ΟΜΗΡΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ Εἰς Ἀφροδίτην Αρχή
Μοῦσά μοι ἔννεπε ἔργα πολυχρύσου Ἀφροδίτης
Κύπριδος, ἥ τε θεοῖσιν ἐπὶ γλυκὺν ἵμερον ὦρσε
καί τ' ἐδαμάσσατο φῦλα καταθνητῶν ἀνθρώπων,
οἰωνούς τε διιπετέας καὶ θηρία πάντα,
5
ἠμὲν ὅσ' ἤπειρος πολλὰ τρέφει ἠδ' ὅσα πόντος·
πᾶσιν δ' ἔργα μέμηλεν ἐϋστεφάνου Κυθερείης.
τρισσὰς δ' οὐ δύναται πεπιθεῖν φρένας οὐδ' ἀπατῆσαι·
κούρην τ' αἰγιόχοιο Διὸς γλαυκῶπιν Ἀθήνην·
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Ἔμπνευση στεῖλε μου, Μοῦσα νά πῶ, της χρυσοστόλιστης Ἀφροδίτης
της Κύπριας τα ἔργα, ποῦ καὶ γιά τους θεούς γλυκιά ἐπιθυμία ἐπέβαλε
ἀλλά καὶ δάμασε τις φυλές των πρόσκαιρων ἀνθρώπων,
ὅπως καὶ των πουλιῶν ποῦ πετοῦν, καὶ ὅλων των θηρίων,
καὶ ὅλα ὅσα τρέφει ἡ στεριά, μαζί κι θάλασσα ἀκόμα
Μὰ ὅλα αὐτά τα ἔκανε ἡ καλοστεφανωμένη (Ἀφροδίτη) των Κυθήρων
ποῦ κανείς δὲν δύναται νά της ἐπιβληθεῖ, ἡ νά την ἐξαπατήσει
οὔτε καὶ με τα ὅπλα της Ἀθηνᾶς της κόρης του Δία της γλαυκομάτας.
ΕΡΝΗΝΕΥΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Κατεβαίνοντας στήν γῆ ἡ Ἀφροδίτη πέρασε ἀπό τα Κύθηρα ποῦ νοοῦνται σάν οὐράνια περιοχή δυσπρόσιτη ἀπό τους ἀνθρώπους Κατά τον ποιητή «τα Κύθηρα ποτέ δέν θά τα βροῦμε.. ἄν χάσουμε το πλοῖο γραμμῆς».
Σάν Κυθέρεια Ἀφροδίτη λατρευόταν ἡ Οὐράνια Ἀφροδίτη ποῦ ἐνέπνεε τον ἀνώτερο ἔρωτα Χαρακτηριστικό της Οὐράνιας (Κυθέρειας) Ἀφροδίτης το στεφάνι (στεφανωμένη).
Ἀπὸ κεῖ ὅμως ἡ θεά κατέληξε στήν Κύπρο ὅπου ἐμφανίστηκε στοὺς ἀνθρώπους σάν δαίμων της σαρκικῆς ἐπιθυμίας, ὅπως μποροῦσαν νά την ἀντιληφθοῦν, ἀναλογικά με το ἐπίπεδο της νόησής τους. Καί ὅλα αὐτὰ, ὅπως μας ἐξηγεῖ ὁ ὕμνος, εἶναι τεχνάσματα της Οὐράνιας Ἀφροδίτης, ποῦ ἡ δύναμή της εἶναι απερἀπεριόριστη ἀκόμη καί μεταξύ των θεῶν
Ἀντίστοιχα με τον «κλέφτη» Ἑρμῆ ἡ τον «διασκεδαστή» Διόνυσο, κλπ. Σάν Κύπρια, ἡ Παγία ἀντιστοιχείτω στήν Πάνδημο Ἀφροδίτη, γι αὐτὸ καί ὁ Πραξιτέλης την ἀπεικόνισε με το ὁλόγυμνο μοντέλο της Φρύνης, σύμφωνα με σχετική διευκρινιστικό ἐπίγραμμα του Πλάτωνα. Γιατί ἡ ἀρχὴ της Ἑλληνικῆς μυσταγωγίας, ξεκινᾶ ἀπό κάποια ποταπή συνήθεια του μύστη, ἀπό την ὁποία ὁ μυσταγωγός των ὁδηγεῖ βαθμιαία σε ἀνώτερες πράξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου