Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

Ο ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΣΩΤΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΚΡΟΑΤΩΝ ΤΟΥ

Ο ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΣΩΤΤΗΡΙΑ ΠΑΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΚΡΟΑΤΩΝ ΤΟΥ

Αποτέλεσμα εικόνας για Ο ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ
<<Ἐμὸν μὲν οὖν ἔργον ἐστίν καὶ τῶν ἄλλον τῶν κυδομένων τῆς πόλεως προαιρεῖσθαι τῶν λόγων μὴ τοὺς ἡδίστους, ἀλλὰ τοὺς ὠφελιμότατους. Ἡμᾶς δὲ χρὴ πρῶτον μὲν τοῦτ γιγνώσκειν, ὅτι τῶν μὲν περὶ τὸ σῶμα νοσημάτων πολλαὶ θεραπεῖαι καὶ πανταδαπαὶ τοῖς Ἰατροῖς εὔρηνται , τοῖς δὲ ψυχαῖς τοῖς ἀγνοούσοις καὶ γεμούσαις πονηρῶν ἐπιθμιῶν ο'θδὲν ἐστιν ἄλλο φάρμακον πλήν λόγος ὁ τολμῶν τοῖς ἁμαρτανομένοι ἐπιπλήττειν>>.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΙΣ

Δικὸ μου ἔργο καὶ τῶν ἄλλων , ποὺ ἐνδιαφέρονται γιὰ τὴν πόλη, εἶναι νὰ προτιμοῦμε ἀπὸ τὰ λόγια ὄχι τὸ πιὸ εὐχάριστα ἀλλὰ τὰ πιὸ ὠφέλημα . Πρέπει δὲ ἐσεῖς νὰ γνωρίζεται καὶ αὐτὸ , ὅτι δηλαδὴ γιὰ τὶς ἀσθένειες τοῦ σώματος πολλὲς καὶ κάθε εἴδους θεραπεῖες ἔχουν εὑρεθῆ ἀπὸ τοὺς ἰατρούς γιὰ ψυχὲς ὅμως ποὺ ἀγνοοῦν καὶ εἶναι γεμᾶτες ἀπὸ πονηρὲς ἐπιθυμίες κανένα ἄλλο φάρμακο δὲν ὑπάρχη ἐκτὸς ἀπὸ τὸν λόγο , ὁ ὁποῖος τολμᾶ νὰ ἀποδοκιμάζι τὰ σφάλματα..

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ: ΚΑΛΛΙΜΑΧΟΣ - Ὕμνος εἰς Ἀπόλλωνα (2.1-2.54)



ΕΙΣ

ΕΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ


Οἷον ὁ τὠπόλλωνος ἐσείσατο δάφνινος ὅρπηξ·
οἷα δ᾽ ὅλον τὸ μέλαθρον· ἑκὰς ἑκὰς ὅστις ἀλιτρός.
καὶ δή ποὺ τὰ θύρετρα καλῷ ποδὶ Φοῖβος ἀράσσει·
οὐχ ὁράᾳς; ἐπένευσεν ὁ Δήλιος ἡδύ τι φοῖνιξ
5 ἐξαπίνης, ὁ δὲ κύκνος ἐν ἠέρι καλὸν ἀείδει.
αὐτοὶ νῦν κατοχῆες ἀνακλίνεσθε πυλάων,
αὐταὶ δὲ κληῖδες· ὁ γὰρ θεὸς οὐκέτι μακρήν·
οἱ δὲ νέοι μολπήν τε καὶ ἐς χορὸν ἐντύνεσθε.
ὡπόλλων οὐ παντὶ φαείνεται, ἀλλ᾽ ὅτις ἐσθλός·
10 ὅς μιν ἴδῃ, μέγας οὗτος· ὃς οὐκ ἴδε, λιτὸς ἐκεῖνος·
ὀψόμεθ᾽, ὦ Ἑκάεργε, καὶ ἐσσόμεθ᾽ οὔποτε λιτοί.
μήτε σιωπηλὴν κίθαριν μήτ᾽ ἄψοφον ἴχνος
τοῦ Φοίβου τοὺς παῖδας ἔχειν ἐπιδημήσαντος,
εἰ τελέειν μέλλουσι γάμον πολιήν τε κερεῖσθαι,
15 ἑστήξειν δὲ τὸ τεῖχος ἐπ᾽ ἀρχαίοισι θεμέθλοις.
ἡγασάμην τοὺς παῖδας, ἐπεὶ χέλυς οὐκέτ᾽ ἀεργός.
εὐφημεῖτ᾽ ἀίοντες ἐπ᾽ Ἀπόλλωνος ἀοιδῇ.
εὐφημεῖ καὶ πόντος, ὅτε κλείουσιν ἀοιδοί
ἢ κίθαριν ἢ τόξα, Λυκωρέος ἔντεα Φοίβου.
20 οὐδὲ Θέτις Ἀχιλῆα κινύρεται αἴλινα μήτηρ,
ὁππόθ᾽ ἱὴ παιῆον ἱὴ παιῆον ἀκούσῃ.
καὶ μὲν ὁ δακρυόεις ἀναβάλλεται ἄλγεα πέτρος,
ὅστις ἐνὶ Φρυγίῃ διερὸς λίθος ἐστήρικται,
μάρμαρον ἀντὶ γυναικὸς ὀιζυρόν τι χανούσης.
25 ἱὴ ἱὴ φθέγγεσθε· κακὸν μακάρεσσιν ἐρίζειν·
ὃς μάχεται μακάρεσσιν, ἐμῷ βασιλῆι μάχοιτο·
ὅστις ἐμῷ βασιλῆι, καὶ Ἀπόλλωνι μάχοιτο.
τὸν χορὸν ὡπόλλων, ὅ τι οἱ κατὰ θυμὸν ἀείδῃ,
τιμήσει· δύναται γάρ, ἐπεὶ Διὶ δεξιὸς ἧσται.
30 οὐδ᾽ ὁ χορὸς τὸν Φοῖβον ἐφ᾽ ἓν μόνον ἦμαρ ἀείσει·
ἔστι γὰρ εὔυμνος· τίς ἂν οὐ ῥέα Φοῖβον ἀείδοι;
χρύσεα τὠπόλλωνι τό τ᾽ ἐνδυτὸν ἥ τ᾽ ἐπιπορπίς
ἥ τε λύρη τό τ᾽ ἄεμμα τὸ Λύκτιον ἥ τε φαρέτρη·
χρύσεα καὶ τὰ πέδιλα· πολύχρυσος γὰρ Ἀπόλλων
35 καί τε πολυκτέανος· Πυθῶνί κε τεκμήραιο.
καὶ μὲν ἀεὶ καλὸς καὶ ἀεὶ νέος· οὔποτε Φοίβου
θηλείαις οὐδ᾽ ὅσσον ἐπὶ χνόος ἦλθε παρειαῖς·
αἱ δὲ κόμαι θυόεντα πέδῳ λείβουσιν ἔλαια·
οὐ λίπος Ἀπόλλωνος ἀποστάζουσιν ἔθειραι,
40 ἀλλ᾽ αὐτὴν πανάκειαν· ἐν ἄστεϊ δ᾽ ᾧ κεν ἐκεῖναι
πρῶκες ἔραζε πέσωσιν ἀκήρια πάντ᾽ ἐγένοντο.
τέχνῃ δ᾽ ἀμφιλαφὴς οὔτις τόσον ὅσσον Ἀπόλλων·
κεῖνος ὀιστευτὴν ἔλαχ᾽ ἀνέρα, κεῖνος ἀοιδόν,
—Φοίβῳ γὰρ καὶ τόξον ἐπιτρέπεται καὶ ἀοιδή—
45 κείνου δὲ θριαὶ καὶ μάντιες· ἐκ δέ νυ Φοίβου
ἰητροὶ δεδάασιν ἀνάβλησιν θανάτοιο.
Φοῖβον καὶ Νόμιον κικλήσκομεν ἐξέτι κείνου,
ἐξότ᾽ ἐπ᾽ Ἀμφρυσσῷ ζευγίτιδας ἔτρεφεν ἵππους,
ἠιθέου ὑπ᾽ ἔρωτι κεκαυμένος Ἀδμήτοιο.
50 ῥεῖά κε βουβόσιον τελέθοι πλέον, οὐδέ κεν αἶγες
δεύοιντο βρεφέων ἐπιμηλάδες ᾗσιν Ἀπόλλων
βοσκομένῃσ᾽ ὀφθαλμὸν ἐπήγαγεν· οὐδ᾽ ἀγάλακτες
οἴιες οὐδ᾽ ἄκυθοι, πᾶσαι δέ κεν εἶεν ὕπαρνοι·
ἡ δέ κε μουνοτόκος διδυμητόκος αἶψα γένοιτο.

***

ΣΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ


Του Ἀπόλλωνα πώς σείσθηκε το δάφνινο κλωνάρικι ὅλο το ἀνάκτορο! Μακριά του κάθε ἁμαρτωλός. Καὶ νά, τις θύρες με τ᾽ ὡραῖο του πόδι χτυπάει ὁ Φοῖβος. Δὲ βλέπεις; Ἔσκυψε γλυκά ὁ φοίνικας της Δήλου5ξαφνικά, κι ὁ κύκνος στὸν ἀέρα γλυκοτραγουδεῖ. Μόνοι σας τραβηχτεῖτε σύρτες ἀπ᾽ τις πύλες,κλειδιά γυρίστε μόνα σας· μακριά ὁ θεός δὲν εἶναι καὶ γιὰ τραγούδι καὶ χορό οἱ νέοι ἄς ἑτοιμαστοῦνε. Στὸν καθένα ὁ Ἀπόλλωνας δὲν φανερώνεται· μόνο στὸν καλό!

10 Ὅποιος τον δεῖ λογίζεται ἄξιος, κι ἀνάξιος ὅποιος δὲν τον δεῖ. Θὰ σε δοῦμε, ὦ Ἐκάεργε, ἀνάξιοι δὲν εἴμαστε. Μήτε κιθάρα σιωπηλή, μήτε ποδάρια ἀθόρυβα νὰ ᾽χουνε τώρα τα παιδιά πού ὁ Φοῖβος ξαναγύρισε,ἄν θέλουνε νὰ παντρευτοῦν καὶ τα μαλλιά νὰ κόψουν 15 κι ἄν σε ἀρχαία θεμέλια το τεῖχος νὰ σηκώσουν. Θαυμάζω τα παιδιά ποὺ σιωπηλή δὲν ἔχουνε τὴ λύρα. Σωπᾶστε ὅσοι γιὰ τον Ἀπόλλωνα τραγούδι ἀκοῦτε. Σωπαίνει δὰ κι ὁ πόντος ὅταν οἱ αἰδοῖ δοξολογούντην κιθάρα ἡ το τόξο του Λυκωρέα Φοίβου. 20 Οὔτε ἡ μητέρα του Ἀχιλλέα, ἡ Θέτιδα, θρηνεῖ ὅταν «χαῖρε παιήονα, χαῖρε παιήονα» ἀκούσει. Ἀκόμα παύει νὰ πονᾶ καὶ ἡ πέτρα ἡ δακρύβρεχτη,ἐκείνῳ το ὑγρὸ λιθάρι το στημένο στὴ Φρυγία,μαρμάρινη γυναῖκα μ᾽ ἀνοιχτό το θλιβερό της στόμα.25Χαίρε, χαῖρε νὰ λέτε. Κακό, με τους μακάριους θεούς νὰ ἐρίζεις. Ὅποιος μακάριους μάχεται, το βασιλιά μου μάχεται. Κι ὅποιος το βασιλιά μου, μάχεται καὶ τον Ἀπόλλωνα. Το χορό, ὁ Ἀπόλλωνας, πού τραγουδάει πρὸς τέρψη του θα τον τιμήσει γιατί δύναται, ἀφοῦ δεξιά στέκει του Δία. 30 Οὔτε ὁ χορός μπορεῖ το Φοῖβο ν᾽ ἀνυμνήσει σε μία μέρα,γιατί ᾽ναὶ πολυύμνητος. Το Φοῖβο ποιός δὲν θὰ ὑμνοῦσε μ᾽ εὐχαρίστηση;Χρυσή του Ἀπόλλωνα ἡ ντυμασιά, ἡ πόρπη,ἡ λύρα, το Λύκτιο τόξο καὶ η φαρέτρα. Μὰ καὶ τα πέδιλα χρυσά· πολύχρυσος ὁ Ἀπόλλωνας 35 και τόσον εὐκατάστατος. Μάρτυρας ἡ Πυθώνα. Πάντοτε ὡραῖος, πάντοτε νέος, πότε στοῦ Φοίβου τις τρυφερές τις παρειές δὲν βγῆκε χνούδι. Καὶ οἱ πλόκαμοι της κόμης του στάζουν στὴ γῆς μοσχοβολάτο λάδι. Ποτέ δὲν στάζουν λίπος τα μαλλιά του Ἀπόλλωνα· 40 πανάκεια στάζουνε καὶ σ᾽ ὄπια πόληπέσουνε οἱ σταξιές, χαρίζουν σ᾽ ὅλα ἀνοσία. Κανείς δὲν ξέρει τόσες τέχνες ὅσες ὁ Ἀπόλλωνας. Ὁ ἴδιος ἔλαχε νὰ ᾽ναὶ τοξότης κι ἀοιδός—στὸ Φοῖβον ἐπιτρέπεται καὶ τόξο καὶ τραγούδι—.45 Ἐκείνου εἶναι οἱ μάντισσες, κι ἀπὸ το Φοῖβο ἔμαθαν οἱ γιατροί στὸ θάνατον ἀναβολὴ νὰ φέρνουν. Το Φοῖβο ὀνομάζουνε καὶ Νόμιον ἀπὸ τότε ποὺ ἔτρεφε στὴν Ἀμφρυσσό ζευγαρωμένους ἵππους,ἔρωτας ὡς τον ἔκαιγε γιὰ το παιδί τον Ἄδμητο. 50 Τώρα στὰ βοσκοτόπια πιὰ τα βόδια θ᾽ ἀβγατίσουνε, καὶ οἱ γίδες δὲν θὰ στεροῦνται τα μικρά τους· ἀρκεῖ ὁ Ἀπόλλωνας βοσκοτόπια τους νὰ ἐποπτεύει. Οὔτε δίχως γάλακι οὔτε στεῖρες θ᾽ ἀπομείνουνε οἱ προβατίνες, κι ὅλες τ᾽ ἀρνιὰ τους θὰ θηλάζουν. Κι ὄπια γεννήσει ἕνα, θὰ δευτερώσει σύντομα.

ΠΟΙΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ

Φωτογραφία του Nikos Soldatos.


ΠΟΙΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ




Ὁ Πλάτων στὸν Κρατύλο, ἀναφέρει ὅτι ὁ Ἀπόλλων εἶναι ὁ δημιουργός της ταυτόχρονης κίνησης των "ΟΜΟΠΟΛΩΝ"(οὐράνιων σφαιρῶν). Ἐνῶ ἀπὸ την λέξη "ΟΜΟΠΟΛΩΝ" προῆλθε το ὄνομα Ἀπόλλων με την ἀντικατάσταση του "ΟΜΟ" σε "Α" καὶ με την παρεμβολή ἑνὸς ἀκόμη "Λ".




Ὡστόσο ὅπως πραναφέραμε το "ΟΜΟ" μετατρέπεται σε "Α" καὶ ἀπορρούμε πώς εἶναι δυνατόν;Ὁ θεός αὐτὸς ὡς δημιουργός της ταυτόχρονης κίνησης των οὐράνιων σφαιρῶν εἶναι το Α και το Ω του κόσμου. Το δε Α στα κλειδιά του Πυθαγόρα εἶναι Ταῦρος(βόδι), ἔχοντας ἀριθμὸ 1 καὶ ἱερογλυφικό το τρίγωνο ποὺ περιβάλλει τον οὐρανὸ(Νούτ). Νὰ τονίσουμε ἀκόμη ὅτι το "Λ" στὰ κλειδιά του Πυθαγόρα ἔχει ἱερογλυφικό το Ὦ.

Κατά την μυστική παράδοση στὰ πλανητικά συστήματα ὑπάρχει ἱεραρχία στὸ ἐποπτεύων ἔργο. Εἶναι κατά τον Ἡσίοδο το λεγόμενον χρυσόν γένος, ποὺ εἶναι οἱ φύλακες τῶν θνητῶν ἀνθρώπων.



Οἱ θεοί γνωρίζουν την οὐσία τῶν Ὄντων καὶ χρησιμοποιοῦν τα πραογματικά ὀνόματα, ἐνῶ ἀπὸ τους ἀνθρώπους λίγοι μυημένοι γνωρίζουν τα πραγματικά ὀνόματα, διότι ἀναγκαστικά τα ἀλλάξαν γιὰ νὰ κρυπτογραφήσουν τα μυστικά.

Το κλειδί της ἀποκωδικοποίησης εἶναι τα ὀνόματα, ὅπως μας δίδαξαν οἱ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΟΦΟΙ !!!

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΘΕΑΣ ΡΕΑΣ


Στὰ μυστήρια αὐτὰ ἔπαιρναν μέρος οἱ Κουρῆτες, ἱερεῖς ποὺ διακρίνονταν γιὰ τὴ σοφία τους. Τα μυστήρια αὐτὰ εἶχαν κάποια ὁμοιότητα με τα Ἐλευσίνας μυστήρια. Τον μειούμενο τον ὁδηγοῦσαν μέσα σ’ ἕνα σπήλαιο ὁπού ἔμενε ἔγκλειστος γιὰ διάστημα 27 συνολικά μέρες.
Ἀφιερωμένα στὴν παραγωγική δύναμη της φύσης, στὴν ἀνανεωτική δηλαδή φροντίδα της με την χαρακτηριστική ἰδιότητά της τὴ ζωή, εἶχαν σ’ αὐτὰ καθώς εἶναι ἑπόμενο, οἱ γυναῖκες ἀρχικὰ την προτεραιότητα στὶς μυήσεις καὶ στὶς τελετές. Τα Μυστήρια της Μεγάλης Μητέρας ἦταν διαχωρισμένα σε Μεγάλα καὶ Μικρά. Στὰ Μικρά ἔπρεπε νὰ προπαρασκευαστοῦν οἱ νέες γυναῖκες γιὰ νὰ καταστοῦν καθαρές καὶ ἁγνὲς σωματικά καὶ ψυχικά καὶ νὰ προχωρήσουν κατόπιν στὰ Μεγάλα Μυστήρια.
Στά Μικρά Μυστήρια διδάσκονταν οἱ παραδόσεις γύρω ἀπὸ τους Θεούς καὶ τους ἥρωες καὶ ἡ ἑρμηνεία τῶν συμβολισμῶν της κυριαρχίας της Μεγάλης Μητέρας, ἡ σχετική πάντοτε με τις φυσικές δυνάμεις καὶ ἰδιότητές της, στὴ γῆ, στὴ θάλασσα, στὸν ἀέρα καὶ στὴ φωτιά, ποῦ ἦταν συμβολικά ὁ ὄφις, ὁ ἰχθύς, ἡ περιστερά καὶ ὁ λέων. Καὶ σ’ αὐτὰ γινόταν καὶ ἡ μύηση της κατασκευῆς του συμβολικοῦ μίτου της Ἀριάδνης, ποὺ σήμαινε το ὑφάδι της ζωῆς ἡ καὶ την παρθενική ζώνη.
Στὰ Μεγάλα Μυστήρια λειτουργοῦσαν βαθμοί μυστικῶν τελετουργιῶν πρὸς τὴ θεά των ὄφεων, ἡ ὁποία συμβόλιζε τὴ Μεγάλη Μητέρα Θεά.
Προκαταρτικοί της τελικῆς μυστηριακῆς ἱερουργίας ἦταν οἱ ἱεροί χοροί. Ἀλλὰ ἐκτὸς ἀπὸ ἑαυτούς γινόταν ἀκόμη συμβολικές λιτανεῖες ἱερειῶν καὶ ἱερέων, μυστικές συνεστιάσεις, λατρευτικές προσφορές καὶ θυσίες μέσα σε σπονδικές φιάλες καὶ ρητά, ποὺ προσφέρονταν στὸ Ἱερὸ Δέντρο καὶ στὴ Στήλη του Διπλοῦ Πέλεκυ.
Ὁ Διπλός Πέλεκυς βρισκόταν πάντοτε στημένος στὸ κέντρο του ἱεροῦ, εἴτε Ἱερὸ Σπήλαιο ἦταν αὐτὸ ἡ Ναός, εἴτε Λαβύρινθος ἡ Αἴθουσα του Θρόνου, ναοῦ της λατρείας στὰ Μινωικά ἀνάκτορα, γιὰ νὰ φανερώνει την ἱερότητα καὶ το «ἄβατο» του μέρους αὐτοῦ.
Ἡ μυστική ἱερουργία των Μεγάλων Μυστηρίων της Μητέρας Θεάς, ἦταν μία τεχνική ἐπικοινωνίας καὶ ἐπαφῆς με τὴ Μεγάλη Θεά, γιὰ νὰ δέχονται οἱ μεμυημένες στὰ Μυστήριά της, γυναῖκες, τὴ Θεία Δωρεά της ἀπ’ εὐθείας ἀπὸ τὴ Μητέρα Ρέα.
Στὰ Κρητικά Μυστήρια γενικά, ἡ λειτουργική αὐτὴ τέχνη λεγόταν «ἱεροπραξία» γιὰ νὰ ξεχωρίζει ἀπὸ τις ἄλλες ἱερουργίες τους. Καὶ το Ἱερό Δέντρο το συνδεδεμένο με τὴ λατρεία της Θεάς Μητέρας, κάτω ἀπὸ το ὁποῖο βρισκόταν ὁ ναός της, ἦταν δρῦς στὶς κορυφές τών ὀρέων καὶ ἡ ἐλιά στὰ χαμηλότερα μέρη.
Το δέντρο ως σύμβολο συμβόλιζε τὴ μητέρα ποὺ προσφέρει τον καρπό της ζωῆς.
Το σημαντικότερο μέρος της ἱεροπραξίας των Μεγάλων Μυστηρίων, με τις ἑνωμένες δυνάμεις της Θεάς Μητέρας καὶ του Θείου συντρόφου της σε μία ἱερὴ ἐνῶσι, ἦταν ἡ ἀπόκτηση ἀπὸ τους μύστες του χρυσοῦ Διπλοῦ Πέλεκυ.
Σύμβολο της πνευματικῆς ἀθανασίας καὶ της σοφίας του Ἱεροῦ αὐτοῦ ζεύγους καὶ σύμβολο της ἑνωμένης δύναμής τους ἐπάνω στὴ γῆ, βρισκόταν πάντοτε στημένος στὸ κέντρο των Ἱερῶν σπηλαίων, στὸ κέντρο ἐπίσης τῶν Λαβυρίνθων ἡ της Αἴθουσας του θρόνου. Καὶ στοὺς ἐσωτερικούς βαθμούς ὅλων των τάξεων των κρητικῶν μυστηρίων, εἶχε την ἴδια σημασία με τῇ Θεά των ὄφεων, δηλαδή τὴ σημασία της συμβολικῆς καὶ οὐσιαστικῆς συνισταμένης στὴν πνευματική δημιουργική ἑνώση τὼν δύο δυνάμεων της Φύσεως, της παραγωγικῆς καὶ της γονιμοποιοῦ.

Καὶ αὐτὰ γιατί οἱ μύστες της Κρητομινωικής θρησκείας, γνώριζαν τους πνευματικούς νόμους, γνώριζαν ὅτι τίποτα δὲ μπορεῖ νὰ κατορθωθεῖ γιὰ την πνευματική ἀναγέννηση καὶ την πνευματική ἀπελευθέρωση τὼν ἀνθρώπων, χωρίς τὴ διπλή ἱερὴ ἕνωση, με τις ἑνωμένες δυνάμεις της στὸν καρπό τους, στὸν θεό δηλαδή του πνευματικοῦ φωτός, ποῦ προσφέρεται σὰν Θεία Δωρεά γιὰ ἕναν τέτοιο σκοπό.

                       ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΗΤΑΓΕΝΗ ΙΔΑΙΟΥ ΔΙΑ

Το Ἱερὸ Δέντρο καὶ το Ἱερὸ Σπήλαιο το διαδέχεται στὶς ἱερουργίες, ἡ λατρεία του Ἱεροῦ Λαβύρινθου με τον μέσα σ’ αὐτὸν Μινώταυρο. Του Λαβύρινθου, συμβολισμοῦ καθολοκληρίαν ὅμοιου με τα δύο πρῶτα ἱερὰ αὐτὰ σύμβολα της μητρική λατρείας, ἀλλὰ ποὺ τονίζει ὅμως περισσότερο τον γονιμοποιό ἀρσενικό τύπο, με την παρουσία του Μινώταυρου μέσα σ’ αὐτὸν. Δίνει ἔτσι την προτεραιότητα στὶς ἱεροτελεστίες στὴ γονιμοποιό δύναμη της Φύσεως με τον ἀρσενικό τοῦτον τύπο, χωρίς νὰ παραμερίζει, την ἀπαραίτητη ἄλλωστε ἀναπαραγωγό δύναμή της, ποὺ συμβολίζει την Ἱερὴ Μητέρα.
Στοῦ Κρηταγενή Ἰδαίου Δία τα μυστήρια, λειτουργοῦσαν σε πρώτη τάξη τα Μυστήρια των ἰδαίων Δακτύλων ή τα Κορυβαντικά. Τα Κορυβαντικά χαρακτήριζαν οι εξωτερικές τους τελετές στὶς ὁποῖες ἔπαιρναν μέρος ὅλοι οἱ μεμυημένοι των πρώτων βαθμῶν, ποὺ παρασκευάζονταν γιὰ τις ἀνώτερες μυήσεις. Καὶ αὐτὸ γιατί λειτουργοῦσε καὶ ἄλλη τάξη των ἴδιων Μυστηρίων του Ἰδαίου Δία, Τα Λαβυρινθικά ἡ του Ἱεροῦ Διπλοῦ Πέλεκυ.
Στὴν τάξη αὐτὴ, στὶς Ἱεροπραξίες της πρωτοστατοῦσαν οἱ ἄνδρες ἱερεῖς του Θεοῦ Δία, ὅπως στὰ Μυστήρια της Μεγάλης Μητέρας Ρέας – Γῆς, πρωτοστατοῦσαν οἱ ἱέρειές της, ἂν καὶ ὅπως προαναφέρθηκε καὶ στὶς δύο περιπτώσεις ἔπαιρναν μέρος γυναῖκες καὶ ἄνδρες.
Κατά τις μινωικές παραδόσεις, οι Ἰδαῖοι Δάκτυλοι, οἱ Κορύβαντες καὶ οἱ Κουρήτες, ἦταν οἱ συνοδοί της Ρέας στὸ νησί της Κρήτης καὶ οἱ προστάτες του νεαροῦ κούρου της Δία, γιατί αὐτοὶ τον ἀνέθρεψαν καὶ τον προστάτεψαν ἀπὸ νεογέννητο ἀκόμη.




Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016

Ἔρως καὶ Ψυχή - Μία μυθική ἱστορία ἀγάπης





Ὁ Ἔρωτας καὶ ἡ Ψυχὴ εἶναι ἕνα μυθολογικό ζευγάρι, ποῦ βασανίστηκαν πολύ μέχρι νὰ μπορέσουν νὰ χαροῦν την ἀγάπη τους ἀνεμπόδιστα. Αὐτὸς εἶναι ὁ μῦθος του Ἔρωτα καὶ της Ψυχῆς ὅπως τον ἀναφέρει ὁ Απουλήιος, Ρωμαῖος συγγραφέας του 2ου μ.Χ. αἰῶνα:


"Μία φορά κι ἕναν καιρό ζοῦσαν σε μία πολιτεία μεγάλη, πλούσια καὶ δυνατή ἕνας βασιλιάς καὶ μία βασίλισσα. Ἡ μικρότερη ἀπὸ τις τρεῖς κόρες τους την ἔλεγαν Ψυχή ἦταν τόσο ὄμορφη, ποῦ μόνο με τὴ θεά Ἀφροδίτη μποροῦσε νὰ παραβληθεῖ. Ἔτσι, ὅποιος την ἔβλεπε, ἔπεφτε θαμπωμένος καὶ την προσκυνοῦσε σὰν νὰ εἶχε μπροστά του την ἴδια τὴ θεά. Με τον καιρό ὅλοι πίστεψαν πῶς ἡ ψυχή δὲν ἦταν παρά ἡ ἴδια ἡ θεά του ἔρωτα ποῦ εἶχε κατεβεῖ στὴ γῇ. Τα ἱερὰ της Ἀφροδίτης στὴν Πάφο, στὰ Κύθηρα, στὴν Κνίδο, ἐρημώθηκαν. Οἱ προσευχές λησμονήθηκαν. Οἱ θυσίες σταμάτησαν. Ὁ κόσμος, ποῦ λάτρευε πρὶν τὴ μεγάλη θεά, σαγηνεύτηκε ἀπὸ την ὀμορφιά της θνητῆς, καὶ αὐτὴν προσκυνοῦσε πιά καὶ λάτρευε.


Ἡ Ἀφροδίτη δὲν ἄντεξε την προσβολή καὶ ἀποφάσισε νὰ διεκδικηθεῖ... Πρόσταξε λοιπόν το γιὸ της, τον Ἔρωτα, νὰ χτυπήσει την ἀντίζηλό της με τα βέλη του καὶ νὰ την κάνει νὰ ἀγαπήσει παράφορα τον πιὸ ἀσήμαντο καὶ περιφρονημένο ἄνθρωπο του κόσμου. Ἔτσι, ὅπως ἄλλωστε γίνεται συχνά, ἡ ὀμορφιά της Ψυχῆς στάθηκε ἡ αἰτία της μεγάλης της δυστυχίας: ὅλοι οἱ νέοι ἔμειναν μαγεμένοι ἀπὸ τὴ χάρη της, κανείς ὅμως δὲν ἀποφάσιζε νὰ την κάνει γυναῖκα του, καὶ ἡ Ψυχή ἔμενε μόνη καὶ ἔρημη. Οἱ δύο ἀδερφὲς της εἶχαν παντρευτεῖ πρὶν ἀπὸ καιρό στὰ ξένα, καὶ η Ψυχή, κλεισμένη στὸ παλάτι, ἔκλαιγε τὴ μοῖρα της καὶ καταριόταν την ὀμορφιά της.




Ὅταν ὁ βασιλιάς εἶδε κι ἀπόειδε, ἀποφάσισε νὰ ρωτήσει το μαντεῖο του Ἀπόλλωνα στῆ Μίλητο, γιὰ την τύχη της κόρης του. Ἡ ἀπάντηση του θεοῦ ἦταν ἀλλόκοτη καὶ σκληρή: ἔπρεπε νὰ ὁδηγήσουν την Ψυχή νυφοστολισμένη, σὰν νὰ ἦταν νὰ παντρευτεῖ στὸν Κάτω Κόσμο, στὴν πιὸ ψηλή κορφή ἑνὸς ἔρημου καὶ μακρινοῦ βουνοῦ. Ἐκεῖ θὰ συναντοῦσε το γαμπρό ποῦ της εἶχε τάξει το ριζικό της: ἕνα πελώριο φίδι φτερωτό ποῦ προξενοῦσε το φόβο καὶ τον τρόμο, ἀκόμη καὶ στὸν μεγάλο Δία. Τρόμαξε ὁ βασιλιάς. Μήπως ὅμως μποροῦσε νὰ κάνει κι ἀλλιῶς; Ἔτσι ὅλος ὁ λαός, μαζί με τους γονεῖς της, τὴ συνόδεψε με κλάματα καὶ μοιρολόγια ὡς την κορφή του βουνοῦ, ὁποῦ την ἄφησαν κι ἔφυγαν. Τότε ὁ Ζέφυρος την ἀνασήκωσε, καὶ ταξιδεύοντάς την πάνω ἀπὸ στεριές καὶ θάλασσες, την ἔφερε καὶ την ἄφησε μέσα σε ἕνα μαγεμένο περιβόλι. Σ' αὐτὸ το περιβόλι ἡ Ψυχή σαστισμένη πῆρε νὰ σεργιανᾶει ἐδῶ κι ἐκεῖ, ὅταν ξαφνικά βρέθηκε μπροστά σ' ἕνα ὁλόχρυσο παλάτι, ἐντελῶς ἀφύλαχτο. Παρ' ὅλο το φόβο ποῦ ἔνιωθε, μπῆκε μέσα καὶ ἄρχισε νὰ το τριγυρίζει, ὥσπου ἄκουσε μία φωνή: «ὅλα ὅσα βλέπεις, κυρά μου, εἶναι δικά σου. Μὴ φοβᾶσαι! Κάθισε νὰ ξαποστάσεις, καὶ ὅταν θελήσεις νὰ λουστεῖς καὶ νὰ νοιαστεῖς γιὰ την ὀμορφιά σου, φώναξέ μας νὰ σε βοηθήσουμε. Ἐμεῖς εἴμαστε οἱ ὑπηρέτες σου. Ἢ κάθε σου ἐπιθυμία εἶναι γιὰ μας προσταγή».


Πραγματικά, οἱ ὑπηρέτες ἔκαναν ὃ,τι μποροῦσαν γιὰ νὰ την περιποιηθοῦν καὶ νὰ τὴ διασκεδάσουν. Τὴ βοήθησαν νὰ λουστεῖ, της ἔστρωσαν πλούσιο το τραπέζι καὶ της τραγούδησαν, χωρίς ὅμως νὰ τους δεῖ. Τὴ νύχτα ἔφτασε ὁ ἄγνωστός ἄντρας της καὶ μέσα στὸ βαθύ σκοτάδι την ἔκανε δική του, προτοῦ ὅμως ξημερώσει ἀκόμη, χάθηκε ἀπὸ κοντά της.


Ἔτσι περνοῦσε ὁ καιρός: την ἡμέρα οἱ ἀόρατοι ὑπηρέτες φρόντιζαν νὰ μὴν της λείψει τίποτα καὶ τὴ νύχτα ἐρχόταν ὁ μυστηριώδης ἐραστὴς της καὶ την ἔκανε εὐτυχισμένη. Στὸ μεταξύ οἱ γονεῖς της γερνοῦσαν μέσα στὴν ἀπελπισία καὶ στὸ πένθος. Κοντά τους εἶχαν ἔρθει οἱ δύο ἄλλες θυγατέρες τους καὶ προσπαθοῦσαν μάταια νὰ τους παρηγορήσουν. Ἀλλὰ καὶ ἡ Ψυχή ἄρχισε νὰ αἰσθάνεται δυστυχισμένη: ὁλομόναχη τὴ μέρα νὰ ζεῖ ἀνάμεσα σε ἀόρατα πνεύματα καὶ το βράδυ νὰ πλαγιάζει στὴν ἀγκαλιὰ ἑνὸς ἄντρα, ποῦ οὔτε γιὰ μιά στιγμή δὲν εἶχε ἀντικρίσει το πρόσωπό του. Στὸ τέλος με δάκρυα καὶ παρακάλια καταφέρνει η Ψυχή νὰ πείσει τον ἄντρα της μέσα στὰ χάδια νὰ ἐπιτρέψει νὰ ἔρθουν, ἂς εἶναι καὶ γιὰ λίγον καιρό, οἱ ἀδερφές της γιὰ νὰ της κρατήσουν συντροφιά. Ἡ ἄδεια δίνεται, με ἕναν ὅρο ὅμως: «Μπορεῖς, της εἶπε, νὰ τους χαρίσεις ό,τι θελήσουν ἀπὸ τα πλούτη του παλατιοῦ. Μὰ μὴν πλανηθείς ἀπὸ τα λόγια τους καὶ θελήσεις νὰ με αντικρίσεις στὸ φῶς. Θὰ με χάσεις γιὰ πάντα καὶ θὰ γίνεις δυστυχισμένη». Ἡ Ψυχή του ὑπόσχεται νὰ σεβαστεῖ την ἐπιθυμία του. Ἄλλωστε καὶ ἡ ἴδια τον ἔχει ἀγαπήσει στὸ μεταξύ καὶ δὲν θέλει νὰ τον χάσει. Ξέρει ἀκόμη πῶς ἀπὸ τὴ διαγωγή της θὰ ἐξαρτηθεῖ καὶ ἡ φύση του παιδιοῦ ποῦ ἔχει στὰ σπλάχνα της: ἄν συμμορφωθεῖ με την ἐντολὴ του ἄντρα της, το παιδί ποῦ θὰ γεννήσει θὰ εἶναι ἀθάνατο. Ἄν ὄχι, θνητό.


Ὕστερα ἀπὸ λίγες μέρες οἱ ἀδερφὲς ἀνεβαίνουν στὸ βουνό γιὰ νὰ κλάψουν την Ψυχή, ποῦ τὴ νόμισαν πιὰ χαμένη γιὰ πάντα. Στοὺς θρήνους τους ἀποκρίνεται ἡ φωνή της ἴδιας της Ψυχῆς ποῦ τις καλεῖ κοντά της. Σε λίγο, ταξιδεμένες κι αὐτὲς ἀπὸ το Ζέφυρο, βρίσκονται μέσα στὸ παλάτι. Η χαρά τους εἶναι ἀνείπωτη. Ὅμως, σιγά σιγά ἀρχίζουν νὰ ζηλεύουν την τύχη της ἀδερφῆς τους καὶ ὁ φθόνος τους μεγαλώνει ὑστέρα ἀπὸ κάθε ἐπισκέψη, καθώς ἡ Ψυχή, ἐντελῶς ἀνυποψίαστη γιὰ τα αἰσθήματά τους, τις σεργιανίζει μέσα στὸ παλάτι καὶ τους δείχνει τους ἀρίθμητους θησαυρούς. Στοὺς γέρους γονεῖς τους δὲν λένε κουβέντα γειά την τύχη της Ψυχῆς. Τους ἀφήνουν νὰ πιστεύουν πῶς ἡ μικρότερη ἀδερφὴ εἶναι ἀπὸ καιρό πεθαμένη. Οἱ φθονερές ἀδερφὲς δὲν σκέφτονται παρά μόνο πώς θὰ κάνουν κακό στὴν Ψυχή. Δὲν σταματοῦν νὰ τὴ ρωτοῦν γιὰ τον ἄντρα της. Καὶ ἡ Ψυχή ἀναγκάζεται στὸ τέλος νὰ τους πεῖ ψέματα, πῶς τάχα ὁ ἄντρας της εἶναι ἕνας νέος ὄμορφος καὶ δυνατός ποῦ περνᾶ τὴ μέρα του πάνω στὰ βουνά κυνηγῶντας.


Ἡ ὁμολογία της Ψυχῆς κάνει νὰ φουντώνει ἀκόμα πιὸ πολύ ὁ φθόνος στὰ στήθη τῶν ἀδερφάδων της, γιατί καὶ οἱ δύο ἔχουν παντρευτεῖ γέρους καὶ ἀνήμπορους βασιλιᾶδες. Ὅμως καὶ ο σύντροφος της Ψυχῆς ξέρει τι διαθέσεις ἔχουν οἱ κακές ἀδερφὲς καὶ σε κάθε εὐκαιρία την προειδοποιεῖ γιὰ την ἀνεπανόρθωτη καταστροφή ποῦ θὰ προκαλέσει ἡ ἴδιά ἄν τυχόν παραβεῖ την ἐντολὴ του. Οἱ ἀδερφὲς της ὡστόσο ἐπιμένουν νὰ μάθουν λεπτομέρειες καὶ ἔτσι, κάποτε ποῦ ἡ Ψυχή ξεχάστηκε καὶ εἶπε πῶς ὁ ἄντρας της εἶναι κάποιος πλούσιος ἔμπορός ἀπὸ την κοντινή ἐπαρχία, κάπως μεγάλος στὴν ἡλικία, πέφτουν πάνω της καὶ την ἀναγκάζουν νὰ παραδεχτεῖ, μία καὶ ἡ ἴδιά ἀλλὰ τους εἶχε πεῖ πιὸ παλιά, πῶς τον ἄντρα της δὲν τον εἶχε ποτέ δεῖ στὰ μάτια της. Στὸ τέλος κατορθώνουν νὰ την πείσουν πῶς αὐτὸς ὁ ἄγνωστος ἄντρας της δὲν ἦταν παρά το φοβερό φίδι ποὺ μνημόνευε ἡ προφητεία του Ἀπόλλωνα. Ἄν τη φροντίζει, της εἶπαν, εἶναι γιατί θέλει νὰ τὴ φάει, μόλις το παιδί μεγαλώσει στὰ σπλάχνα της. Ἕνας μόνο τρόπος ὑπάρχει γιὰ νὰ γλιτώσει ἀπὸ το θάνατο: μία νύχτα, νὰ ἀνάψει ἕνα λυχνάρι καὶ νὰ κόψει το κεφάλι του τέρατος.


Ἡ ψυχή βασανίστηκε πολύ ὥσπου νὰ πάρει την ἀπόφαση, ἀλλὰ στὸ τέλος πίστεψε πῶς αὐτὴ θὰ ἔπρεπε νὰ χτυπήσει πρώτη. Ἔτσι, μία μέρα, ὅταν ἔπεσε το σκοτάδι καὶ ὁ ἄντρας της πλάγιασε κοντά της καὶ ἀποκοιμήθηκε βαθιά, σηκώθηκε καὶ ἄναψε το λυχνάρι. Κάτω ὅμως ἀπὸ το φῶς του ἡ Ψυχή τα ἔχασε: μπροστά της βρισκόταν ὁ ἴδιος ὁ Ἔρωτας, πιὸ ὡραῖος κι ἀπ' ὅ,τι τον φανταζόταν. Στὰ πόδια του κρεβατιοῦ ἦταν ριγμένα τα ἅρματα του : το τόξο, ἡ φαρέτρα καὶ τα βέλη. Ἡ Ψυχή πῆρε τότε μία σαΐτα καὶ, καθώς την περιεργαζόταν, πληγώθηκε ἐλαφρὰ στὸ δάχτυλο. Ἀπὸ κείνη τὴ στιγμή, χωρίς καὶ ἡ ἴδια νὰ το καταλάβει, ἐρωτεύεται παράφορα τον ἴδιό τον Ἔρωτα. Μετανιωμένη γιὰ την εὐπιστία καὶ την ἀμυαλιά της προσπαθεῖ νὰ αὐτοκτονήσει γιὰ νὰ τιμωρήσει τον ἑαυτὸ της. Ἄδικος κόπος. Το μαχαίρι γλιστρᾶ καὶ πέφτει ἀπὸ το χέρι της.


Ξαφνικά, μία σταγόνα καφτό λάδι χύνεται ἀπὸ το λυχνάρι καὶ πέφτει πάνω στὸν γυμνό ὠμό του κοιμισμένου θεοῦ. Ὁ Ἔρωτας πετιέται πάνω ἀλαφιασμένος ἀπὸ τον πόνο καὶ, διαπιστώνοντας την ἀπιστία της γυναίκας του, ἀνοίγει τα φτερά του γιὰ νὰ φύγει. Μόλις ποῦ προφταίνει ἡ Ψυχή νὰ πιαστεῖ ἀπὸ το πόδι του καὶ νὰ ἀνυψωθεῖ μαζί του πάνω στὰ σύννεφα. Ὕστερα ἀπὸ λίγο, ἐξαντλημένη ἀπὸ την κούραση, πέφτει στὴ γῆ, χωρίς νὰ σκοτωθεῖ. Καὶ ὁ Ἔρωτας ὅμως κατέβηκε, στάθηκε στὴν κορυφή ἑνός κοντινοῦ κυπαρισσιοῦ, καὶ ἀφοῦ της παραπονέθηκε γιὰ την ἀχαριστία ποῦ ἔδειξε, πέταξε πάλι στὰ ὕψη. Η Ψυχή ρίχτηκε ἀπὸ την ἀπελπισία της σ' ἕνα ποτάμι γιὰ νὰ πνιγεῖ, ἐκεῖνο ὅμως τὴ σήκωσε ἁπαλὰ πάνω στὰ νερά του καὶ την ἄφησε πάνω στὴν πυκνή χλόη της ὄχθης του. Ὁ Πᾶν, ποῦ βρισκόταν ἐκεῖ κοντά, κατάφερε νὰ τὴ μεταπείσει καὶ νὰ της δώσει θάρρος.


Ἀπὸ ἐκείνη τὴ στιγμή ἕνας εἶναι ὁ σκοπός της ζωῆς της: νὰ ξαναβρεῖ τὴ χαμένη της εὐτυχία. Πρῶτα ὅμως πρέπει νὰ τιμωρήσει τις ἀδερφὲς της. Στὴν πρώτη ἐξομολογεῖται πῶς ὁ Ἔρωτας ἔφυγε ἀπὸ κοντά της, τάχα γιὰ νὰ παντρευτεῖ ἐκείνην. Δὲν χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια γιὰ νὰ πειστεῖ ἡ φθονερή ἀδερφὴ νὰ παρατήσει τον ἄντρα της, λέγοντάς του πῶς τάχα πέθαναν οἱ γονεῖς της, νὰ ἀνεβεῖ στὸ βουνό καὶ νὰ γκρεμιστεῖ στὰ βράχια, πιστεύοντας ὡς την τελευταία στιγμή πῶς θὰ τὴ σηκώσει, ὅπως καὶ την ἄλλη φορά, ὁ Ζέφυρος. Με τον ἴδιο τρόπο σκοτώνεται καὶ η δεύτερη.


Ὕστερα ἀπὸ την τιμωρία τους, ἡ Ψυχή ξεκινάει νὰ βρεῖ τον Ἔρωτα. Ἄδικα ὅμως παραδέρνει σε στεριές καὶ θάλασσες. Οἱ θεοί την ἔχουν ἐγκαταλείψει. Οὔτε ἡ Ἤρα, οὔτε η Δήμητρα, παρόλο ποῦ τὴ συμπονοῦν, δέχονται νὰ τὴ βοηθήσουν, ὅταν καταφεύγει στὰ ἱερὰ τους, γιατί δὲν θέλουν νὰ ἔρθουν σε σύγκρουση με την Ἀφροδίτη, ποῦ τὴ μισεῖ θανάσιμα, ἐπειδή μπόρεσε αὐτή, μία θνητή, νὰ ξελογιάσει το γιὸ της. Τέλος, πηγαίνει στὸ παλάτι της Ἀφροδίτης, με την ἐλπίδα πῶς ἐκεῖ θὰ ἔβρισκε τον Ἔρωτα, καὶ πέφτει ἀσυλλόγιστα στὰ χέρια της. Ἀπὸ καιρό ἄλλωστε ἡ θεά εἶχε στείλει τον Ἑρμῆ νὰ τὴ βρεῖ καὶ νὰ την ὁδηγήσει με το καλό ἡ με τὴ βία μπροστά της.


Ἀπὸ τὴ στιγμή αὐτὴ ἀρχίζουν οἱ μεγάλες δοκιμασίες γιὰ την Ψυχή. Δύο ἔμπιστες δοῦλες της ζηλότυπης θεάς, ἡ Θλίψη καὶ ἡ Ἔγνοια, τὴ μαστιγώνουν ἀλύπητα. Ἄλλη της βγάζει τρίχα τρίχα τα μαλλιά, ἡ Ἀφροδίτη ἡ ἴδια τὴ δέρνει καὶ της ξεσκίζει τα ροῦχα. Ὕστερα την προστάζει μέσα σε λίγες ὧρες νὰ ξεδιαλέξει ἀπὸ ἕναν τεράστιο σωρό καρπούς της γῆς το κάθε εἶδος στάρι, παπαρουνόσπορο, κεχρί, ρεβίθια, φακῆ, κουκιά, κριθάρι καὶ νὰ το βάλει χωριστά. Ἡ Ψυχή καταφέρνει νὰ τα βγάλει πέρα με τὴ βοήθεια των μυρμηγκιῶν. Την ἄλλη μέρα ὑποχρεώνεται νὰ πάει νὰ βρεῖ καὶ νὰ φέρει το χρυσό μαλλί ἀπὸ τα ἀγρία πρόβατα του βουνοῦ, καὶ ὑστέρα νὰ κουβαλήσει νερό ἀπὸ την πηγή της Στύγας, ποῦ τὴ φύλαγαν, νύχτα καὶ μέρα, δράκοι ἀκοίμητοι. Στὶς ἐπικίνδυνες αὐτὲς ἀποστολές δὲν της ἔλειψαν ὡστόσο οἱ παραστάτες: πρῶτα το προφητικό καλάμι ποῦ τὴ συμβούλεψε νὰ μαζέψει με την ἡσυχία της τις τοῦφες το μαλλί πού ἄφηναν τα πρόβατα πάνω στὰ ἀγκάθια τῶν θάμνων καὶ ὑστέρα ὁ ἀετὸς του Δία ποὺ γέμισε το κανάτι με το νερό της πηγῆς.


Οἱ δοκιμασίες ὅμως καὶ τα βάσανα της Ψυχῆς δὲν τελειώνουν. Ἡ Ἀφροδίτη τὴ στέλνει στὸν Κάτω Κόσμο νὰ δανειστεῖ ἀπὸ την Περσεφόνη την ἀλοιφή της ὀμορφιᾶς, μία καὶ ἡ δική της εἶχε τελειώσει. Καὶ αὐτὴ τὴ φορά ἡ Ψυχή, παίρνοντας κουράγιο ἀπὸ τὴ δύναμη του πάθους της καὶ ἔχοντας βοηθό ἕναν μαγικό πύργο, θὰ τα καταφέρει, ὄχι βέβαια χωρίς δοκιμασίες. Ὁ πύργος αὐτὸς, ὁποῦ εἶχε ἀνεβεῖ γιὰ νὰ αὐτοκτονήσει, τὴ συμβούλεψε πώς θὰ κατεβεῖ στὸν Ἄδη καὶ της φανέρωσε τι εἶχε νὰ ἀντιμετωπίσει ἐκεῖ. Ἡ ἀτυχία της, ὅμως, δὲν εἶχε ὅρια. Μόλις πῆρε το βάζο με τὴ θεϊκή ἀλοιφή, θέλησε νὰ δοκιμάσει ἡ ἴδια το θαυματουργό φάρμακο, ἐλπίζοντας πῶς, ἄν ἔβαζε λίγη ἀλοιφή στὸ πρόσωπό της, θὰ γινόταν ἀκόμη πιό ὄμορφη, καὶ ἔτσι θὰ μποροῦσε νὰ ξανακερδίσει την ἀγάπη του Ἔρωτά. Τὴ στιγμή ὅμως ποῦ ἄνοιξε το βάζο, ἔνιωσε νὰ την τυλίγει σὰν ἀποπνικτικός καπνός, ὁ Ὕπνος, καὶ ἔχασε τις αἰσθήσεις της.


Τα βάσανα της Ψυχῆς βρίσκονται ὅμως πιὰ στὸ τέλος τους. Ἀρκετὰ εἶχε δοκιμαστεῖ. Ὁ Ἔρωτάς ποὺ δὲν την εἶχε ποτέ ἀπολησμονήσει, κατορθώνει νὰ γλιστρήσει ἀπὸ το δωμάτιο ὁποὺ τον εἶχε κλειδωμένο ἡ Ἀφροδίτη, τάχα γιὰ νὰ του γιατρέψει την πληγή, τρέχει καὶ ξανακλείνοντας τον Ὕπνο μέσα στὸ βάζο, τὴ συνεφέρνει. Ἔπειτα κατορθώνει, σε ἕνα συμβούλιο των θεῶν, νὰ καταπραΰνει το θυμό της μητέρας του με τὴ βοήθεια του Δία, ποὺ ἀντιμετωπίζει με κατανόηση την περιπέτεια του Ἔρωτά, καὶ πρωτοστατεῖ στὸ μεγάλο γλέντι ποὺ στήνεται στὸν Ὄλυμπο, γιὰ νὰ τιμηθεῖ ἡ γαμήλια ἐνῶσι του θεοῦ με τὴ θνητή.


Ἡ Ψυχή γίνεται πιὰ ἐπίσημα γυναῖκα του καὶ την ἴδια ὥρα της χαρίζεται ἡ ἀθανασία. Ὕστερα ἀπὸ λίγο καιρό φέρνει στὸν κόσμο τον καρπό της ἀγάπης της με τον Ἔρωτά: την Ἡδονὴ."




















Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2016

Γλῶσσαν έμὴν έθέρισε καὶ ἔσβεσεν Ἑλλάδα φωνήν

Αποτέλεσμα εικόνας για επτα επι θηβας

Στὴν τραγωδία του << ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣ>> ὁ μεγάλος μας τραγικὸς ποιητὴς Αἰσχύλος παρουσιάζει κι αὐτὸς τὸν Ἑτεοκλῆ νὰ παρακαλῆ τὸν Δία καὶ τὴν γῆ γιὰ τὴν σωτηρία τῶν Θηβῶν. Αὐτὸ ποὺ εἶναι ἄξιο θαυμασμοῦ ὅμως εἶναι τὸ πῶς ἐντάσσει τὴν γλῶσσα σ΄ αὐτὴ τὴν ἔκκληση:


<< Μὴ μοι πόλιν πανώλεθρον ἐκθαμνίσητε δῃάλωτον, Ἑλλάδος φθόγγον χέουσαν>>
Δηλαδή . <<Μὴ μοῦ ἀφανίσετε τὴν πόλη, ποὺ ὁμιλεῖ Ἑλληνικά >> [στ. 12-13] .
Ἀλλὰ καὶ ἡ ἱστορία τῆς Φιλομήλας ἀποκαλύπτει τὸ μεγαλεῖο τῆς Ἑλληνικῆς.
Ἡ Φιλομήλα, ὡς γνωστόν, ἐβιάσθη ἀπὸ τὸν Τηρέα, ὁ ὁποῖος , στἠν συνέχεια, τῆς ἀπέκοψε τὴν γλῶσσα γιὰ νὰ μὴ τὸν μαρτυρήση. Παρὰ τὸ ὅτι, ὅμως , ὁ Τηρεὺς τῆς ἀπέκοψε τὴν γλῶσσα , μία ἀρχαία ἑλληνικὴ ἑπιγραφή
ἀναγράφει τὸν καημὸ τῆς ψυχῆς της.
<< Γλῶσσαν έμὴν έθέρισε καὶ ἔσβεσεν Ἑλλάδα φωνήν >>
Ἡ Φιλομήλα, λοιπὸν, δὲν θρηνεῖ ποὺ τῆς ἔκοψαν τὴν γλῶσσα ἀλλὰ γιὰ ὅτι δὲν θὰ ἔχη φωνὴ νὰ ξαναμιλήση Ἑλληνικὰ.

Βλέπουμε λοιπὸν πῶς προστάτευαν τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα οἱ πρόγονοί μας . Ἐμεῖς ἄς κάνουμε τὸ ἕνα δέκατο αὐτῶν. Ἄς προσπαθήσουμε νὰ διατηρήσουμε καὶ κυρίως ἄς μὴ τὴν προσβάλλουμε.

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

Καλάβρυτα: Το Ὁλοκαύτωμα γιὰ το ὁποῖο κανείς δὲν πλήρωσε!

 



Το ρολόϊ στὴν ἐκκλησιά του χωριοῦ σταμάτησε στὶς 2.43. Οἱ κάννες ἀπὸ τα γερμανικά πολυβόλα ποῦ ἦταν στημένα περιμετρικά στῆ τοποθεσία Ράχη του Καππή, ἀκόμη κάπνιζαν. Κάποιοι λοχίες μαζί με 2-3 ἀξιωματικούς καὶ μερικούς στρατιῶτες, πατοῦσαν ἀνάμεσα στὰ ἑκατοντάδες ἄψυχα κορμιά, καὶ ἔψαχναν γιὰ κάποιο σημάδι ζωῆς. Ἔβριζαν στὰ γερμανικά ἐπειδὴ λέρωναν τις καλογυαλισμένες ἀρβύλες τους ὅπως περπατοῦσαν μέσα σε ποτάμια ζεστοῦ ἀκόμη αἵματος. Ὅταν ἐντόπιζαν κάτι νὰ κινεῖται, νὰ ἀργοσαλεύει, νὰ σφαδάζει ἀπὸ τον πόνο, πήγαιναν ἀπὸ πάνω του καὶ το ἐκτελοῦσαν. Μία ριπή, ἡ χαριστική βολή γιὰ νὰ μὴ γλυτώσει κανείς. Γιὰ νὰ εἶναι σίγουροι ὅτι ὅλη οἱ Καλαβρυτινοί ἄνδρες θὰ πεθάνουν...
Ἐξάλλου πολλοί λένε ὅτι ἦταν ἀποφάσει κατ' εὐθεῖαν ἀπὸ την Καγκελαρία. "Γιὰ κάθε ἕναν νεκρό Γερμανό στρατιώτη θὰ ἐκτελοῦνται 50 ἄμαχοί"
kalavrita 1
Βόρειοδυτική Πελοπόννησος 13 Δεκεμβρίου 1943 ἡμέρα Δευτέρα. Ἡ ἐπιχείρηση της Βέρμαχτ με την κωδική ὀνομασία ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ (Unternehmen Kalawrita) ,μόλις ἔχει τελειώσει. Καὶ ἔχει στεφθεῖ με ἄκρα ἐπιτυχία γιὰ το γερμανικό στρατό. Οἱ Ὀρεινοί κυνηγοί καὶ το 68ο σῶμα στρατοῦ θὰ πρέπει νὰ ἔνιωθαν εὐτυχισμένοι. Μπορεῖ νὰ μὴν εἶχαν συλλάβει κανένα ἀντάρτη ἡ Ἐγγλέζο, ἀλλὰ τουλάχιστον ἔκαψαν ἀπὸ τα θεμέλια ὅλα τα χωριά του Χελμοῦ ποῦ τους βοηθοῦσαν...
Καλάβρυτα σήμερα. Ἕνας λόφος γεμᾶτος δάκρυα. Ἕνας λόφος ποῦ σε πονᾶ καὶ μόνο νὰ γυρίσεις το κεφάλι σου νὰ τον δεῖς. Ἕνας πέτρινος σταυρός, καὶ το ἄγαλμα μιᾶς μητέρας ποῦ πενθεῖ τον ἄνδρα καὶ τα παιδιά της, Μίας μητέρας ποῦ ἡ ψυχή της ἔχει πετρώσει...
Το Onalert σας παρουσιάζει σήμερα τι ἀπέγινα οἱ Γερμανοί ναζί ἀξιωματικοί ποῦ δολοφόνησαν ἐν ψυχρῷ περισσότερους ἀπὸ 700 ἄνδρες, ἡλικίας 14 ἐτῶν καὶ ἄνω. Ποῦ κατέσφαξαν, ὅλα τα ἀρσενικά του χωριοῦ τῶν Καλαβρύτων. Ἀπὸ ὅλο το χωριό γλύτωσαν μόνο 15 ἄνδρες πού εἶχαν την τύχη, στὴν ἀρχὴ νὰ θαφτοῦν κάτω ἀπὸ δεκάδες πτώματα κατά τὴ διάρκεια της ἐκτέλεσης, καὶ ἀργότερα την ψυχραιμία νὰ κρατηθοῦν ἀκίνητοι, ὅταν οἱ Γερμανοί περνοῦσαν ἀπὸ πάνω τους καὶ ἄδειαζαν τους γεμιστῆρες σε ὅτι κουνιόταν.
Κανένας Γερμανός ἀξιωματικός της Unternehmen Kalawrita δὲν λογοδότησε ποτέ σε κανένα διεθνές δικαστήριο σε καμία δίκη. Καὶ ἡ ἀνώτερη ποινή ποῦ ἐπιβλήθηκε ἦταν ἐκείνη των 3 χρόνων. Τρία χρόνια γιὰ 1000 ψυχές...
kalavrita nazi axiomatikos
Νταίνερτ (Döhnert) καὶ ὄχι Τένερ ὀνομαζόταν ὁ μεταφραστής τῶν Γερμανῶν κατά την διάρκεια της ἐπιχείρησης. Πρόκειται γιὰ το πρόσωπο ποῦ περισσότερο ἐντυπώθηκε στὴν μνήμη ὅσων ἀπέζησαν, ἦταν ὅμως ἕνας ἁπλὸς Δεκανέας, ἀνῆκε δὲ στὸν λόχο Σόμπερ. Γιὰ νὰ ἀποδώσουμε τα Καίσαρος Καίσαρι ἡ ἱεραρχία ἐκείνη την ἀποφράδα ἡμέρα εἶχε ὡς ἐξῆς:
Στγος Χέλμουτ Φέλμυ, διοικητής του 68ου Σώματος Στρατοῦ (General der Flieger Hellmuth Felmy)


Ὑπγος Καρλ φον λε Σουίρ, διοικητής της 117ης Μεραρχίας Κυνηγῶν [Ορεινού Πεζικού] (Generalmajor Karl von le Suire)
Ανχης Γιούλιους Βαίλφινγκερ, διοικητής του 749 Συντάγματος (Oberstleutnant Julius Wölfinger)
Τχης Χανς Εμπερσμπέργκερ, διοικητής του Ι/749 Τάγματος (Major Hans Ebersberger)
Υπγός Βίλλιμπαλντ Ακαμπχούμπερ (Oberleutnant Willibald Akamphuber)
Δνέας Κόνραντ Νταίνερτ (Obergefreiter Konrad Döhnert).
Ὁ Φέλμυ καταδικάστηκε στὴν Νυρεμβέργη, στὴν λεγόμενη δίκη των στρατηγῶν της ΝΑ Εὐρώπης, καὶ ἐξέτισε τρία χρόνια στὴν φυλακή γιὰ μία πράξη ποῦ in concreto δέν διέταξε καί δὲν γνώριζε, εἶχε ὅμως διατάξει γενικῶς παρόμοια «μέτρα ἐξιλασμοῦ».
Ο Λε Σουίρ πέθανε αἰχμάλωτος τῶν Σοβιετικῶν το 1955 καὶ κηδεύτηκε στὴν γενέτειρά του στὴν Βαυαρία με πλήρεις στρατιωτικές τιμές. Ὁ Ἐμπερσμπέργκερ πέθανε στὸ Ἀνατολικό Μέτωπο. Ὁ Ἀκαμπχούμπερ πέθανε στὴν Αὐστρία το 1972 σε ἡλικία 67 ἐτῶν.
Ο Νταίνερτ πέθανε στὴν Αὐστρία το 1979 σε ἡλικία 74 ἐτῶν. Κανείς τους δὲν λογοδότησε ἐνώπιον της Δικαιοσύνης.
68 χρόνια μετά καμία γερμανική τράπεζα ἡ γερμανική κυβέρνηση πέρα ἀπὸ κάποια συγγνώμη δὲν ἔχει ἀποζημιώσει κανένα θῦμα γερμανικῆς θηριωδίας καὶ ἐγκλήματος πολέμου στὴν Ἑλλάδα.