἶδος φεουδαλικῆς πολιτικῆς καὶ εἶχαν διορίσει διοικητές σὲ ὅλες τίς πόλεις Ἕλληνες , οἱ ὁποῖοι ἦσαν τυφλά ὄργανα τοῦ Πέρση βασιλέως.

Οἱ διοικητές ( Κυβερνῆτες ) αὐτοί εἶχαν μεγάλη ὑποστήριξη ἀπὸ τοῦς Σατράπες καὶ τοῦς << μηδίζοντες >> κύκλους τῶν πολιτῶν, ποῦ δυστυχῶς- ἦσαν σε κάθε πόλη.

Οἱ πολῖτες ὅμως τῶν Ἑλληνικῶν πόλεων γνώριζαν ὅτι οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ἦσαν τύραννοι ( μὲ κυριολεκτική ἔννοια ) καὶ δέσμευαν τὴν αὐτονομία τους.

Ὅλοι θεωροῦσαν ὑπευθύνους, γιὰ τὶς οἰκονομικές δυσχέρειες ποῦ εἶχε τὸ ἐμπόριο τῆς Ἰωνίας , τοῦς Πέρσες καὶ τὶς μηδίζουσες ἀρχὲς τῶν πόλεων, κατὰ τὸ 525 -500 π.Χ. 

 Ὁ παράγων, ὅμως ποὺ ἔπαιξε σημαντικό ρόλο γιὰ τὴν ἐπανάσταση τῶν Ἰώνων, ἦτο ὁ πολιτικός λόγος τῆς δεσμεύσεως τῆς αὐτονομίας τῶν πόλεων.

 Στὸ σημεῖο αὐτὸ πρέπει νὰ δεχθοῦμε τὴν ἀξιόπιστη μαρτυρία του Ἡρόδοτου γιὰ τὰ προσωπικὰ κίνητρα τοῦ τυράννου τῆς Μιλήτου , Ἀριστογόρα. ΗΡΟΔΟΤΟΣ: <<Ἰστωρία >>, Ε΄ 28-34 Ἤθελε νὰ μεγαλώσει, γεωγραφικά, τὴν ἐπιρροή του στὸ Αἰγαῖο .

Ὁ Ἀρισταγόρας κατήργησε τὴν τυραννία στὴν Μίλητο καὶ ἡ ἐπανάσταση ἁπλώθηκε σὲ ὅλη τὴν Ἰωνία μὲ μεγάλη ταχύτητα, πρᾶγμα τὸ ὁποῖον μας δίδει τὸ δικαίωμα νὰ συμπεράνουμε πῶς ὑπῆρχε πρόσφορο ἔδαφος ἤδη. ΗΡΟΔΟΤΟΣ << Ἱστορία >> Ε΄. 28 -34

Ἡ Πέρσες ἐκινήθησαν κατὰ τῆς Μιλήτου καὶ τὴν ἀπέκλεισαν . 

 Οἱ Ἴωνες ὅμως , πολιορκοῦσαν τίς Σάρδεις, πρωτεύουσα τῆς Περσίας καὶ τὴν πυρπόλησαν. 

 Τὸ ἐθνικὸ ἱερὸ τῶν Περσῶν καὶ τῶν Λυδῶν, ὁ ναός τῆς Κυβέλης κάηκε καὶ γενικός δὲν ἔμεινε τίποτα ὄρθιο .

Ἡ Περσικὴ φρουρὰ τῆς πόλεως κατόρθωσε τὴν τελευταία στιγμὴ, νὰ ὀχυρωθεῖ στὴν Ἀκρόπολη.

 Οἱ Ἕλληνες ὀπισθοχώρησαν σὲ κάποια φάση τῆς μάχης, διότι ἐπληροφορήθησαν πῶς πλησίαζαν ἐνισχύσεις πρὸς τους πολιορκουμένους στὴν ἀκρόπολη Πέρσες στρατιῶτες.

Κοντὰ στὴν Ἔφεσο ἡττήθηκαν καὶ στὴ μάχη σκοτώθηκε ὁ στρατηγός τῶν Ἐρετριέων , Εὐαλκίδης ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε Ὀλυμπιονίκης . ΗΡΟΔΟΤΟΣ << Ἱστορία >> Ε', 35

Οἱ Ἕλληνες βλέποντας νὰ καίγονται οἱ Σάρδεις ξεσηκώθηκαν ὅλοι στὸν Ἑλλήσποντο , τὴν Λυκία καὶ τὴν Κύπρο, ἡ ὁποῖα εἶχε πολλοὺς μηδίζοντες.

 Ὀνομαστοί γιὰ τὸν τὸν φιλομηδισμό τους ἦσαν οἱ κάτοικοι τῆς Ἀμαθοῦντος, ὅπως μᾶς λέγει ὁ Ἡρόδοτος. Ενθ. , αν. Ε', 102

Ἐδῶ εἶναι τὸ κρίσιμο σημεῖο τοῦ ἀγῶνα ,κατὰ τὸ ὁποῖο οἱ Ἀθηναῖοι ἀφήνουν στὴν τύχη τους,   τοῦς Ἴωνες ἀδελφούς στὴν Ἔφεσο,   καὶ γυρίζουν στὴν Ἀθήνα. Ἦτο τὸ ἔτος 498 π.Χ.

Ἡ ἐπανάσταση ἀλλάζει τώρα μορφή. 

 Στὴν θάλασσα ἐπικρατοῦν οἱ Ἕλληνες .ἐνῶ στὴν ξηρά οἱ Πέρσες.

 Ὁ ἀγῶνας εἶναι ἀμφίρροπος.

Εἴμαστε στὸ ἔτος 496 π.Χ. 

 Οἱ δύο στόλοι τῶν Ἰώνων καὶ τῶν Περσῶν, συναντῶνται κοντά στὴ μικρὴ νῆσο Λάδι. 

 Τὸ ναυτικὸ τῶν Ἰώνων ἀποτελεῖται ἀπὸ 353 πλοῖα καὶ τὸ Περσικὸ διπλάσιο.


. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι οἰκτρό ! 

 Μετὰ τή ναυμαχία καταλαμβάνεται ἡ Μίλητος ἀπὸ τοῦς Πέρσες καὶ καταστρέφεται . 

Τὸ ἑπόμενο ἔτος τὸ 595 π.Χ. ὑποδουλώνεται ὅλη ἡ Ἰωνία καὶ τὰ ἱερά της παραδίδονται στὶς φλόγες . 

 Τείχει καὶ οἰκίες κατεδαφίζονται .

 Οἱ κάτοικοι σφαγιάζονται ἡ πωλοῦνται ὡς δοῦλοι .

Ἡ ὄμορφη Ἰωνία ὑποδουλώνεται γιὰ τρίτη φορά . 

 Ἡ πρώτη ἦτο ἀπὸ τοῦς Λυδοῦς καὶ δύο άπο τοῦς Πέρσες.

Ἡ Κύπρος ἐδεινοπάθησε καὶ αὐτὴ μετὰ τὴ μεγάλη μάχη στὴν πεδιάδα τῆς Σαλαμῖνος 

. Οἱ Κύπριοι στρατηγοί διάλεξαν τοῦς καλύτερους στρατιῶτες τους, ἀπὸ τὴν Σαλαμῖνα καὶ τοῦς Σόλους καὶ τοῦς ἐτοποθέτησαν ἀπέναντι ἀπὸ τοῦς βαρβάρους .

Ἀρχίζει ἡ μάχη καὶ σὲ ξηρὰ καὶ στὴ θάλασσα . 

 Οἱ Ἴωνες συντρίβουν τους ........ Φοίνικες : καὶ ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι Ἕλληνες ἀριστεύουν στὴν μάχη ! Σάμιοι , Λέσβιοι , καὶ οἱ Κύπριοι ἐξοντώνουν τὸ βαρβαρικό συνοθύλευμα .

Καὶ ἐνῶ ἡ μάχη κλείνει ὑπέρ τῶν Ἑλλήνων , ὁ Στησήνωρ, ὁ βασιλεύς τοῦ Κουρίου , προσχωρεῖ στὶς Περσικὲς γραμμές (! ) μὲ σημαντικὸ ἀριθμὸ δυνάμεων. 

 Καὶ δὲν εἶναι μόνον αὐτό....       Μερικοί Σαλαμῖνιοι προσχωροῦν καὶ αὐτοὶ μαζί μὲ τὰ πολεμικά τους ἅρματα, μὲ συνέπεια, τραγικὴ βεβαίως , οἱ Πέρσες νὰ ἔχουν ὑπεροχή καὶ νὰ νικήσουν ! Ἐνθ. Αν, Ε΄ 108 – 115 

Ἦταν τὸ ἔτος 494 π.Χ. Ἐκτὸς ἀπὸ φωτιὰ καὶ σίδερο εἴχαμε καὶ τοῦς προδότες ,,,, Καὶ φυσικά, ὅπως πίσω ἀπὸ μεγάλες καταστροφές τοῦ Ἑλληνισμοῦ κρύβονται οἱ φοινικογεφυραίοι καὶ οἱ ἀπόγονοι τους ἔτσι καὶ στὴν καταστολή της Ἰωνικῆς ἐπαναστάσεως διεδραμάτισαν ρόλο μὲ << μεγάλη προθυμία >> ἐνθ. Ἄν ΣΤ΄ 6

Εἶχαν καὶ τὸν ἄνθρωπό τους οἱ Φοίνικες ! Ἦτο ὁ Ἀιάνης του Συλοσῶντος , τὸ ὁποῖον ἐπανατοποθέτησαν οἱ Φοίνικες στὴν κυβέρνηση τῶν Σαμίων διότι

<< ἐφάνη σε αὐτοὺς πολὺ χρήσιμος >>, ὅπως ἀναφέρει ὁ Ἡρόδοτος ἐνθ ἄν ΣΤ΄ 6,25.

τὴν ὥρα ποῦ ἡ Ἰωνία καιγόταν καὶ οἱ κάτοικοί της ἐσφάζοντο ἡ ἐπωλοῦντο ὥς δοῦλοι, στὴν Ἀθήνα ὁ δραματουργός Φρύνιχος ἀντιμετώπιζε, τὴν ὀργὴ τῶν ἀρχόντων καὶ τοῦ ἐπιβαλλόταν πρόστιμο χιλίων δραχμῶν , ἐπειδή << ἀνέβασε >> στὴν σκηνὴ τὸ δρᾶμα τῆς << Μιλήτου ἅλωσις >> τὸ ὁποῖο ἐσυγκίνησε βαθύτατα τοῦς Ἀθηναῖους καὶ τοῦ ἐθύμισε τὰ << οἱκήια κακά ἐνθ. Ἄν ΣΤ΄ 21 Ἄρχοντας τῶν Ἀθηνῶν ἦτο τότε , ὁ συγγενής τοῦ Ἱππία , Ἵππαρχος τοῦ χάρμου, ὁ ὁποῖος ἀνέμενε τὴν ἐπιστροφή τοῦ Ἱππία μὲ τὴν βοήθεια τῶν Περσῶν !

Ἡ Ἑλλάδα καιγότανε καὶ αὐτὸς ἀνέμενε βαρβάρους ........

μέ τοῦς Φοίνικες δὲν τελείωσα ἀκόμη !! Καὶ πῶς νὰ τελειώσω ἄν δὲ ἀναφερθοῦν οἱ καταστροφές ποῦ ἔφεραν σὲ πόλεις ἐνθ ἄν ΣΤ΄΄ , 33 

Καὶ, βεβαίως τὰ ἀνταλλάγματα ποῦ τοῦς ἔδινε << διά τὴν μεγάλην προθυμίαν >> ὁ Πέρσης βασιλεύς . 

 Μιλῶ γιὰ τὴν παραχώρηση τῆς νήσου Θάσου προκειμένου νὰ ἐκμεταλλευτοῦν τὴν ἀλιεῖα, ὄχι τῶν ἰχθύων, ἀλλὰ τοῦ πλούτου ποῦ εἶχε ἡ Θάσος, τὰ μεταλλεῖα της 76

Οἱ φοινικογεφυραῖοι παντοῦ καὶ πάντοτε μᾶς πολεμοῦσαν.

 Αὐτοὶ εἶναι ἡ ἀλήθεια, αὐτὰ λέγουν οἱ πηγὲς τῆς ἱστορίας , αὐτὰ πρέπει νὰ γνωρίζουν διότι, ποτὲ δὲν εἴχαμε << φίλους >> ἡ << συμμάχους >> Ὅτι κερδίσαμε μὲ ξίφος τὸ χάνουμε στὰ χαρτιά ἡ στὰ σκοτεινὰ καὶ ὑγρὰ ὑπόγεια του σιωνισμοῦ , ὁποῖα ἐποχῆ καὶ ἄν ἦταν !

Ὅπως διαπιστώνετε , ὁ σιωνισμός , δροῦσε ἀπὸ τὰ ἀρχαῖα χρόνια ἀκόμη ἐναντίον τῆς Ἑλλάδας. 

 Τὸτε ὀνομάζετο << φοινικισμός >> << Δία πυρός καὶ σιδήρου νὰ περάσετε στὴν Ἑλλάδα>> Αὐτὸς εἶναι ὁ ἐφιάλτης τους , ἡ Ἑλλάς ! Ἕνας ἐφιάλτης , ὅμως , ὁ ὁποῖος ἔγινε πραγματικότητα στὴν ἑνότητα ποῦ ἀκολουθεῖ , τῶν << Μηδικῶν πολέμων >>.

Ἐκεῖ συνετρίβησαν τὰ σχέδια τους διότι ἑνῶ αὐτοί πολεμοῦσαν γιὰ << Χρυσα ἀργύρια, κάμηλους ὑπηρέτας >>, Ἐμεῖς πολεμούσαμε γιὰ τὴν ΔΟΞΑ , τὴν ἘΛΕΥΘΕΡΙΑ καὶ τὴν ἈΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ !

Λέξεις ἄναγνωστες γιὰ αὐτούς !


                                                             



Δεν υπάρχουν σχόλια: