Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Το πιστό ἀντίγραφο τοὺ Παρθενῶνα στὴν Ἀμερική


Ἀποτελεῖ πιστό ἀντίγραφο του ἀρχαίου Ἐλληνικοῦ μνημείου τόσο σε διαστάσεις ὅσο καὶ σε ἀναπαράσταση. Εἶναι φτιαγμένο ἀπὸ πωρόλιθο καὶ μάρμαρο καὶ βρίσκεται στὴ πόλη Marathon στὸ Centennial Park του Nashville. Μέσα στὸν Παρθενῶνα βρίσκεται φυσικά καὶ το ἄγαλμα της θεάς Ἀθηνᾶς, ὕψους 13 μέτρων. Ὅλες οἱ κατασκευές στὸν Παρθενῶνα του Nashville ἀποτελοῦν πιστά ἀντίγραφα , τόσο σε διαστάσεις ὅσο καὶ σε σχέδια, τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν δημιουργημάτων. Το ὄνομα με το ὁποῖο τον ἀποκαλοῦν εἶναι "NAOS"...
Ὁ Ἀμερικάνικος Παρθενῶνας χτίστηκε το 1897 καὶ εἶναι το μουσεῖο τεχνῶν της πόλης του Nashville. Σε αὐτὸ το μουσεῖο βρίσκονται 63 πίνακες ζωγραφικῆς ἀμερικανικῶν καλλιτεχνῶν του 19ου καὶ 20ου αἰῶνα, πίνακες ποὺ εἶναι δωρεά του James M. Cowan.

Φωτογραφία του Nikos Soldatos.  Φωτογραφία του Nikos Soldatos.

Φωτογραφία του Nikos Soldatos. Φωτογραφία του Nikos Soldatos.

Φωτογραφία του Nikos Soldatos.  Φωτογραφία του Nikos Soldatos.

Φωτογραφία του Nikos Soldatos. Φωτογραφία του Nikos Soldatos.

Φωτογραφία του Nikos Soldatos.  Φωτογραφία του Nikos Soldatos.






Θησεῖον - Ὁ ναός του Ἡφαίστου


Ὁ Ναός του Ἡφαίστου (ἀποκαλούμενος καὶ Θησεῖο) εἶναι ἕνας ἀπὸ τους πλέον διατηρημένους ἀρχαίους ναούς του ἐλληνικού χώρου. Ἦταν ἀφιερωμένος στὸ θεό Ἥφαιστο καὶ στὴν Ἐργάνη Ἀθηνᾶ. Βρίσκεται στὴν περιοχή του Θησεῖου, ποὺ πῆρε το ὄνομα του λόγῳ της παλιάς, σήμερα ἀναθεωρημένης ἀπόδοσης του ναοῦ στὸ Θησέα. Εἶναι δωρικοῦ ρυθμοῦ, περίπτερος, εξάστυλος ναός, κτισμένος ἴσως ἀπὸ τον ἀρχιτέκτονα Ἰκτίνο ἀπὸ πεντελικό μάρμαρο. Ἔχει 13 κίονες σε κάθε πλευρά μήκους καὶ 6 (συναριθμοῦμενοι) κατά πλάτος. Ὁ σηκός του χωρίζεται σε πρόναο, κυρίως ναό καὶ ὀπισθόδομο.Ὁ ναός εἶχε σχεδιαστεῖ καὶ πιθανότατα ἄρχισε νὰ χτίζεται ἤδη ἀπὸ το 450 π.Χ., σίγουρα πρὶν ἀπὸ τον Παρθενῶνα. Ἡ σύλληψή του ἀνήκει στὴ γενιά τῶν Μαραθωνομάχων καὶ του Κίμωνα καὶ ὄχι στὸ οἰκοδομικό πρόγραμμα του Περικλῆ. Στὰ χρόνια ποῦ ἀκολουθοῦν σημειώνονται ἀλλαγὲς στὸ σχεδιασμό, γύρω στὸ 445 π.Χ., εἶναι ὅμως σε προχωρημένο στάδιο το ἔργο, ἀφοῦ τότε ὁλοκληρώνονται οἱ μετόπες με τους ἄθλους τοῦ Ἡρακλῆ καὶ τα γλυπτά του ἀνατολικοῦ ἀετώματος. Μεταξύ 445-440 π.Χ. φιλοτεχνεῖται ἡ δυτική ζωφόρος. Ἀνάμεσα στὸ 435 καὶ το 430 π.Χ. χρονολογοῦνται ἡ ἀνατολική ζωφόρος, το δυτικό ἀέτωμα καὶ ἡ διαμόρφωση του ἐσωτερικοῦ με περαιτέρω ἀλλαγὲς στὸ ἀρχικὸ σχέδιο. Το 421 π.Χ. τοποθετοῦνται ἡ σίμη, τα ἀκρωτήρια καὶ το λατρευτικό σύμπλεγμα τοῦ Ἡφαίστου καὶ της Ἀθηνᾶς, ὁπότε πρέπει νὰ ὁλοκληρώνεται καὶ ἡ στέγη του ναοῦ. Τα ἐπίσημα ἐγκαίνια ἔγιναν το 416/5 π.Χ. Ὁ πιθανότερος λόγος ποὺ διάρκεσαν τόσο πολύ οἱ ἐργασίες στὸ ναό του Ἡφαίστου εἶναι ὅτι με το οἰκοδομικό πρόγραμμα του Περικλῆ δόθηκε προτεραιότητα στὸν Παρθενῶνα, ἀπὸ το 447 π.Χ., καὶ στὸ ναό του Ποσειδῶνα στὸ Σούνιο, ἀπὸ το 444 π.Χ.

Δεῖτε φωτογραφίες ἀπὸ τον ναό του Ἡφαίστου στὸ Θησεῖο, σε ὑψηλὴ ἀνάλυση.


  













Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

Εντόπισαν κατασκευές στήν Σελήνη


'







Οἱ μασόνοι ἀστροναύτες ποῦ πῆγαν στὸ φεγγάρι

ἔφεραν ἀπομεινάρια κατεστραμμένης τεχνολογίας ἀπὸ την ἐποχῆ του ἑλληνοατλαντικοῦ πολέμου, ὁ ὁποῖος χρονολογεῖται περί το 9.500 π.Χ.

Ἡ Σελήνη ἦταν κάποτε κατοικήσιμη καὶ σύμφωνα, μεταξύ τῶν ἄλλων, με τον νεοπλατωνικό φιλόσοφο καὶ ἀστρονόμο Πρόκλο εἶχε πολλά ὄρη, πολλές πόλεις καὶ λαμπρά κτήρια.

Τα ὑλικὰ μελετήθηκαν καὶ ἕν συνεχείᾳ εἴχαμε την τεχνολογική ἐκρήξη της δεκαετίας του 90', καθώς οἱ ἀστροναύτες ποῦ πῆγαν στὸ φεγγάρι, ὅλοι ὁρκισμένοι μασόνοι πρῶτοι βαθμοῦ καὶ ἀρὰ δεσμευμένοι νὰ μὴν μιλήσουν γιὰ τίποτα, εἶχαν τεχνολογία πρωτόγονη σε σχέση με την σημερινή.

Ὅσα βρέθηκαν στὴν Σελήνη βοήθησαν στὸ να προωθηθεῖ ἡ τεχνολογία προώθησης της παγκοσμιοποίησης του καταναγκασμοῦ καὶ του ἐλέγχου.

Στὶς φωτογραφίες ποῦ τραβήχτηκαν ἀπὸ τον δορυφόρο Lunar Orbiter φαίνονται δύο μεγάλες δομές στὴν ἐπιφάνεια του φεγγαριοῦ. Αὐτὰ τα ὀρθογώνια ἀντικείμενα, ὅπως ἰσχυρίζεται, εἶναι κτίρια καὶ ἀποτελοῦν την ἀδιαμφισβήτητη ἀπόδειξη πῶς ἡ Σελήνη ὑπῆρξε κατοικήσιμη.



loading...

Συμφωνία Τραμπ - Πούτιν για στρατιωτική υποστήριξη της Ελλάδας





Βλέπουν πώς ο Ρ.Τ. Ερντογάν οδηγεί την Τουρκία σε κατάρρευση.


Η απόφαση να προχωρήσει η αναβάθμιση των μαχητικών F-16, να εκδηλώσει η Ελλάδα ενδιαφέρον για την αγορά F-35 και ταυτόχρονα να «κλείσει» η συμφωνία συντήρησης και υποστήριξης των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 που βρίσκονται στην Κρήτη, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και κρύβει έντονο παρασκήνιο γεωπολιτικό.


Κυρίως, ωστόσο, δείχνει πώς υπάρχει μία συμφωνία στο «τρίγωνο» ΗΠΑ-Ελλάδας-Ρωσίας που συνδέεται άμεσα με τις εξελίξεις στην Τουρκία και στην ευρύτερη περιοχή. Φαίνεται πώς έχουν αντιληφθεί και οι δύο μεγάλες δυνάμεις, ιδίως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει ήδη συνομιλήσει μία φορά τηλεφωνικά με τον Βλάντιμιρ Πούτιν, πώς ο Ρ.Τ. Ερντογάν με τον μεγαλοϊδεατισμό του οδηγεί την Τουρκία σε διάλυση και πρέπει η Ελλάδα να διατηρηθεί ισχυρή και να αποτελέσει πυλώνα σταθερότητας στην περιοχή.


Έχουν κάθε λόγο να το υποστηρίζουν αυτό οι ΗΠΑ, καθώς τα έχουν «σπάσει» με τον Τούρκο πρόεδρο, αλλά και οι Ρώσοι που θεωρούν, παρά τη συνεργασία που έχουν με την Τουρκία πώς ο Ερντογάν είναι απρόβλεπτος και μη ελεγχόμενος. Φάνηκε άλλωστε αυτό στη στάση που κράτησε τα τελευταία χρόνια στη Συρία και από εκεί που εξόπλισε και υπέθαλπε τον ISIS τελικά έγινε διώκτης του για χάριν της Ρωσίας.


Δεν θα μπορούσε να εξαγγελθεί από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας αυτό το πακέτο των εξοπλιστικών αν δεν υπήρχε η σύμφωνη γνώμη κυρίως από τις ΗΠΑ που είναι το ΝΑΤΟ. Σημειώνεται πώς το ΝΑΤΟ είχε επιβάλει εμπάργκο στα ρωσικά όπλα και δεν επέτρεπε σε καμία χώρα-μέλος της να προμηθευτεί, ούτε καν να αναβαθμίσει, ή εκσυγχρονίσει ρωσικά συστήματα. Αυτός ήταν και ο λόγος που η FOS παρέμενε στα συρτάρια χωρίς να προωθείται.


Το γεγονός ότι επιτέλους ξεμπλοκάρισε και θα προχωρήσει ούτως ώστε κάποια στιγμή η Ελλάδα να μπορεί να χρησιμοποιήσει το υπερόπλο των S-300 που παρέμενε στην Κρήτη επί της ουσίας «παροπλισμένο» είναι τεράστια πολιτική και στρατιωτική επιτυχία. Ήδη, υπάρχει πανικός στην Τουρκία που μιλούν για συμφωνία του ΝΑΤΟ με την Ελλάδα έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα προκειμένου να καταρρίψει τα τουρκικά μαχητικά.


Οι Τούρκοι ανησυχούν επίσης μήπως η Ρωσία έρθει σε συμφωνία με την Ελλάδα και για πώληση μίας Πυροβολαρχίας S-400. Αυτό θα ήταν μια επίσης εξαιρετικά μεγάλη νίκη της χώρας μας έναντι της Τουρκίας, η οποία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την συγκυριακή καλή σχέση που έχουν Άγκυρα και Μόσχα προκειμένου να παραλάβει και αυτή τα ρωσικά Α/Α συστήματα.


Αν λοιπόν επιτυγχάνονταν μία συμφωνία για την προμήθεια S-400 εκ μέρους της Ελλάδας ταυτόχρονα έκλεινε οριστικά το θέμα αυτό για την Τουρκία, η οποία θα έμενε επί της ουσίας χωρίς προμηθευτεί αντιαεροπορικών συστημάτων μεγάλου βεληνεκούς. Η Κίνα δεν θα μπορούσε να μπει «σφήνα» μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας και να την προμηθεύσει, κάτι που συζητήθηκε παλαιότερα αλλά δεν προχώρησε τελικά.


Το παρασκήνιο λοιπόν πίσω από την ανακοίνωση του προγράμματος αναβάθμισης των ελληνικών F-16, της συζήτησης για αγορά F-35 και υποστήριξης των S-300 είναι μεγάλο και δεν αποκλείεται να δούμε και άλλες κινήσεις είτε από ελληνικής πλευράς είτε από τις δύο μεγάλες δυνάμεις που να ενισχύουν τη χώρα μας στρατιωτικά και απέναντι στην Τουρκία στο Αιγαίο.


Είναι δε γεγονός πώς με την εκλογή Τραμπ στις ΗΠΑ θα συντελεστούν αλλαγές στους τομείς επιρροής των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Ήδη, από την Ουάσιγκτον στέλνονται τα μηνύματα.
(pentapostagma)

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2017

τί Σημαίνει Μῦθος;



Κατά τό λεξικόν (Ι. Σταματάκου): ΜΥΘΟΣ= λόγος- ὁμιλία- συμβουλή- γνώμη κ.λ.π.

Στήν Λέξιν ΜῦΘος ἐνυπάρχει ἡ προστακτική ”ΜᾶΘε”. Ὁ δεχόμενος αὐτήν τήν προτροπήν ἐρωτᾶ ”τί νά μάθω;”
Μία λογική ἀπάντησις δίδεται ἀπό τό ρῆμα Μῶ = ἐπιθυμῶ κάτι, τό ἐπιδιώκω θερμῶς, τό ποθῶ (λεξικόν Ι. Σταματάκου). Ἄρα στήν μάθησιν ὁδηγούμεθα, ὅταν θερμότατα τό ἐπιθυμήσουμε. Ἄν μᾶς ἑλκύση ἡ Γνῶσις, τότε ὁ Μῦθος ἔχει πολλά νά μᾶς διδάξη.


Διά τῆς χρήσεως τοῦ Κώδικος τοῦ Ἕλληνος Λόγου, τοῦ Δρος Θεολόγου Σημαιοφόρου, ἡ Λέξις Μῦθος ἀποδίδει τά νοήματα:

ΜΥ = ἡ ὁρατή μας φύσις (καί πᾶν φυσικόν σῶμα) σέ μεγάλην συσσώρευσιν (φωτός), ἡ ὁποία
ΘΟΣ = θεᾶται, σέ χῶρον ὡρισμένον – σῶμα.

Ο Μῦθος, δῆλα-δή, φέρει σέ θέασιν κάθε πληροφορίαν, σχετικήν μέ τήν ὁρατήν – φυσικήν δημιουργίαν.

Ὅποιος μελετᾶ ἐπιμελῶς τά νοήματα τῶν Μύθων, λαμβάνει Μύησιν. Τό γράμμα -Σ-, κατά τόν Κώδικα, σημαίνει τό κρυμμένο ἔσω. Ἡ Μύησις, λοιπόν, μᾶς ὁδηγεῖ στήν κρυμμένην ἔννοιαν τοῦ Μύθου. Ὁ λαμβάνων Μυθικήν Γνῶσιν ἤ Μύησιν γίνεται Μύστης, διότι μετέχει αὐτών τῶν γνωστικῶν πληροφοριῶν.

Κατά τήν Μυθικήν ἐκδοχήν, τήν Μύησιν μᾶς παρέχουν οί Μοῦσες. Εἶναι οἱ κόρες τοῦ Διός καί τῆς Μνημοσύνης.
Ὁ Δίας, κωδικῶς, σημαίνει πᾶσαν δύναμιν, ἐνῶ ἡ Μνημο-σύνη εἶναι αὐτή πού κρατᾶ στήν μνήμην, κάθε φωτεινήν πληροφορίαν. Ἀσφαλώς καί τά ὀνόματα τῶν Μουσῶν ἔχουν πολλά νοήματα νά μᾶς φαμερώσουν, διά τής χρήσεως τού Κώδικος.

Ἄν ἀληθῶς καί σφοδρῶς τό ἐπιθυμοῦμε, ὁ Μῦθος εἶναι πρόθυμος νά μᾶς παραδώση ὅλα τά φωτεινά του νοήματα, διότι ὁ Μῦθος εἶναι ὁ σοφός ἵστωρ κάθε φυσικῆς γνώσεως.










Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

Ἡ Ἀπάτη τοῦ Δωδεκαθεϊσμοῦ




Ἡ παραπληροφόρηση στὴν ἐποχὴ μας ἔχει φτάσει σχεδόν στὸ μέγιστο βαθμό.


Ἀπ' τὴ μία ἔχουμε τους Φανατικούς Χριστιανούς πού βρίζουν καὶ δὲν θέλουν νὰ ἀκοῦν γιὰ την Ἀρχαία Ἑλλάδα καὶ ἀπ την Ἄλλη τους Φανατικούς "Δωδεκαθειστές" οἱ ὅποιοι δὲν θέλουν νὰ ἀκοῦνε καὶ νὰ μελετοῦν τίποτα ποὺ ἔχει νὰ κάνει με τον Χριστιανισμό.


Ἄς πιάσουμε το θέμα ἀπὸ την ἀρχὴ λοιπόν. Ὅπως εἴπαμε καὶ πρὶν οἱ ἝΛ νίκησαν τους Νεφελίμ καὶ τους ἔκλεισαν στὰ Τάρταρα. Οἱ ἄνθρωποι λοιπόν τιμοῦσαν τους ἝΛ ὅπως τιμοῦμε ἐμεῖς σήμερα κάποιον γιὰ παράδειγμα ἀγωνιστή του 1821. Ὅταν πάει κάποιος καὶ κάνει γιὰ παράδειγμα ἕνα μνημεῖο στὸν Κολοκοτρώνη σημαίνει ὅτι τον ἔχει Θεὸ; Σαφῶς καὶ ὄχι. Το ὄνομα θεοί ἔμεινε ἀπ το (θεῶ=τρέχω γρήγορα) με θ μικρό.

Στὰ ἀρχαία κείμενα πχ του Πλάτωνα (Τίμαιος καὶ Κριτίας) ἔχει ὁ Πλάτων την δημιουργία του κόσμου. Λέει πῶς ὁ Τριαδικός Θεὸς Δημιούργησε τους θεοὺς κτλπ. Σε γενικές γραμμές συμφωνεῖ με αὐτὰ ποὺ λέει ἡ Παλαιά διαθήκη ἡ ὁποία μπῆκε στὰ ἱερὰ βιβλία του Χριστιανισμοῦ με τεράστια λαμογιά.

Σε ὅλα λοιπόν τα ἱερὰ ἐκεῖ ποὺ τιμοῦσαν τοὺς ἝΛ, ἐπειδή το μπαχσιτσι ἦταν ὡραῖο ἔπιασαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς καὶ ἀρχίσαν νὰ ἐξαπατοῦν τους ἀνθρώπους. Δηλαδή ἔγινε ἐμπόριο ἡ ὑπόθεση. Δηλαδή οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνές ὁδηγήθηκαν στὸ νὰ πιστέψουν, ὅτι αὐτοί οἱ εὐεργέτες της ἀνθρωπότητας εἶναι Θεοί.

Στὴν ἀρχὴ τους τιμοῦσαν καὶ αὐτὸ λίγο λίγο ἄλλαζε... Εἶναι ψέμα νὰ ποῦμε, ὅτι δὲν ὑπῆρξε ὁ Ἀπόλλων. Ψευτοθεός Ἀπόλλων.. Ψευτοθεός, με την ἔννοια του ὅτι δὲν εἶναι ὁ Τριαδικός Δημιουργός..ἀλλὰ ὄχι ὅτι δὲν ὑπῆρξε ποτέ.

Ἄν πεῖ κάποιος ὅτι ὁ καθένας ἀπ τους θεούς ἀντιπροσώπευε μία ἰδιότητα , ἡ καιρικό φαινόμενο, ἥ ὁτιδήποτε καὶ πάλι εἶναι λάθος. Μὴν ξεχνᾶμε καὶ την τελευταία προφητεία τῶν Δελφῶν.


Ἐστί' ἦμαρ ὅτε Φοῖβος πάλιν ἐλεύσεται καί ἕς ἀεί ἔσται

Ἔτσι λοιπόν καταλαβαίνετε την ἀπάτη πίσω ἀπὸ το δωδεκάθεο.


Οἱ Προφητεῖες Πρίν τον Χριστό Γιὰ το Χριστό.

Ὁ Φοῖβος Ἀπόλλων, μαζί με τις ἱέρειές του, Σίβυλλες, ὑπῆρξαν οἱ πρῶτοι προφῆτες του Ἰησοῦ Χριστοῦ, οἱ ὁποῖοι δὲν προανήγγειλαν μόνον την Ἔλευση καὶ το Σταυρικό Του Μαρτύριο, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ την Τελική Κρίση των ἀνθρώπων κατά την Δευτέρα Του Παρουσία. Μερικές ἀπὸ τις προφητεῖες εἶναι οἱ ἀκόλουθες :

ΕΙΣ ΜΕ ΒΙΑΖΕΤΑΙ ΟΥΡΑΝΙΟΣ ΦΩΣ. ΚΑΙ Ο ΠΑΘΩΝ ΘΕΟΣ ΕΣΤΙΝ. ΚΑΙ ΟΥ ΘΕΟΤΗΣ ΠΑΘΕΝ ΑΥΤΗ. ΑΜΦΩ ΓΑΡ ΒΡΟΤΟΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΜΒΡΟΤΟΣ. ΑΥΤΟΣ ΘΕΟΣ ΗΔΗ ΚΑΙ ΑΝΗΡ. ΠΑΝΤΑ ΦΕΡΩΝ ΠΑΡΑ ΠΑΤΡΟΣ, ΕΧΩΝ ΤΕ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΑΠΑΝΤΑ. ΠΑΤΡΟΣ ΜΕΝ ΕΧΩΝ ΖΩΟΝ,. ΑΛΚΗ ΜΗΤΡΟΣ ΔΕ, ΧΘΙΝΗΤΟΙ ΣΤΑΥΡΟΝ. ΤΑΦΟΝ, ΥΒΡΙΝ, ΑΝΙΑΤΟΥ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΒΛΕΦΑΡΩΝ ΠΟΤΕ ΧΕΥΑΤΟ ΔΑΚΡΥΑ ΘΕΡΜΑ. ΠΕΝΤΕ ΔΕ ΧΙΛΙΑΔΑΣ ΕΚ ΠΕΝΤΕ ΠΥΡΡΩΝ ΚΟΡΕΣΑΙ. ΤΟ ΓΑΡ ΘΕΛΕΙΝ, ΑΒΡΟΤΟΣ ΕΛΚΕΙ. ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΜΟΣ ΘΕΟΣ ΕΣΤΙΝ. ΕΝ ΞΥΛΩ ΤΑΝΥΣΘΕΙΣ. ΩΣ ΘΑΝΕΝ ΕΚ ΤΑΦΗΣ, ΕΙΣ ΠΟΛΟΝ ΕΛΚΩΝ


πού θὰ πεῖ :

Ἕνας οὐράνιος με πιέζει, το φῶς, καὶ αὐτὸς εἶναι ὁ παθών θεός, καὶ δὲν ὑπέφερε ἡ θεότητά του, διότι εἶναι συγχρόνως καὶ τα δύο, θνητός καὶ μὴ θνητός, ὁ ἴδιος Θεός καὶ ἄνθρωπος, φέρει τα πάντα ἀπὸ τον Πατέρα καὶ ἔχει τα πάντα ἀπὸ την μητέρα. Την ζωή ὅμως ἀπὸ τον Πατέρα, ἔχοντας την σωματική δύναμη ἀπὸ μητέρα θνητή, (θὰ ὑποστεῖ) τον σταυρό, την ταφή, την ὕβρη. Ἀπὸ τα βλέφαρά του κάποτε θὰ κυλήσουν δάκρυα θερμά. Πέντε χιλιάδες ἄνδρες θὰ χορτάσει ἀπὸ πέντε ἄρτους, διότι ἤθελε νὰ ἐξουσιάσει ὥς Θεός. Ὁ Χριστός εἶναι ὁ δικός μου Θεός, ὁ ὁποῖος σταυρώθηκε σε ξύλο, αὐτὸς ποῦ ἐξέπνευσε καὶ ἀπὸ τον τάφο ἕλκει πολλούς στὸν οὐρανὸ.


Μονή Σινά, κώδιξ 327, 15ος αι., φφ. 235Β

Ὁ ἑπόμενος χρησμός του Ἀπόλλωνος ἀπηγγέλθη στοὺς ἑπτὰ Ἕλληνες σοφούς, ποὺ συγκεντρώθηκαν στὸν ναό του Ἀγνώστου Θεοῦ τῶν Ἀθηνῶν. Σε ἐρώτησή τους πρὸς τον Ἀπόλλωνα σε ποῖον μετά ἀπ' αὐτὸν ἀνήκει ὁ ναός, ὁ Ἀπόλλων προφητεύει την Ἔλευση του Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ το ὄνομα της μητρός Αὐτοῦ Μαρίας.


ΣΥΝΑΧΘΕΝΤΕΣ ΔΕ ΟΙ ΣΟΦΟΙ ΕΙΠΟΝ ΤΩ ΑΠΟΛΛΩΝΙ. ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΟΝ ΗΜΑΣ ΛΕΞΑΣ, Ω ΑΠΟΛΛΩΝ, ΤΙΝΟΣ ΜΕΤΑ ΣΕ ΔΟΜΟΣ ΟΥΤΟΣ ΕΣΤΑΙ; ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΚΡΙΝΑΜΕΝΟΣ ΤΟΥΤΟΙΣ ΕΦΗ. «ΟΣΑ ΜΕΝ ΠΡΟΣ ΑΡΕΤΗΝ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΝ ΟΡΩΡΕ ΠΟΙΕΙΝ, ΠΟΙΕΙΤΕ. ΕΓΩ ΔΕ ΕΦΕΤΜΕΥΩ ΤΡΕΙΣ ΕΝΑ ΜΟΥΝΟΝ ΥΨΙΜΕΔΟΝΤΑ ΘΕΟΝ, ΟΥ ΛΟΓΟΣ ΑΦ<ΘΕΓΚΤΟΣ>, ΕΝ ΑΔΑΗ ΚΟΡΗ ΕΓΚΥΜΟΣ ΓΕΝΟΜΕΝΟΣ, ΕΝ ΑΠΑΝΤΙ ΚΟΣΜΩ ΩΣΠΕΡ ΠΥΡΦΟΡΟΝ ΤΟΞΟΝ ΔΙΑΔΡΑΜΩΝ ΑΛΙΕΥΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΩΣΠΕΡ ΙΧΘΥΑΣ ΒΥΘΟΥ ΕΚ ΤΗΣ ΑΠΙΣΤΙΑΣ, ΟΥΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΗΣΑΣ ΠΑΤΡΙ ΠΡΟΣΑΞΕΙ ΔΩΡΟΝ.

ΜΑΡΙΑ ΔΕ ΤΟΥΝΟΜΑ ΑΥΤΗΣ». ΚΑΙ ΤΑΥΤΑ ΠΡΟΦΗΤΕΥΣΑΣ ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΙΠΕ.


Δηλαδή:

Συγκεντρωμένοι δὲ οἱ σοφοί εἶπαν πρὸς τὸν Ἀπόλλωνα: «προφήτευσε σ' ἐμᾶς προφήτη Ἀπόλλωνα, τίνος μετά ἀπὸ σένα θὰ εἶναι ὁ οἶκος αὐτὸς;»
Ἀποκρινόμενος ὁ Ἀπόλλων πρὸς αὐτούς εἶπε: «Ὅσα σχετικά με την ἀρετὴ καὶ την κοσμιότητα ἔχει παρακινηθεῖ νὰ κάνει, πράττετε καὶ σεῖς. Ἐγώ δὲ προφητεύω ἕναν μόνον τρισυπόστατο Θεό ἐκτεινόμενο εἰς τα ὕψη, του ὁποίου ὁ ἀνείπωτος Λόγος, ἀφοῦ κυοφορηθεῖ σε κόρη ἀνυποψίαστη, ὅπως ἀκριβῶς το πυροφόρο τόξο, θὰ αἰχμαλωτίσει ὅλον γενικῶς τον κόσμο, ὅπως ἀκριβῶς τους ἰχθείς ἀπὸ το βάθος της ἀπιστίας. Δῶρο θὰ τον προσφέρει εἷς τον Πατέρα. Μαρία δὲ το ὄνομα αὐτῆς».

Βρεῖτε μου ἕνα ἐδάφιο στὴν Π. Διαθήκη ποὺ νὰ λέει το ὄνομα Μαρία..

Γιατὶ λοιπόν νὰ ὑπάρχει στὰ ἱερά βιβλία του Χριστιανισμοῦ ἡ Παλαιά. Διαθήκη ποὺ λέει γιὰ το συμιγδαλι καὶ το μοσχάρι

καὶ ὄχι οἱ προφητεῖες τῶν Σιββυλῶν;

Κώδιξ Thomas Roe 5, φφ. 151β, 152α, Οξφόρδη, Bodleian

Στὸν χρησμό ποὺ ἀκολουθεῖ, ὁ Ἀπόλλων διακηρύττει ἐπιπλέον ὅτι ὁ ἴδιος καὶ οἱ ὑπόλοιποι Ὀλύμπιοι εἶναι ἕνα μικρό μέρος των ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ!

Ὁ μείζονος σημασίας αὐτὸς χρησμός καταγράφηκε ἀπὸ τον Φιρμιανό Λακτάντιο στὸ ἔργο του DivinaeInstitutiones. Τα χειρόγραφα ποὺ ἀκολουθοῦν με την καταγραφή αὐτὴ προέρχονται ἀπὸ τον κώδικα Plut. 21.3του 15ου αἰῶνα, της Λαυρεντιανής Βιβλιοθήκης της Φλωρεντίας.

Κώδιξ Plut. 21.3, 15ος αι., φφ. 9β, 10α, Φλωρεντία, Biblioteca Laurenziana.
De testimonio appollinis c vii:

APOLLO enim quem preter ceteros diuinum maximeq; fatidicum existimant colophone respondens quod delphis credo emigrauerat amenitate asiae ductus querenti quis eet aut quit eet omnino deus. Respondit xx et uno versibus quorum hoc principiu est:
 ΑΥΤΟΦΥΗΣ, ΑΔΙΔΑΚΤΟΣ, ΑΜΗΤΩΡ, ΑΣΤΥΦΕΛΙΚΤΟΣ, ΟΥΝΟΜΑ ΜΗΔΕ ΛΟΓΩ ΧΩΡΟΥΜΕΝΟΣ, ΕΝ ΠΥΡΙ ΝΑΙΩΝ,ΤΟΥΤΟ ΘΕΟΣ. ΜΙΚΡΗ ΔΕ ΜΕΡΙΣ ΘΕΟΥ ΑΓΓΕΛΟΙ ΗΜΕΙΣ.


Δηλαδή:

Ἡ μαρτυρία του Ἀπόλλωνος, κεφ. 7:

Ὁ Ἀπόλλων, ὁ ὁποῖος πράγματι θεωροῦν ὅτι εἶναι θεϊκότερος ὅλων τῶν ἄλλων, καὶ ἰδιαίτερα προφητικός με τους χρησμούς του στὴν Κολοφῶνα -ὑποθέτω ὅτι ἐπειδή παρακινήθηκε ἀπὸ την ὀμορφιά της Ἀσίας μετακινήθηκε ἀπὸ τους Δελφούς- σε κάποιον ποὺ ρώτησε ποῖος ἦταν ὁ ἴδιος, ἡ ποῖος τελικά ἦταν ὁ Θεός, ἀπάντησε με εἰκόσι ἕναν στίχους, ἐκ των ὁποίων αὐτὴ εἶναι ἡ ἀρχὴ: «Αὐτοδημιούργητος, ἀδίδακτος, χωρίς μητέρα, ἀκλόνητος, χωρίς νὰ χωράει το ὄνομα του σε ἀνθρώπινο λόγο, πύρινος αἰώνιος, αὐτὸ εἶναι ὁ Θεός· μικρό δὲ μέρος του Θεοῦ ἄγγελοι εἴμεθα ἐμεῖς».

(Λακτάντιος, Divinae Institutiones, βιβλ. 1, κεφ. 7 !!

Το μικρό μέρος των προφητειῶν ποὺ μόλις διαβάσατε ἀποτελοῦν ἕνα μικρό δεῖγμα της ἑνώσης χριστιανισμοῦ καὶ ἑλληνισμοῦ ἀπ' το βιβλίο του
Δ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ


Φωτογραφία του Nikos Soldatos.

Σαν σήμερα πέθανε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης



Σαν σήμερα πέθανε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

1770 – 1843

Απεβίωσε: 4 Φεβρουαρίου 1843, Αθήνα

Κηδεύτηκε: Πρώτο Νεκροταφείο Αθηνών, Αθήνα

Σύζυγος: Αικατερίνη Καρούσου

Παιδιά: Ιωάννης (Γενναίος) Κολοκοτρώνης, Πάνος Κολοκοτρώνης, Κωνσταντίνος Θ. Κολοκοτρώνης, Ελένη Κολοκοτρώνη

Γονείς: Ζαμπία Κωτσάκη, Κωνσταντής Κολοκοτρώνης

Ηγετική μορφή της Ελληνικής Επανάστασης, που έδρασε στην Πελοπόννησο και εξ αυτού του λόγου είναι γνωστός και ως «Γέρος του Μωριά».

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης γεννήθηκε «εις τα 1770, Απριλίου 3, την Δευτέρα της Λαμπρής... εις ένα βουνό, εις ένα δέντρο αποκάτω, εις την παλαιάν Μεσσηνίαν, ονομαζόμενον Ραμαβούνι», όπως αναφέρει στα Απομνημονεύματά του. Ήταν γιος του κλεφτοκαπετάνιου Κωνσταντή Κολοκοτρώνη (1747-1780) από το Λιμποβίσι Αρκαδίας και της Γεωργίτσας Κωτσάκη, κόρης προεστού από την Αλωνίσταινα Αρκαδίας. Η οικογένεια των Κολοκοτρωναίων από το 16ο αιώνα, που εμφανίζεται στο προσκήνιο της ιστορίας, βρίσκεται σε αδιάκοπο πόλεμο με τους Τούρκους. Μονάχα από το 1762 έως το 1806, 70 Κολοκοτρωναίοι εξοντώθηκαν από τους κατακτητές.

Το 1780, ήταν 10 ετών, όταν ο πατέρας του σκοτώθηκε από τους Τούρκους, ένα γεγονός που σημάδεψε τη ζωή του. Στα 17 του έγινε οπλαρχηγός του Λεονταρίου και στα 20 του νυμφεύτηκε την κόρη του τοπικού προεστού Αικατερίνη Καρούσου. Το 1806, κατά τη διάρκεια του μεγάλου διωγμού των κλεφτών από τους κατακτητές, κατόρθωσε να διασωθεί και να καταφύγει στη Ζάκυνθο, όπου κατατάχθηκε στον αγγλικό στρατό κι έφθασε μέχρι το βαθμό του ταγματάρχη. Το 1818 μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία και στις αρχές του 1821 αποβιβάστηκε στη Μάνη για να λάβει μέρος στον επικείμενο Αγώνα.

Στις 23 Μαρτίου του 1823 συμμετείχε στο υπό τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη στρατιωτικό σώμα που κατέλαβε την Καλαμάτα, σηματοδοτώντας την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Αμέσως μετά έβαλε σκοπό να καταλάβει την Τριπολιτσά, το διοικητικό κέντρο των Οθωμανών στον Μωριά, γιατί αλλιώτικα δεν θα μπορούσε να επικρατήσει η επανάσταση, όπως πίστευε. Η νίκη των Ελλήνων στο Βαλτέτσι (13 Μαΐου 1821) και η άλωση της Τριπολιτσάς (23 Σεπτεμβρίου 1821), που οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στον Κολοκοτρώνη, τον επέβαλαν ως αρχηγό του επαναστατικού στρατού της Πελοποννήσου.

Στη μάχη των Δερβενακίων (26 - 28 Ιουλίου 1822), όπου καταστράφηκε ο στρατός του Δράμαλη, αναδείχθηκε η στρατηγική του ιδιοφυΐα και η κυβέρνηση Κουντουριώτη τον διόρισε αρχιστράτηγο των επαναστατικών δυνάμεων. Η ίδια, όμως, κυβέρνηση θα τον φυλακίσει στην Ύδρα, κατά τη διάρκεια των εμφύλιων συρράξεων των ετών 1823 και 1824, όπου είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Θα τον απελευθερώσει τον Μάιο του 1825, όταν ο Ιμπραήμ απειλούσε να καταστείλει την επανάσταση και θα του αναθέσει εκ νέου την αρχιστρατηγία του Αγώνα. Μετρ του κλεφτοπολέμου και της «καμμένης γης», θα κατορθώνει να κρατήσει ζωντανή την επανάσταση μέχρι τη Ναυμαχία του Ναβαρίνου (7 Οκτωβρίου 1827).

Μετά την απελευθέρωση συντάχθηκε με τον Ιωάννη Καποδίστρια κι έγινε ένα από τα επιφανή στελέχη του Ρωσικού Κόμματος. Κατά τη διάρκεια της Αντιβασιλείας διώχθηκε ως αντιβασιλικός και καταδικάσθηκε σε θάνατο τον Μάιο του 1834. Μετά την ενηλικίωσή του, ο Όθωνας του χάρισε την ποινή, τον διόρισε σύμβουλο της Επικρατείας και τον ονόμασε αντιστράτηγο.

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο Κολοκοτρώνης τα πέρασε στην Αθήνα με την ερωμένη του Μαργαρίτα Βελισσάρη (η σύζυγός του είχε πεθάνει το 1820), στο ιδιόκτητο σπίτι του, στη γωνία των σημερινών οδών Κολοκοτρώνη και Λέκκα. Την ίδια περίοδο υπαγόρευσε στον Γεώργιο Τερτσέτη τα απομνημονεύματά του, που κυκλοφόρησαν το 1851 με τον τίτλο «Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836» και τα οποία αποτελούν πολύτιμη πηγή για την Ελληνική Επανάσταση.

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης πέθανε από εγκεφαλικό επεισόδιο στις 4 Φεβρουαρίου του 1843, λίγο μετά την επιστροφή στο σπίτι του από δεξίωση στα Ανάκτορα. Από τον γάμο του με την Αικατερίνη Καρούσου απέκτησε τέσσερα παιδιά: τον Πάνο (1798-1824), τον Γενναίο (1806- 1868), τον Κολλίνο (1810-1848) και την Ελένη, ενώ από τη σχέση του με τη Μαργαρίτα Βελισσάρη τον Παναγιωτάκη (1836-1893), τον οποίο αναγνώρισε με τη διαθήκη του.